Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2016, 21:06
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokapoka Näytä viesti
Tyhmä kysymys. Pitääkö apusimpukan vaihdon jälkeen säädättää kulmat? Onko tarpeen? Entä asennusvaiheessa minkälainen kireys sille mutterille tulee joka lukitaan sillä sokalla? Käytännön vinkkejä otetaan vastaan.
Ei tarvetta säätää kulmia, järjellä kiinni vain se mutteri, sokka paikalleen niin pysyy se.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2016, 21:15
Lokapoka Lokapoka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.03.16
Sijainti: Etelä-pohjanmaa
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ei tarvetta säätää kulmia, järjellä kiinni vain se mutteri, sokka paikalleen niin pysyy se.
Jes hyvä. Näin ajattelinki mutta piti vähän varmistella
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2016, 15:45
ranson ranson ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

mitähän...


Koitin tuossa käydä herättelemässä reilu vuoden seissyttä Hilua, jotta saisi sen siirrettyä toiselle tallille työnalle. Käynnistetty edellisen kerran about vuosi sitten.

Iskin akkuihin eilen latinkia, ja tänään koitin käynnistää. Ensin ihan normaalisti kaikki valot syttyy mittaristoon, hehkutti, ja kun koitin käynnistää niin sammui kuin saunalyhty. Kuului vain klik ja pimeäksi. Ei varsinaisesti edes yrittänyt pyörittää vielä konetta.
Iskin sitten lisävirtaa toiseen parempaan akkuun laturilla virtalähde moodissa, sisävalo syttyy, mutta mittaristo pimeänä. Ja vaikka mittaristo pimeänä, niin käänsin starttiin asti avaimesta niin taas klik ja pimeäksi myös sisävalo.
Nappasin toisen ns. huonomman akun plus-kengän irti, eikä mitään.
Toinen akku, vasemman puoleinen, on aika entinen mutta oikeanpuoleinen on ostettu vähän ennen seisontaan pistämistä. Onko tuolla merkitystä että kummalla puolen parempi akku on? Meneekö esim. startin kaapelit vain toiselta... Noihan kuitenkin on yhdessä plus-napojen osalta sillä yhdyskaapelilla.

Lähinnä nyt toi kun pysyy ihan pimeänä mittaristo, niin mitähän kannattaisi alkaa ihmettelemään ensimmäisenä?
Sisälle syttyy valo, se tosin ei pala kuin hetken aikaa kunnes sammuu.

Voiko tuo toinen ns. kuollut akku tuon pelkältään aiheuttaa?
Ja eikö tuota voi yhdellä akulla vain käyttää...?

Hilu siis 93 mallinen ja 2L2 koneella. Ja auto seissyt siis kokoajan lämpimässä tallissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2016, 17:31
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranson Näytä viesti
Koitin tuossa käydä herättelemässä reilu vuoden seissyttä Hilua, jotta saisi sen siirrettyä toiselle tallille työnalle. Käynnistetty edellisen kerran about vuosi sitten.

Iskin akkuihin eilen latinkia, ja tänään koitin käynnistää. Ensin ihan normaalisti kaikki valot syttyy mittaristoon, hehkutti, ja kun koitin käynnistää niin sammui kuin saunalyhty. Kuului vain klik ja pimeäksi. Ei varsinaisesti edes yrittänyt pyörittää vielä konetta.
Iskin sitten lisävirtaa toiseen parempaan akkuun laturilla virtalähde moodissa, sisävalo syttyy, mutta mittaristo pimeänä. Ja vaikka mittaristo pimeänä, niin käänsin starttiin asti avaimesta niin taas klik ja pimeäksi myös sisävalo.
Nappasin toisen ns. huonomman akun plus-kengän irti, eikä mitään.
Toinen akku, vasemman puoleinen, on aika entinen mutta oikeanpuoleinen on ostettu vähän ennen seisontaan pistämistä. Onko tuolla merkitystä että kummalla puolen parempi akku on? Meneekö esim. startin kaapelit vain toiselta... Noihan kuitenkin on yhdessä plus-napojen osalta sillä yhdyskaapelilla.

Lähinnä nyt toi kun pysyy ihan pimeänä mittaristo, niin mitähän kannattaisi alkaa ihmettelemään ensimmäisenä?
Sisälle syttyy valo, se tosin ei pala kuin hetken aikaa kunnes sammuu.

Voiko tuo toinen ns. kuollut akku tuon pelkältään aiheuttaa?
Ja eikö tuota voi yhdellä akulla vain käyttää...?

Hilu siis 93 mallinen ja 2L2 koneella. Ja auto seissyt siis kokoajan lämpimässä tallissa.
Akun kengät vm kunnolla kiinni?
Piuhat kengissä kiinni kuin myös toisesta päästä?
Kuulostas että kosketus häiriöö.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2016, 20:36
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.606
Perusasetus

Mitenkäs se menikään saako hilux 110 malliin muutoskatsastaa normaalisti jäykän etuakselin vai poikkeuslupaako vaativat?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2016, 12:15
Jerppa Jerppa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.04
Sijainti: keskeinen suomi,Karstula, Finland.
Viestit: 584
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
Mitenkäs se menikään saako hilux 110 malliin muutoskatsastaa normaalisti jäykän etuakselin vai poikkeuslupaako vaativat?
Samaa kävin eilen konttorilla kysymässä, ja kesäkuussa tulleen lakiuudistuksen myötä tarvitsee olla valmistajalta todistus että kyseistä akselia voidaan käyttää kyseisessä autossa+ todistus hitsaussaumojen kestävyydestä mitä muutoksen yhteydessä tulee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2017, 08:48
TAA1000:n Avatar
TAA1000 TAA1000 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 76
Question

Pakkivaloytkin


Oisko kellään kuvaa/räjäytyskuvaa tms. vastaavaa LN170 hilun lootasta mistä näkis pakkivalon kytkimen paikan ja vähän millanen homma se on vaihtaa?
Edit: samalla tietty kytkinpuoli, kun pitäs sekin vaihtaa jossain vaiheessa vielä tänävuonna... mikä muuten mahtaa olla sen pienen palikan funktio mikä on polkimen ja työsylinterin välissä (lootan kylessä kiinni lähellä työsylinteriä)? Nakkasin sen mäkeen kun tihkui nestettä läpi ja kytkin toimii silti moitteetta ilman sitäkin.

toyodiy:sta on näemmä kaikki hyvät kuvat poistettu

Viimeksi muokannut TAA1000 : 05.01.2017 09:21
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 09:45 (GMT +2).