|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#4126
|
||||
|
||||
Paljon on 2007 mallin hiluxin jarrullinen vetomassa?
|
#4127
|
|||
|
|||
Hehkuongelma.
Käkkärin valo on vielä ratkaisematta, mutta eipä tuolla ole kiire, katellaan joku pvä lisää. Nyt tuli tuossa eilen uusi ongelma - hiluxi ei hehkuttanut napista ollenkaan ja vika paikantui vialliseen nappiin (edellinen omistaja vetänyt suoran piuhan akulta hehkulle ja nappi kojetauluun ja nappi ottanut ihteensä liiasta virrasta tjsp). Tämän korjasin releyttämällä (12v/40A yleisrele) hehkujen virran eli virta akulta (35A sulake välissä), heräte virtalukolta, maihin kuskin jalkatilaan pultin alle ja hehkuille lähtevään virtajohtoon laitoin vielä merkkivalon, jotta näkee jos rele hitsaa kiinni tjsp. Kaikki toimi hyvin.
Vika kuitenkin palasi, kun tänään aamulla lähti niin vaivalloisesti käyntiin ja yleismittarilla mittailin hehkun päähän tulevaa johtoa ja hehkukiskoa (vai mikä se on?) ja mittari ei reagoinut napin painamiseen mitenkään. Merkkivalo releen jälkeen syttyy ja sulake ennen relettä on ehjä ja rele napsahtaa. Täytyy vielä mitata releeltä lähtevä johto, että meneekö millainen jännite sieltä tulee. Onko tuo 40A rele liian pieni hehkuille ja siten vioittunut vai onko hehkut tulleet tiensä päähän vai mistä voisi lähteä vikaa etsimään? Eka tiisseliauto itelle ja hehkujen kans pelailu vähän uutta touhua.. Ja millainen homma on LN110 hiluxiin vaihtaa hehkut? Motonetissä näytti olevan Denson hehkuja - ei liene huonoimmasta päästä? |
#4128
|
||||
|
||||
Löytyykö konehuoneesta alkuperäinen hehkun rele? Ohjaa sitä sillä napilla.
Ettet ois polttanu hehkuja liian pitkällä hehkutuksella? |
#4129
|
|||
|
|||
Minkä ikäinen hilux?
Jos sulla on merkkivalo hehkuille menevästä piuhassa haaroitettu, ja se toimii ok, niin vika on sitten siitä hehkuille päin...
Ja jos sähkö ei tule hehkuille asti, niin johto poikki/huono liitos. Ja ainakin ln-65 oli hehkut kytketty siten, että hehkutus aloitettiin antamalla tulpille suoraan 12v, ja sitten kun siirryttiin jälkihehkutukseen niin imusarjassa oleva "hehku" toimi etuvastuksena, siis hehkutulpille tuli reilusti alle 12v jännitettä, olikohan suuruusluokkaa puolet? Ja hehkut ottaa aika paljon virtaa, tuo 40 amppeerin rele pikkusen alakanttiin neljälle hehkulle. Mitä joskus mittailin hehkujen ottamaa virtaa, niin kylmänä hehkutulppa otti noin 15-20 amppeeria, 5 sekunnin lämmityksellä(oli kirkkaan punainen) virta putosi alle 10 Amppeeriin. -> minä laittaisin 2 relettä, siis 2 hehkua/rele. Ja johdotettuna nimenomaan siten, että hehkutulpat ei ole samassa kiskossa, vaan 2+2. Toki helpointa olisi laittaa isompi rele. p.s ole varovainen tuon hehkutuksen kanssa, ei kestä hehkuttaa kovin pitkään yhtäkyytiä, ettei hehkut pala. (minä jälkihehkutin pakkasella koneen käydessä sekuntti päällä, kaksi sekunttia pois päältä- syklillä jopa minuutin kovassa pakkasessa) |
#4130
|
||||
|
||||
Muistaakseni noin 2300 kg. Voin kattoo huomen tarkemmin.
Nyt tarkistettu: 2250kg.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX Viimeksi muokannut Arpe : 19.09.2016 18:17 |
#4131
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
#4132
|
|||
|
|||
Sulla varmaankin alkaa olla vaijerin etupätkä vaihtokunnossa, tuota se teettää kun alkaa vaijeri syltätä siellä varren päässä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4133
|
||||
|
||||
Millään en jaksas tehä myynti ilmoa ni sanon tässä että ylimääräsenä ois: LN65 etuakseli kitkalukolla?, jarru satulat näyttää kunnostetuilta, samoin kääntöpäät, (pellit ja huovat) enempää en ole purkanut.
Taka-akseli putki Takavetarit jarruineen+laakereineen+sylinterit HYVÄT Etukartaani mistä etummainen ristikko huono, tuplanivel ok. Jakolaatikosta välityksen myötä ylimääräseks jääneet osat. ( ei kuvia) Irrallinen 160tkm ajettu välitys Takatasauspyörästön kehto pikkurattaineen + irrallisia laakereita perään ja pikkurattaita 127tkm ajetun hilun vilkku+pyyhkiänviiksi Melkein käyttämätön jännitteen säädin Hyvät jarrurummut http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Myynnissa/Hilux+LN65+osia/
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 28.09.2016 17:36 |
#4134
|
||||
|
||||
Hyvä tietää, vaikka onkin mylla ollessa aina tehnyt tota eikä oo vielä hajonnu
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
#4135
|
|||
|
|||
Lainaus:
E: Käkkärin valo ratkaistu, olipa prkl könyäminen että löysi oikean reijjän Viimeksi muokannut hulkkmi : 04.10.2016 20:39 |
#4136
|
||||
|
||||
Pitääkö ln110:ssa aina olla kallistuksen vakaaja edessä vai onko sitä ollut kaikissa?
