Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.09.2016, 18:48
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mul tulee mieleen, että kun joissain autoissa on ilmastointi kuten mul Jumperissa, toimisko se helpol ilmakompurana?
Onhan niistäkin rakennettu, vaati vaan öljyttimen imupuolelle ja öljyn erotuksen painepuolelle. Tuo Yorkki on sikäli hyvä ilmakompuraksi kun on perinteinen mäntäkompura, samanlainen mitä on nää oikeatkin ilmakompurat, eli omalla öljytilalla niin sitä ei tartte sinne imupuolelle syöttää.

Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vanha 28.09.2016, 19:29
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Perusasetus

itel oli hilus toi... oli tehokas
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Hilux+LN...aa/kompura.mp4

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vanha 28.09.2016, 21:57
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Onhan niistäkin rakennettu, vaati vaan öljyttimen imupuolelle ja öljyn erotuksen painepuolelle. Tuo Yorkki on sikäli hyvä ilmakompuraksi kun on perinteinen mäntäkompura, samanlainen mitä on nää oikeatkin ilmakompurat, eli omalla öljytilalla niin sitä ei tartte sinne imupuolelle syöttää.
Kyl mä sillon pidän tota mun invertteriratkaisua kilpailukykyisenä - siin pitää huolehtia, että akut tulee täyteen virtaa jos on kovasti kompuroinut. Tol systeemil olen levitelly kotelonsuojaa kun on ollu mukavampi tehä jossain missä sumu tai tahriintuminen ei haittaa.
Vastaa lainaten
Vanha 28.09.2016, 22:22
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kyl mä sillon pidän tota mun invertteriratkaisua kilpailukykyisenä - siin pitää huolehtia, että akut tulee täyteen virtaa jos on kovasti kompuroinut. Tol systeemil olen levitelly kotelonsuojaa kun on ollu mukavampi tehä jossain missä sumu tai tahriintuminen ei haittaa.
Mullaki oli edellisessä autossa invertteri ja makitan kompura ja oli toimiva yhdistelmä vaikka oli vain yksi n. 90 Ah akku ja 60 A laturi. Melko kauan joskus pumpattiin ilmaa kenttäsirkkelin renkaaseen kun oli lähtenyt vanteelta, eikä loppunut virta kesken. Nykyiseen autoon laitan saman invertterin, mutta tuo kompura on turhan iso kun enää ei ole auto työkäytössä, eli kompura on vain hätävarana. Taidan ostaa halvan 12V kiinanmallin autoon pyörimään ja jos isompaa tarvetta on niin makita mukaan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 12v kompressori elhapero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.12.2009 15:30
Kompressori jappe Tekniikka & Jutustelu 10 31.07.2008 22:29
Kompressoria autoon; renkaiden täyttöön ? petr Tekniikka & Jutustelu 71 21.01.2008 22:51
O: 12V kompressori O/M/V Muut 4 15.07.2005 14:38
O: Kompressori Tumi O/M/V Muut 2 28.10.2004 14:35

Sivu luotu: 06:22 (GMT +2).