![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Juu ei varmaan menekkään..tällä hetkellä alla 30x9,5x15 rt03:set
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
O.K. Ajattelin vain että ei tule pettymys ylläriä.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nooh, hermo petti ja tilasin c3:set koossa 205/80r16 hintaan 124€ per rengas..
|
|
#4
|
|||
|
|||
sj410 1.0-->1.3
Tarkoituksena laittaa omaan vuosimallia -87 sj410 isompi 1.3 moottori ja 5-vaihteinen laatikko. + jotain muuta parantelua maasto-ominaisuuksiin.
Luovuttaja autona toimii korivikainen sj413 vuosimallia -86 Tässä muutama kysymys niille jotka kyseisen homman toteuttaneet: 1.Onko moottorin korvakot bolt on sj 410:n runkoon? jos ei niin löytyykö kuvaa tai selostus miten sovitettu/siirretty oikealle kohdalle. 2.Onko johtosarjoissa eroja sj410 vm- 87 vs sj413? eli saako pelaamaan 410:n johtosarjalla vai pitääkö purkaa luovuttaja autosta johtosarjat ja sulakerasiat kuskin jalkatilasta yms. jopa mittaristo. oisko selostusta miten tämä toteutettu. riittääkö esim. pelkkä koneen johtosarja. käykö pistokkeet suoraan/ vähillä muutoksilla. 3.onko polkimissa eroja 410 vs 413? tamä tieto auttaisi jarrutehostimen asennuksessa eli tehäkkö adapteri tehostimelle vai käykö suoraa vaihtamalla polkimet ja poraamalla tulipeltiin 4 reikää kiinnitykselle. 4. miten tuo kallistuksen vakaaja käykö suoraan joka vaaditaan ainakin tuossa lapussa minkä löysin täältä foorumilta muutoskatsastusta varten. 5. miten välitykset maantie ajossa n.30" renkailla jos kone on 1.3 ja laatikko 5- vaihteinen ja sj410 perävälitykset? onko merkittävää eroa jos laittaisi 413 perävälitykset? 6. onko tietoa sj410 vm 87 akseleista? eli onko miltäosin samanlaiset kuin sj413? oma autohan on viimeisiä sj410 malleja joten tästä löytyy jo valmiina levyjarrut ja isommat takajarrut sekä valollinen jakolaatikko ja putkimallin kardaanit. Kaikki tieto muista yhtäläisyyksistä sj413:n kanssa otetaan mielenkiinnolla vastaan. Esim nuo akseleiden yhtäläisyydet kiinnostaa lukon/lukkojen hankkimista varten. Alkupään sj410:t eroaa kyllä mutta miten nuo loppupään sj410:t |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Terve
Sj410 takajouset on nyt taottu hieman ryhdikkäämmäksi ja aloin miettimään kuuluuko etu jousien olla malliltaan yhtä korkeat vai hieman suoremmat? Ennen takomista etujouset olivat jonkinverran takapäätä suoremmat eikä etupää silti muistaakseni ollut takapäätä matalampi |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Johtosarjoissa ei kummempia, lämpömittari, öljynpaine, sytkäkin taitaa mennä samoilla johdoilla. Lauturista en ole varma. Lämpömittari ei vaan näytä oikein kolmentoista anturilla. En muistaakseni löytänyt isolohkosta reikää johon kympin anturi olisi käynyt, on isompi. Rattiakselin läpivienti ja polkimien kiinnitys on eri etäisyyksillä kymppi vs. kolmetoista. Itse laitoin swiftin tehostimen kera välipalan kympin polkimiin. Kannattaa mittailla reikien sijainteja että miten menis helpoiten. Kallistuksen vakaajalle pitää tehdä korvakot rungon poikkipalkkiin, eli leikkaa vaikka koko palkki luovuttaja-autosta. Akselinpää pitäis mennä vaihtamalla lätkät jousien alle. Kolmentoista akseliputket on paksummat ja perät isommat eli eivät sekoitu kympin akseleihin. Vetoakselit ja nivelet ehkä vaihtokelpoisia. Navat ja niiden osat menee ristiin. Välitysten toimivuutta kannattaa kokeilla, kympissa 4.11, kolmessatoista 3.9. Akselit kannattaa melekeen vaihtaa kokonaan jos tuntuu että huutaa vitosella liikaa maantiellä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tietysti toinen vaihtoehto olisi laittaa tuo 410:n koppa tuohon 413 paperilliseen runkoon mut puuttuu ainaki 413 mallin taka-akseli ja sit jää vielä ainaki tuo poljin/jarrutehostin homma. Tuleekohan konttorilla sanomista jos näin päin yrittäis. |
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |