![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Tota Isolator levyähän mäkin tilaan! Mietinkin että mitähän mä laittan tulipeltiin ja pyöränkoteloiden kohalle lisäksi. Taas olis geetä pajotettu etiäpäin. Pyöränlaakerit ja olkatapinlaakerit vaihdettu. Harvinaisen kivuttomasti hoitui, mitä nyt aikaa meni kun piti sorvailla ja rakennella sopivia työkaluja. Ja vielä piti kemppiinkin tarttua ja paikata vänkärinpuolen lattia, vieläkin jäi pari reikää laitettavaks. Alkaa jo pikkuhiljaa ottaa päähän noi hitsaushommat. Tykkään kyllä tehä peltitöitä, mutta ne pitäis tehä niin että kori on kokonaan "puhdas" ja ei olis kiire. ![]() Kun nyt geen saa takaisin tienpäälle, pitäis pikkuhiljaa siirtyy vähän mielekkäämpiin peltitöihin, tämän pariin ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Toi vaikuttaa muuten erittäin pätevältä tavaralta mutta aika herkkää repeämään. Ei tarvitse kuin sormien välissä nipistää ja venyttää. Tosin ei yhtä heppoista kuin STP:n vastaava mitä hypistelin motonetissä. Jos menee piiloon niin ei väliä mutta hankausta ei oikein kestä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuleeko johonkin projekti juttua?
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ehdotan että jatkat vaikka tähän tuon laitosta.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
-37 Plymohan se on. Voisin mä tänne jotain päivitellä tuosta, jos se ei ylläpitoa haittaa. Maasturia tuosta ei tule, vaan piekemminkin matalalla lipuva rodi. Hyvin pitkälti alkuperäistä kunnioittaen kuitenkin, eli ei mitään choppauksia yms. Eikä mikään viimisenpäälle kiiltävä, vaan elämän jäljet jää näkyviin ja muistuttamaan historiasta.
Tuommosen tosiaan ostin kesällä. Oon kolunnu metsiä ja etsiny sopivaa aihiota, mutta kyllä ne aika hyvin on hävinny. Ei ole mikään helpoin aihio, mutta tällä mennään. Tää on selvinny jotenkuten sodasta, ja vielä viimetingassa romu-ukon kynsistä, niin kyllä tää pitää vielä tienpäällekkin saada! Romu-ukko tosiaan ennätti katonkin rutata ja tiputtaa kolmesatasen bemarin keulan päälle. Etenee varmaan aluks vähän hitaasti, mulla ei kuitenkaan ole Jyväskylässä mitään tiloja joten joudun rakentelemaan kotipaikkakunnalla. Ja näin aluks saa valmistaa melkosen määrän työkalujakin, täytyy tehä englanninpyörästä lähtien kaikki ite. Projekti kuitenkin pitäisi alottaa rungosta. Repiä kori irti ja tehdä kunnon runkojigi jossa lähtee oikomaan ja paikkailemaan, keksiä hyvät akselit yms... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kaikenlaista pientä ja vähän isompaa on tullut tehtyä ja nyt on auto siinä vaiheessa, että konttorilla käynti odottaa. Sisustassa on vielä vähän rakentelemista ja puuttuuhan rokkivehkeetkin vielä kokonaan.
Kaverilta sain webastonkin ja masenneltiin se paikalleen. Harvinaisen helppo homma kun tilaa on näin hyvin. Voi olla että uuden tekniikan kanssa joutuu vähän paikkaa kattooon uusiks. ![]() Ja pitkästä aikaa päästiin nauttimaan ulkoilmasta! Pihassa sen verran pyörittelin että sain koneen lämpöseks ja vaihdoin öljyt. Kaikkialle muualle onkin jo öljyt vaihhettu, mutta tuli kyllä kaikkialta niin paskaset öljyt että saa kk sisällä vaihtaa kaikki uusiks. ![]() Ostin tähän edullisesti vanhat Nokian LT 235/85-16 talvirenkaat ja oikein pulverimaalautin niille peltivanteet. Täytyy vaan laitattaa vianorilla ne, kun eihän paikallisella virmalla ollu isoja venttiileitä edes! Nyt pitäis alkaa tilaileen kiinasta kokeeks ledejä katolle ja rakentaa roof rack. Mä nykysin vihaan niin paljo piemeellä ajamista, oon nii paljo ajanu autoilla jossa on umpisurkeet valot. Laitetaas nyt tästäkin kuva, sen verran erikoisen homman sain kaverilta. Eli 30-luvun pienöishöyrykoneeseen piti tehä burneri, kun ei valmista löytynyt enään uutena. Tein tota töissä ruokatunnilla, ja putkimiehen hommissa käytin vähän mielikuvitusta ja tein koko paskan kupariputkenpätkästä. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tänään Gee käytetty leimalla, ja leimahan tuli kehujen kera. Mitään moitittavaa ei tietenkään löytyny. Samalla vaihhatin renkaat ja kävin uuden akun. En tiedä oliko toi akku kovinkaan fiksu ostos, mutta paikallinen akkuliike sano että se oli tehokkain mitä hänellä tohon oli myydä. Halvemmalla ois voinu saada vähän parempiakin, mutta mä tuen mielummin paikallisia pikkuliikkeitä kun ostan isoilta lafkoilta.
Autoon voi törmätä taas Jyväskylässä, on päivittäisessä ajossa. Toivotaan vaan ettei nistit taas heti pistä laseja paskaks! ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
On asiallisen tyylikäs mersu!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
On se kyllä komee! Taitaa omastakin lähteä levikkeet pois ja pelteihin uutta maalia!
__________________
@merc80s_benz Viimeksi muokannut vuorimies : 11.12.2016 20:26 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan gee-meisseli | Uazmies | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.06.2013 18:27 |
Grand Cherokee "käyttis" projekti | JeepWJ | Maasturiprojektit | 37 | 04.10.2012 20:20 |
Myydään MB G W460 projekti...(kallis ja vaikea) | miesmies | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.08.2010 16:02 |
PORTAALI GEE | FROM | Maasturiprojektit | 168 | 10.04.2009 20:03 |
O: w460 takakardaani | jsr1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.10.2007 22:41 |