Merkkasivat katsastuksessa korjauskehotuksena..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#4137
|
||||
|
||||
Ei ainakaan itselle ole mitään sanottu puuttumisesta. Useamman kerran leimattu jo ilman.
Jos on tarvetta niin vakaana lojuu ylimääräisenä verstaan nurkassa. Pystytangot puuttuu. Muuten ehjä |
#4138
|
|||
|
|||
Ei Hilux, mutta vastaava. Ostin juuri 4Runnerin. Perämurikan etupäästä kardaanin puolelta vuotaa vähän öljyä. En saanut liikkeestä tiivistettä. Kauppasivat tuota ainetta. Millä saa pienen vuodon kuriin. Tuo näyttäisi laitettavan samasta mistä peräöljy? Eli sekaan. Mietin vielä ja ajattelin katsoa netistä tiivistettä. Missä kohtaa tuolla on täyttöproppu? Pajerossa muistaisin sen olleen aika nätissä paikassa kun kerran öljyt sellaiseen vaihdoin.
|
#4139
|
|||
|
|||
Täyttöproppu on edestä katsottuna etupuolella. Kysyitkö Tamgearsilta? Alkuperäisen ainakin luulisi saavan tilaamalla Tojolta.
|
#4140
|
|||
|
|||
LN110
Meneekö 235 leveä rengas ja ET 10 nätisti tämmösen alle? Vai pitääkö olla alkuperäinen et, muistaakseni 15 saa muuttua alkuperäisestä? Muutoskatsastettu 31 mutikoille. |
#4141
|
|||
|
|||
245-75-16 menee ilman levikkeitä +13 et.llä olevilla vanteilla. Mulla on muutaman sentin korkeampi kuin normaali Hilu mutta pitäisi sopia normikorkuisenkin alle.
|
#4142
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ok. E: Löytykin ihan suoraan käypäset mankelit niin ei tarvinnut miettiä. Viimeksi muokannut Stiffler : 12.10.2016 09:36 |
#4143
|
|||
|
|||
Kuinka iso homma on vaihtaa ln110 penkit? Olisi yhdet pirun hyvät sierran jakkarat tarjolla,en arvaa ostaa mikäli näitä ei saa järkevästi asennettua.
Saako jostain uusia kiskoja vai mitä vehkeitä tämmönen epistola vaatii? |
#4144
|
|||
|
|||
Onkohan stifflerillä nyt oikea harrastus??
|
#4145
|
|||
|
|||
Ilmeisesti ei,minä vaan ajan näitä,mitä nyt välillä ammun pari hirveä ja ongin kahden kilon kuhia.
Jatkakaa,minä jatkan jossain toisaalla tyhmien kysymyksieni kanssa. Hv. |
#4146
|
|||
|
|||
Hilux D4D 03 ei käynnisty
Tuli muutaman kuukauden seisonnan seurauksena hiluksiin seuraavanlainen vaiva.Auto ei käynnisty,ei edes lupaile.Virtaa kytkettäessä syttyy kaikki muut mittariston valot jotka kuuluukin syttyä, paitsi hehkun valo,silti hehkuille menee virta niin kauan kun virta on päällä.Hehkun rele toimii,mutta mikään ei katkaise hehkutusta.Hehkut vaihdettu uusiin,ei apuja.Suuttimien ohjausboxi kokeiltu toisesta autosta ei apuja.Onkohan jollain ollut vastaavaa vaivaa hiluxin kanssa,tai jollain velholla kokemusperäistä tietoa,ei hirveäis vielä toyotallekaan viedä.Nii ja virtalukon pohjakin on kokeiltu,uusi ei auttanut.
|
#4147
|
|||
|
|||
Meneekö polttoainetta koneelle asti? En kyllä yhtään uskalla arvata, miten tommosessa D4D koneessa vois testata, kehtaisko siitäkin vaan suuttimen juuresta vähän löysätä paineputkea? Toinen tietty jos ne on jotenkin sähköohjattuja ne suuttimet niin jossain juutuubipätkässä joskus testasivat semmosella lasikantasella polttimolla bensaruiskukoneesta, että tuleeko sinne suuttimen johdolle pulssia.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4148
|
|||
|
|||
Eipä mene soppaa suuttimille,eikä nosta painetta jakotukkiin.Nii ja tässä suomiversiossa ei oo käynnistyksen estoa.
|
#4149
|
|||
|
|||
Kokemusta ei justiin tästä hommasta ole, mutta metallin työstöön tarvittavat vehkeet(hitsikone, rälläkkä ja porakone) ja materiaalia metallin muodossa varmasti tarvitset jos meinaat nuo hiluxiin naittaa. Voipi olla helpoin muokata hiluxin kiskot niihin sierran jakkaroihin sopiviksi, kun silloin ei tarvitse tehdä kiskojen kiinnityksiä autoon sopiviksi
|
#4150
|
|||
|
|||
Onko vikakoodit luettu? Veikkaanpa että pumpun sähköissä tai jossakin pumpun anturissa on nyt häikkää, eikä anna sen takia polttoainetta.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |