Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.10.2016, 19:07
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tuon kokoinen ei mene vakioon viisitoista tuumaisenakaan...
Juu ei varmaan menekkään..tällä hetkellä alla 30x9,5x15 rt03:set

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2016, 21:46
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.071
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maksaa Näytä viesti
Juu ei varmaan menekkään..tällä hetkellä alla 30x9,5x15 rt03:set
O.K. Ajattelin vain että ei tule pettymys ylläriä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2016, 22:26
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
O.K. Ajattelin vain että ei tule pettymys ylläriä.
Nooh, hermo petti ja tilasin c3:set koossa 205/80r16 hintaan 124€ per rengas..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2016, 15:24
Jake-82 Jake-82 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Salla
Viestit: 9
Perusasetus

sj410 1.0-->1.3


Tarkoituksena laittaa omaan vuosimallia -87 sj410 isompi 1.3 moottori ja 5-vaihteinen laatikko. + jotain muuta parantelua maasto-ominaisuuksiin.
Luovuttaja autona toimii korivikainen sj413 vuosimallia -86
Tässä muutama kysymys niille jotka kyseisen homman toteuttaneet:

1.Onko moottorin korvakot bolt on sj 410:n runkoon? jos ei niin löytyykö kuvaa tai selostus miten sovitettu/siirretty oikealle kohdalle.

2.Onko johtosarjoissa eroja sj410 vm- 87 vs sj413? eli saako pelaamaan 410:n johtosarjalla vai pitääkö purkaa luovuttaja autosta johtosarjat ja sulakerasiat kuskin jalkatilasta yms. jopa mittaristo. oisko selostusta miten tämä toteutettu. riittääkö esim. pelkkä koneen johtosarja. käykö pistokkeet suoraan/ vähillä muutoksilla.

3.onko polkimissa eroja 410 vs 413? tamä tieto auttaisi jarrutehostimen asennuksessa eli tehäkkö adapteri tehostimelle vai käykö suoraa vaihtamalla polkimet ja poraamalla tulipeltiin 4 reikää kiinnitykselle.

4. miten tuo kallistuksen vakaaja käykö suoraan joka vaaditaan ainakin tuossa lapussa minkä löysin täältä foorumilta muutoskatsastusta varten.

5. miten välitykset maantie ajossa n.30" renkailla jos kone on 1.3 ja laatikko 5- vaihteinen ja sj410 perävälitykset? onko merkittävää eroa jos laittaisi 413 perävälitykset?

6. onko tietoa sj410 vm 87 akseleista? eli onko miltäosin samanlaiset kuin sj413?

oma autohan on viimeisiä sj410 malleja joten tästä löytyy jo valmiina levyjarrut ja isommat takajarrut sekä valollinen jakolaatikko ja putkimallin kardaanit.
Kaikki tieto muista yhtäläisyyksistä sj413:n kanssa otetaan mielenkiinnolla vastaan. Esim nuo akseleiden yhtäläisyydet kiinnostaa lukon/lukkojen hankkimista varten. Alkupään sj410:t eroaa kyllä mutta miten nuo loppupään sj410:t
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2016, 16:04
EihänJohan EihänJohan ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.11.16
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

Terve

Sj410 takajouset on nyt taottu hieman ryhdikkäämmäksi ja aloin miettimään kuuluuko etu jousien olla malliltaan yhtä korkeat vai hieman suoremmat?

Ennen takomista etujouset olivat jonkinverran takapäätä suoremmat eikä etupää silti muistaakseni ollut takapäätä matalampi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2016, 21:00
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja EihänJohan Näytä viesti
Terve

Sj410 takajouset on nyt taottu hieman ryhdikkäämmäksi ja aloin miettimään kuuluuko etu jousien olla malliltaan yhtä korkeat vai hieman suoremmat?

Ennen takomista etujouset olivat jonkinverran takapäätä suoremmat eikä etupää silti muistaakseni ollut takapäätä matalampi
Äkkiseltään sanoisin, että alkuperäiset etujouset on karvan verran suoremmat kuin takajouset. Riippujen pituutta muuttamalla saa helposti auton vaateriin jos tarvetta. Noi taotut jouset kuuleman mukaan kun tuppaa oikenemaan ajan kanssa. Tosin niin tekee kaikki jouset mutta taotut kaiketi nopeiten.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2016, 06:49
EihänJohan EihänJohan ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.11.16
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Äkkiseltään sanoisin, että alkuperäiset etujouset on karvan verran suoremmat kuin takajouset. Riippujen pituutta muuttamalla saa helposti auton vaateriin jos tarvetta. Noi taotut jouset kuuleman mukaan kun tuppaa oikenemaan ajan kanssa. Tosin niin tekee kaikki jouset mutta taotut kaiketi nopeiten.
Juu kyllähän ne painuu varmaan siitä taas, mutta eikö kylmänä takominen kuitenki lehtijousien elvytykseen se "oikea" tapa ole.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2016, 19:58
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jake-82 Näytä viesti
1.Onko moottorin korvakot bolt on sj 410:n runkoon? jos ei niin löytyykö kuvaa tai selostus miten sovitettu/siirretty oikealle kohdalle.

