![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() maailma on yhtä paha kuin siellä elävät ihmiset. Se vaan on niin että joko hankkii nätin uuden auton sillä marmoritiskin leimapakolla tai yksinkertaisen vanhan auton ja remppaa sitä aina kerran viikossa tai kuljettaa oikealla korjaamolla. Harmi että nykyään niin monessa asiassa raha on korvannut järjen. Johtajiksi ei enää pääse työkokemuksella ja käytännön viisaudella vaan komeilla papereilla ja kyynärpäätaktiikalla. Tulokset alkaa jo näkyä kaikkialla kun oikeasti pätevät ihmiset ei halua mennä päättäjiksi, koska kaikki muut päättäjät ovat virtsapäitä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Allekirjoitan tuon Kurren toteamuksen...
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
- En pidä teistä. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tästä oon kyllä perkein kanssa samaa mieltä, vasta perjantaina tein kuukauden huollon opeliini Öljytikku ylös masloa on tikussa ja heilautus paisarissa ja jarruissa on nesteet. Pelti kiinni palataan asiaan keväällä (todellisuudessa öljynvaihdossa jossain vaiheessa) Viimeksi jarrut taitaa olla vaihdettu jossain 200k kohdilla ja ny 280k laitoin uudet kengät Jakoremelissäkin on vielä pitkään kilsoja jäljellä Puoli tuttu ajelee wanhalla jotain 70-80 lukua coupe corollalla ja puoli vuosittain pitää säätää kärjet ja vuosittain hän vaihdattaa jarrunesteet, niijjoo on sitä joskus pitäny kuulemma pestäkkin ja öljyt vaihdattaa huolto ohjeen mukaisesti Et en kyllä oikeen alle kirjoita tota vanhoja korjataan viikottain Bemarilla ajelin useamman vuoden. Rullasinkohan siihen varmaan 100k mittariin ja leimalle hitsasin helmaan paikan ja vaihdoin raidetangon pään, niijjoo pitihän siihen maa kosketuksen jälkeen laittaa 2 renksua pakoputkeen ja ajovalot molemmat ja taka parkit molemmat piti vaihtaa kun lakkasivat palamasta ja bimmeri oli vuodelta 86 2000 lukunen avensis oli tallissa rempassa varmaan kuukausittain, faijan ~2010 mallisesta volvosta rempataan jotain pikkusta vähän väliä, mutsilla ollu viimesen vuoden T4 volkkarista vaihdeltii joka leimalle puslat ja kaikkea muuta kivaa pikkusta, ovet oli arvotus toimiiko ne tänään ja vetoa ois voinu lyödä montako vikavaloa tänään mittarissa syttyy, laatikko sitä kuoli lopullisesti vasta 200k mittarissa vikailemaan se alko jos jossain 150k kohdilla Etten oikeen allekirjoittaisi, et vanhempia autoja rempataan koko ajan
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joku vielä täällä Offipalstalla viime vuonna mulle sanoi, että tommonen vanha Corollahan on halvin mahdollinen auto pitää käyttiksenä. En muista kuka se oli, mutta oikeassa oli.
![]() Kävin eilen Tojotalla marmoritiskillä hakemassa Lälliin öljypropun tiivistettä. Pahoittelin samalla kun olen huono asiakas, kun en vaihda autoa uudempaan, eikä tuota mun vanhusta tarvi edes korjata. Ne on kuitenkin Lohjan marmorilla aina siitä huolimatta olleet mulle tosi mukavia, vaikka käyn vaan välillä hakemassa jotain 2€ nippeleitä sieltä. ![]() Ovat kopioineet mulle korjausoppaan sivuja pyydettäessä, jne. Tosin kannattaahan niiden ollakin ystävällisiä, sillä ihmiset on kyllä aika merkkiuskollista kansaa ja jos mie uudempaan autoon vaihtaisin, niin kyllähän se varmaan olis Corolla/Auris/Anjovis/Hilux ja varmaan sitä ensimmäiseks oman paikkakunnan liikkeestä lähtisin katsomaan. ![]() Juttelivat eilen, että käy siellä vielä muutama tommonen 30-vuotias Land Cruiseri huollossa ja ei niihin kuulemma kyllä osia tarvitse juurikaan vaihdella. Anteeks taas tää kauhea offtopicci, tai ainakin pikkuinen sivuraide. Mutta siis oon miettinyt, että kun autojen pitäisi olla koko ajan vähäpäästöisempiä ja turvallisempia...no turvallisuus on tietysti hyvä asia, mutta onko kukaan laskenut onko se oikeasti ekologisempaa, että jonkun autonkokoisen tuotteen suunniteltu elinkaari on esim. 5 vuotta? Että onko ihan tosiaan ympäristöystävällisempää rakentaa uusia koko ajan ja romuttaa ne pian, vai ajaa se 30 vuotta samalla vehkeellä ja korjata sitä jos siihen tulee jotakin? Tuosta huoltokusetuksesta niin uskon 100% että sitä tapahtuu. Silleen tää maailma nykyisin pyörii. Siksikin mie suosin pieniä paikallisyrittäjiä, niitä kellä on vielä kunnia-asia se, että asiakas saa mitä se haluaa. En nyt siis väitä että Lohjan Tojotalla mitään vilppiä tapahtuisi, olen mie sielläkin autoa huollattanut, mutta kallistahan se on kuin saatana. Eikä mun mielestä käsistään kätevän tai edes normaalilla järjellä varustetun ihmisen kannata maksaa mistään pissapojan nesteen tarkistukseta tai jäähdytinnesteen tarkastuksesta. Molemmat tekee parissa sekunnissa itsekin, eikä maksa mitään. Joku mainitsi niistä ruutuvihkoon tehdyistä huoltokirjoista. Kyl mie kans luotan niihin enemmän. Välillä vielä sellaisen auton tapaa, jonka mukana tulee kansiollinen kuitteja ja ruutuvihko. Kyllä siinä tietää mitä saa, toisinkuin jos on vain se Virallinen kirja ja Virallinen leima. Niihin kun ei esim takuun piirissä olevia toimenpiteitä merkitä lainkaan, esim. Toyotan Titaanitakuu...
