![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mites jos olis muuten kuin taren kuvassa mutta ei mitään t-haaroja, orbilta letkut suoraan kummankin sylinterin työntöpäähän ja letku sylintereiden vetopäiden väliin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jannen ehdotus toimii myös, mutta mihinkään vauhtia vaativaan ajopeliin tämmöstä ei tulisi missään nimessä laittaa, mutta jos vain ja ainoastaan hiippailua, niin miksipä ei kokeilisi. Siinä on kuitenkin pari asiaa tiedostettava / hyväksyttävä ominaisuutena. -Yhdistettävät kammiot (männän puolet) muodostaa "säiliön", josta on saatava kaikki ilma pois, vähäinenkin ilma aiheuttaa joustoa, joka näkyy sitten siinä, että takapää voi käyttäytyä vähän arvaamattomasti, kun pyörät voi elää itsenäisesti ja esim kuopasta vaikka vasen puoli kääntää hetkellisesti. -Kun kumpikaan sylinteri ei ole 100% tiivis, tulee aurauskulma elämään. Paha vuoto männän varren tiivisteessä on sama, kuin ilmaa, eli renkaat pääsee kääntyilemään toisistaan riippumatta. Loppujen lopuksi ainoa tapa varmistaa että renkaat ei pääse kääntyilemään toisistaan riippumatta on mekaaninen linkki renkaiden välissä, eli raidetanko tai läpivetävä sylinteri.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei nyt sit ihan kuitenkaan.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Siis molemmat renkaat omalla hydraulisella ohjauksella?
Ja ilman mekaanista(raidetankoa) yhteyttä?
Ei varmaan onnistu helposti/halvalla: Tuo ylempänä ehdotettu hydraulisylinterien männän/tai varren puolen yhteen letkuttaminen, ja onnistunut ilmaus, jättää vielä pari epävarmuustekijää: aurauskulma muuttuu öljyn yms. lämpötilan mukaan. (siis vaatii jatkuvaa säätämistä, eikä pelkästään ölyvuotojen suhteen) Jos minun pitäs tehdä tuo taka-akselin ohjaus halvalla, niin olkatapin taka-kallistus nollaan (oliko nyt n. 60 astetta?) ja raidetangon tekisin alkuperäisillä nivelillä ja raidetangon paloilla, ja nuo tukivarret kiertäisin esim. 40x80x2 putkesta tehdyllä porttaalilla, toki tuo pitää nivelöidä akseliin siten, että pysyy ns. pystyssä... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux ln110 takaakselin ruostereikä | offila | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.03.2016 23:30 |
Hilux ln110 takaakselin kuvia | offila | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.03.2016 15:12 |
Ostetaan Patrolli takaakselin u-pultti | Rotpal | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.09.2013 19:52 |
hj:n takaakselin vetarin kiinnitys..? | hj 60/61 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.03.2012 14:10 |
Ostetaan Samurain takaakselin lukko | greensj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.05.2009 09:53 |