Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2016, 01:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuo 2T -öljy parempaa dsl sekaan...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Öljyhoitoon annoin annoin melkein 10L moottoriöljyä ja 4L 2t öljyä 300L diisseliä,tiädäsitten mitä vaikuttaa ja mihin vaivaan.Ei tuota autoa olis muuten mitään järkeä pitää mutta kun on miltei ruosteeton ja vähänajettu ABS jarruilla ja sähkölaseilla 30t vaihtolava laitteilla sekä 60t kokonaispainoille leimattu ja kaikilla mahdollisilla hydrauliikalla varusteilla.Tosin samalla hinnalla olis saanut jo 4.s sarjalaisen mutta vahoissa on oma viehätyksensä.
Siis tuo 2T on jo alunprin tarkoitettu "kertakäyttöiseksi" siis kun se pääsee/joutuu moottoriin, niin alta sekunnin suurin osa on poistunut pakoputkesta....

Jos perintesesti lisätään moottoriöljyä tankkiin, niin on pelko, että nuo moottoriöljyn ns. paremmat komponentit ei pala täysin? siis esim. lisäaineet, joiden on tarkoitus suojata/voidella moottoria 30 tkm, karstaa tms konetta?

p.s suuruusluokkaa 10 litraa/300 litraa on aika vähän, hyvä jos tuolla seoksella voiteli pumppua/suuttimia riittävästi!
(minä olen noihin käymättömiin maastolöytoihin pistänyt: 1 osa 2t öljy, 1 osa dsl. ja 0,2 osaa bensaa, ja nimen omaan sekoitettuna erillisessä astiassa, ja jos vara valita, niin kone kovalle kuormitukselle heti, kun käynnistyy...)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2016, 07:17
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Riippuu koneesta suorasyöttö kone ei kestä kun 10% öljyä kun taas etukammiokone kestään 25% ennenkuin rupeaa häiritsemään käyntiä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2016, 18:38
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Eikös se oo melekein ihan sama mitä öljyä sitä tankkiin kaataa? Monet on ajaneet vanhoilla paistorasvoilla ilman mitään esteröintejä, kuhampahan siilanneet enimmät ranskikset pois ja jotkut toiset taas on kaataneet vanhat jäteöljyt tankkiin ja ajaneet ne pois... Luulisi, et vanha rivipumppumoottori toimii, kuhan polttoaine on edes jollain tapaa muistuttanut öljyä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2016, 19:46
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Nuo öljymitat koskee juuri tuota viimeksimainittua rasvausmuotoa eikä niitä tule ylittää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2016, 22:15
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Eikös se oo melekein ihan sama mitä öljyä sitä tankkiin kaataa? Monet on ajaneet vanhoilla paistorasvoilla ilman mitään esteröintejä, kuhampahan siilanneet enimmät ranskikset pois ja jotkut toiset taas on kaataneet vanhat jäteöljyt tankkiin ja ajaneet ne pois... Luulisi, et vanha rivipumppumoottori toimii, kuhan polttoaine on edes jollain tapaa muistuttanut öljyä?

Toi ois kiinnostavaa tietää et kuinka pitkään pitää ajella munkkiöljyllä et koneelle tapahtuu jotain

Eli dieselillä käyntiin ja munkkiöljyllä tielle, niin petääkö jotain koneesta 1000km vai 10tkm vai miljoonassa alkaa savuttamaan


Jotkut viljelijäthän mun kuuleman huhun mukaan kasvattaa rypsiä ja puristaa niistä öljyn et se "jäte" kelpaa elikoille syötäväksi ja kun rypsiöljystä saa vähemmän kuin dieselistä, niin kesän ajavat sitten sillä rypsiöljyllä

Mutta tekeekö ne sille mitään vai suoraan säiliöstä tankkiin


Itse prosessi on tehtävissä, mutta onko sille todellista tarvetta vaikka jossain miljoonan urakoidussa scaniassa tai miljoonan ajetussa hj;ssa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.12.2016, 06:25
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Jotkut viljelijäthän mun kuuleman huhun mukaan kasvattaa rypsiä ja puristaa niistä öljyn et se "jäte" kelpaa elikoille syötäväksi ja kun rypsiöljystä saa vähemmän kuin dieselistä, niin kesän ajavat sitten sillä rypsiöljyllä

Mutta tekeekö ne sille mitään vai suoraan säiliöstä tankkiin

Itse prosessi on tehtävissä, mutta onko sille todellista tarvetta vaikka jossain miljoonan urakoidussa scaniassa tai miljoonan ajetussa hj;ssa
Seurasin noita juttuja vähän toisella silmällä sivusta silloin, kun rypsiöljyinnostus oli suurimmillaan. Sekoituksena MPÖn kanssa noita raakoja ovat käyttäneet. Tässä yksi raportti:

http://rulab.laurea.fi/loppuraportti.pdf

Enemmän esteröidyn käytöstä:

http://www.pellervo.fi/maatila/mp1_06/biodiesel.htm

Omavalmisteisesta polttoaineesta pitää kai edelleen maksaa valmistevero? Jos se on dieseliä vähemmän verotettua, pitäisi autokäytössä lisäksi maksaa polttoainemaksua.

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/v...tavat/energia/

Toisaalta, ei siinä omatekoisessa polttoaineessa ole vähemmän verotetun polttoaineen merkkiväriäkään (löpö), joten mikä sitten lie kiinni jäämisen riski. Sanktio siitä kuitenkin on melkoinen, jos käry käy. Tuli vaan mieleen, kun eilen oli Tullin polttoaineratsia tien varressa. Näkyi olevan pakuja pysäytettynä ja juuri kun ajoin toiseen suuntaan siitä ohi, ottivat yhden isokokoisen maasturin tutkittavaksi. Ilmeisesti selviä diesel-tapauksia hakivat liikennevirrasta. Raskaita ei tällä kertaa näkynyt pysäytettynä.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.03.2017, 18:29
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Muutamaviikko sitten tapasin yhden vanhan scanian huoltomiehen ja sen kanssa hetki puheltiin scanian viasta,Hetken mietti ja totes ettei kone saa ilmaa.Tänään otin työn alle ja tutkin kaikki paikat ja niin oli ukkeli oikeassa valkosavurajoittimen läppä ahtoputkessa oli kiinni ja pysy ja ollut luultavasti vuosia,Kokopäivän olen moukaroinut läppää ja sain sen jotenkin liikkumaan ,Savut on pois ja turpo viheltää eli nyt vaikuttaa hyvältä.Saa nähdä minkälaisen savun vielä päästää kun lämpeää jos ei vuosiin ole saanut ilmaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Scania motorhome RJCOBRA O/M/V Ajoneuvot 21 16.08.2013 22:10
Myydään scania bussi Grööni O/M/V Ajoneuvot 1 25.11.2011 05:51
Myydään Scania autonkuljetuslaitos FunJam O/M/V Ajoneuvot 0 24.06.2010 12:44
Myyty Scania välijäähyjä kartsa69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.09.2009 05:24
Myydään scania jtj O/M/V Ajoneuvot 3 31.05.2009 16:28


Sivu luotu: 22:53 (GMT +2).