2.Onko johtosarjoissa eroja sj410 vm- 87 vs sj413? eli saako pelaamaan 410:n johtosarjalla vai pitääkö purkaa luovuttaja autosta johtosarjat ja sulakerasiat kuskin jalkatilasta yms. jopa mittaristo. oisko selostusta miten tämä toteutettu. riittääkö esim. pelkkä koneen johtosarja. käykö pistokkeet suoraan/ vähillä muutoksilla.

3.onko polkimissa eroja 410 vs 413? tamä tieto auttaisi jarrutehostimen asennuksessa eli tehäkkö adapteri tehostimelle vai käykö suoraa vaihtamalla polkimet ja poraamalla tulipeltiin 4 reikää kiinnitykselle.

4. miten tuo kallistuksen vakaaja käykö suoraan joka vaaditaan ainakin tuossa lapussa minkä löysin täältä foorumilta muutoskatsastusta varten.

5. miten välitykset maantie ajossa n.30" renkailla jos kone on 1.3 ja laatikko 5- vaihteinen ja sj410 perävälitykset? onko merkittävää eroa jos laittaisi 413 perävälitykset?

6. onko tietoa sj410 vm 87 akseleista? eli onko miltäosin samanlaiset kuin sj413?

oma autohan on viimeisiä sj410 malleja joten tästä löytyy jo valmiina levyjarrut ja isommat takajarrut sekä valollinen jakolaatikko ja putkimallin kardaanit.
Kaikki tieto muista yhtäläisyyksistä sj413:n kanssa otetaan mielenkiinnolla vastaan. Esim nuo akseleiden yhtäläisyydet kiinnostaa lukon/lukkojen hankkimista varten. Alkupään sj410:t eroaa kyllä mutta miten nuo loppupään sj410:t
Moottorinkorvakot ei passaa suoraan runkoon.

Johtosarjoissa ei kummempia, lämpömittari, öljynpaine, sytkäkin taitaa mennä samoilla johdoilla. Lauturista en ole varma.
Lämpömittari ei vaan näytä oikein kolmentoista anturilla. En muistaakseni löytänyt isolohkosta reikää johon kympin anturi olisi käynyt, on isompi.

Rattiakselin läpivienti ja polkimien kiinnitys on eri etäisyyksillä kymppi vs. kolmetoista. Itse laitoin swiftin tehostimen kera välipalan kympin polkimiin. Kannattaa mittailla reikien sijainteja että miten menis helpoiten.

Kallistuksen vakaajalle pitää tehdä korvakot rungon poikkipalkkiin, eli leikkaa vaikka koko palkki luovuttaja-autosta. Akselinpää pitäis mennä vaihtamalla lätkät jousien alle.

Kolmentoista akseliputket on paksummat ja perät isommat eli eivät sekoitu kympin akseleihin. Vetoakselit ja nivelet ehkä vaihtokelpoisia. Navat ja niiden osat menee ristiin.
Välitysten toimivuutta kannattaa kokeilla, kympissa 4.11, kolmessatoista 3.9.
Akselit kannattaa melekeen vaihtaa kokonaan jos tuntuu että huutaa vitosella liikaa maantiellä.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.11.2016, 21:45
Jake-82 Jake-82 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Salla
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Moottorinkorvakot ei passaa suoraan runkoon.

Johtosarjoissa ei kummempia, lämpömittari, öljynpaine, sytkäkin taitaa mennä samoilla johdoilla. Lauturista en ole varma.
Lämpömittari ei vaan näytä oikein kolmentoista anturilla. En muistaakseni löytänyt isolohkosta reikää johon kympin anturi olisi käynyt, on isompi.

Rattiakselin läpivienti ja polkimien kiinnitys on eri etäisyyksillä kymppi vs. kolmetoista. Itse laitoin swiftin tehostimen kera välipalan kympin polkimiin. Kannattaa mittailla reikien sijainteja että miten menis helpoiten.

Kallistuksen vakaajalle pitää tehdä korvakot rungon poikkipalkkiin, eli leikkaa vaikka koko palkki luovuttaja-autosta. Akselinpää pitäis mennä vaihtamalla lätkät jousien alle.

Kolmentoista akseliputket on paksummat ja perät isommat eli eivät sekoitu kympin akseleihin. Vetoakselit ja nivelet ehkä vaihtokelpoisia. Navat ja niiden osat menee ristiin.
Välitysten toimivuutta kannattaa kokeilla, kympissa 4.11, kolmessatoista 3.9.
Akselit kannattaa melekeen vaihtaa kokonaan jos tuntuu että huutaa vitosella liikaa maantiellä.
Kiitoksia tiedoista. Ei vaikuta kovin pahalta projektilta. Eiköhän nuo hoidu ku pääsee vauhtiin.
Tietysti toinen vaihtoehto olisi laittaa tuo 410:n koppa tuohon 413 paperilliseen runkoon mut puuttuu ainaki 413 mallin taka-akseli ja sit jää vielä ainaki tuo poljin/jarrutehostin homma. Tuleekohan konttorilla sanomista jos näin päin yrittäis.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 20:59 (GMT +2).