__________________
- En pidä teistä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Turvallisuus kampanjat?
Terve.
Mitäs nää sit on? Itse ainakin iloisesti yllätyin moisista kutsuista kun 15vuotta vanhaan autoon moisia tekevät. Eihän tää ihan huoltoa ole vaan ainakin jossain jotain kirjaa pitävät ja huolehtivat asiakkaan turvallisuudesta ja omasta maineestaan tietysti. Mulla on -02 Cherokee KJ ja olen saannut kaksi kutsua turvallisuuskampanjan nimissä Fiat Chrysler Automobiles Oy:ltä. N46 ja R06. Turavllisuuskampanja N46 Takaosan Rakenteen vahvistaminen. Ongelma... Tietynlsessa hiljaisella nopeudella takaapäin tapahtuvassa törmäyksessä auton polttoainesäilö voi alkaa vuotaa ja näin syntyy tulipalon vaara. Korjaamon työ... Jeep korjaamo tarkastaa auton takaosan rakenteen ja tarvittaessa vahvistaa veloituksetta sitä. (Kuulemma koukullisiiin autoihin vaihdetaan vähän erilainen koukku ja koukuttomiin asennetaan lisä palkki?) Turvalisuuskampanja R06 Turvajärjestelmän ohjainlaite Auton turvajärjestelmän ohjainlaite (ORC) voi jossain tapauksissa aiheuttaa turvatyynyn tai turvavyökiristimen laukeamisen, tämä voi häiritä kuljettajaa ja näin aiheuttaa vaaratilanteen. Korjaamon työ... Jeep korjamo vaihtaa autoon uuden turvajärjestelmän ohjainlaitteen veloituksetta. Leimaan tuon ensin ja sitten viedään marmoritiskin taakse turvallisuutta parantamaan. Eikä pitäs maksaa euroakaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.10.2016 08:26 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No aika hyvin tuntuu jeepillä takuu pelaavan kun noinkin iäkkääseen vielä tehdään takaisinkutsuna töitä.. tosin taitaa tuo valmistusmaa ja sen kuluttajansuojalaki olla aika lailla takana tuossa.
Kllähän tuo uusien autojen takuu ja velvoite käyttää merkkikorjamoa on lähinnä vain rahan käärintää. Siitä on ihan EU-tuomioistuimen päätös että mikäli huollot tehdään tehtaan ohjelman mukaisesti niin se ei katkaise takuuta vaikka ei olisi marmoritiskin leimaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vaihdettiinhan mullekin +400tkm ajettuun hiluxiin ohjauksen välitanko tojotan piikkiin, ainoastaan omaa aikaa ei korvattu kun käytin auton liikkeessä. Nyt olis japsikäyttikseen odottamassa takaisinkutsukeikka jarruputkien tarkastukseen, silläkin ikää reilusti ohi minkään takuuajan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joissain tapauksissa, jos on vähän venähtänyt noi takaisinkutsuihin meno, jää leima saamatta sen takia. http://www.trafi.fi/filebank/a/14483...astuksessa.pdf Eikä kannata venyttää menoa liikaa ettei jää omasta pussista maksettavaks. Jos maahantuoja ei saa tavoitettua kohtuullisessa ajassa, homman kulut jää pokalle, eikä leimaa tuu jos ei oo maahantuoja kuitannu suoritetuks. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Turvakampanja ja leima.
Ok, sittenhän viedään turvakampanja tarkastuksiin ensin ja sitten vasta leimalle.
Kiitos tiedosta. Kyselempä aikaa huomenna. Pitäsköhan samalla huollattaa??? En taida. ![]() t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.10.2016 21:35 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autojen pakkaskestävyys | Nerd-O | Chit-Chat | 22 | 09.02.2007 22:46 |
Autojen tyhjäkäyttö | sjeeppi | Chit-Chat | 24 | 23.03.2006 16:46 |
Autojen pienoismalleja | samisami2 | Chit-Chat | 10 | 24.01.2006 15:56 |
Autojen tyyppiviat! | Chit-Chat | 3 | 17.12.2005 10:33 | |
autojen vetopainoista | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.10.2005 12:50 |