![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Niinpä. Tää meininki on jotenkin niin aivokuollutta nykyään.
|
||||
|
||||
![]()
Avasiko Perkein silmiä (hieta) lahden toiselle puolelle muutto? Vai ihan vain yleensä ottain...
![]() Kieltämättä jännä juttu että raksoilla osaajista pulaa, samaan aikaan kotimaisia rakentajia kortistot täynnä ja byggilla työnjohtoa lukuun ottamatta liki kaikki entisestä itäblogista. Noh, insinjööriä pukkaa kyllä etelämmästä paikkaamaan työvoimavajetta ja ammattitaidon pulaa... MiKo:lle voisin sanoa että mailma ei ole aivan niin mustavalkoinen kuin ehkä kuvittelet. Saanko udella miten vaikkapa pk-seutulainen työtön ajokortiton peruskoulupohjainen nuori pääsee metsä hommiin noh, vaikkapa keskiseen maahan, vaikka työhaluja kovasti olisikin??? Nii´i, kerroppa se... Eipä taida olla palkkauksesta kyse. Edit: Tuossa kokkaillessa kirjotellessa kesti näköjään niinkin kauan, että pitää kyssäri ulottaa Perkeillekkin. ![]() Viimeksi muokannut wikke : 29.10.2016 19:36 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Suurempi ongelma on nää vitun elämäntapatyöttömät jotka ei halua mitään. Ne vois vaikka amp...no jos ne lähettäis vaikka vaihtarina Afrikkaan. Ei minulla ole vastausta siihen, millä ihmisen voi pakottaa haluamaan jotain. Mutta siitä olen aivan varma, että nyky-yhteiskunta on aivovammainen ja nää vitun Työttömät pilaa paljon niiltä, jotka vastoin tahtoaan on työttömäksi joutuneet. Toisaalta vastehtahtoisesti työttömissä on kyllä varmasti suuri osuus just niitä kellä on työmoraali kunnossa, eli eiköhän ne lähe vaikka liftaten vaikka mettähommiin. Vaikka olisivatkin insinöörejä. Muihin asioihin mun on varmaan nyt parasta olla ottamatta kantaa ja muutenkaan olla miettimättä, koska mie oon ihan vaan hitsari, eikä mulla ole muutenkaan mitään korrektia sanottavaa mihinkään. ![]() Anteeks, mulla on ekaa kertaa kahteenkymmeneen vuoteen kuumetta. Lupaan rauhoittua pian. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yhden kommentin perusteellako luulet tietäväsi minun ajatusmaailman? 😬 Ymmärrän kyllä, että haluja on, mutta järjestelmä on tehty kannattamattomaksi ottaa työ vastaan, varsinkaan jos se ei ole kovin pitkäaikaista. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Monelle se tosiaan on hiukka epämotivoivaa kun kortistosta saatavasta jää menojen jälkeen viivan alle tuurilla joitain ropposia tai enemmän Mutta kun menee töihin pienellä palkalla alkaa jossain vaiheessa pikkasen vituttamaan, kun viimenen viikko mietitään, et syödäänkö lunta vai kuivia koivun oksia Kämppäkin on menossa alta kun tulot ei riitä maksamaan vuokraa ja autokin on verot perässä jo pari viikkoa Jo useempi vuos sitten yks paikallinen ois päässyt vakituiseksi töihin. Ainoo, et 3pvä viikko Oli sit laskenu, et jos lähtee töihin, tulee kuussa niin paljon vähemmän käteen, että kämppä lähtee alta ja ruoasta pitäis alkaa tinkimään, eikä siihen oltu vielä ees laskettu sinne työpaikalle kulkemisen kuluja Ei jotenkin kovasti kannusta lähtemään töihin, ees liftaamalla tai duunikaverin kuskaamana
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Viimeksi muokannut Nikuzai : 29.10.2016 23:12 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tätä kun saisi järkeistettyä jotenkin toimivammaksi niin luulen että työttömien määrä kääntyisi laskuun rajusti. Toinen mikä jarruttaa työvoiman palkkausta on kovat työntekijän sivukustannukset, 24,6 bruttopalkan päälle on iso menoerä. |
|
||||
|
||||
![]()
Mikä luku tuo on ? Prosentti jostain luvusta ?
|
||||
|
||||
![]()
Bruttopalkasta. Työnantajan osuus eläkemaksusta. MAksu on jaettu kahteen osaan josta työntekijä maksaa oman osansa ja työnantajan osuus bruttopalksta eläkemaksuna on tuo 24,6%. Tekee vuodessa paljon jo yhden työntekijän osalta, saati jos on useita.
Ju on erovähennettävä "kuluerä"........ mutta lasku se on silti ja aina kun siellä lukee "Lasku" niin se on rahanmenoa... ![]() Tiedän, kuullostaa nillittämiseltä.. ![]() |
![]() |
Luokat |
vituttaa |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2015 | Tojo4wd | Chit-Chat | 1257 | 31.12.2015 08:59 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2014 | mäksä | Chit-Chat | 1587 | 01.01.2015 06:27 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 | Ewerglade | Chit-Chat | 1816 | 01.01.2014 17:16 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! | Rompe1 | Chit-Chat | 1140 | 03.01.2013 18:50 |
kerro mikä vituttaa | tjl | Chit-Chat | 4977 | 12.04.2012 08:28 |