![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Niin alkaako se naputtamaan nyt kun yrität käynnistää liitin kiinni?
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Varmaa tietoa ei ole mutta...
12v eberi antaa pa ja vesipumpulle n9v suorittaessaan diagnostiikkaa sytytys vaiheessa. Jotenkin se siitä haistelee onko johdon päässä jotain ja onko pumppu oikosessa. Jos jompikumpi pumppu on irti ei eberi tee yhtään mitään.
__________________
Joop |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onko kukhan perehtyny nuihin sähköihin, voiko tuommosen eberin tai webaston saada toimimaan ilman kelloa ym härpäkkeitä? Siis pelkkä on/off ohjaus?
Napilla käyntiin ja sammuksiin? koskan en o kyseisiä härpäkkeitä käesä pitäny ni ei oo käsitystä. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kellolle tulevasta nipusta löytyy jatkuva jännite ja piuha johon se pitää yhdistää. Minullakaan ei ole kelloa. Remucin GSM ohjaus yhdistää vaan nuo piuhat.
__________________
Joop |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei toimi weba kuten ylempänä kirjoitin, loppuu omat neuvot nyt. Käynnistysyrityksen jälkeen antaa koodin F4. Koodi vaihtuu F7 jos polttoainepumpun johto irti tai jos sen irroittaa käynnistyksen aikana. Voiko sen polttoainepumpun poissulkea jollain testerillä, ei viitsisi uutta tilata turhaan kun hintaa pari satkua. Se siis kuulostaa pumppaavan kun syöttää 24V pulssimaisesti suoraan akuilta (napsuu) mutta webasto ei siitä saa liikkumaan. Voisko vika olla jossain muualla ja weba ei edes anna virtaa pumpulle jos jotain muuta käynnistkseen liittyvää vikaa. Puhallin lähtee käyntiin kuten kiertovesipumppu mut sit ei rupea pumppaamaan polttoainetta. Laite toimi keväällä säännöllisessä käytössä ok mut nyt ei lähde.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onks pumpun maat kunnossa, mulla on yks ylimääräinen uusi 24v pumppu jos haluut kokeilla sillä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Testerillä voi käyttää pelkkää pumppua laitteen diagnostiikkajohdon kautta.
Pumpun maa tulee samaa parikaapelia pitkin joka lähtee laitteesta. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Täytyy sit lainata bj45lavalta pumppua tai käyttää testerissä jos vika ei ole pa-pumpun maadoituksessa.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mistäs kannattaa eberspächer tai webasto ostaa. Volvo v50 d5 aut. tartteis yhden. 5kw vehje hakusessa ja mieluiten plug&pray tyylisellä sarjalla.
https://www.standheizungs-shop.de/St...-::145520.html Tuolla ois yksi, mutta löytyykö muualta edullisemmin |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Miten tuollainen vaihtoehto www.teplostar.fi binar5 kuka uskaltaa tunnustaa kokeilleensa
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mietin kanssa muutama viikko sitten että kokeilisiko binaria, nyt pari viikkoa ollut käytössä ja hyvin on toiminut sen ajan. Siinä setissä tuli aika hyvät tarvikkeet asennusta varten, mä jouduin vesiletkua ostamaan vähän lisää. Nyt harkitsen vielä että investoisiko puhelinohjaukseen..
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mulla olis kans Volvon d5 tarve uusia lämmitin vanha on kuulemma ihan romuna
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Mikä on Eber D5WSC:n pakoputken koko/sisähalkaisija? Täytyy pakoputki uusia, mutta en pääse mittaamaan sitä ennen viikonloppua.
Edit. 24mm tuli mitattua sisähalkaisijaksi.
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50 Viimeksi muokannut Karppaj : 02.12.2017 19:02 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
eberin hydronic d4w sc 2005vm laitteena. vikakoodi tais olla f52. savusi muuta ei syttynyt.
tässä vissiin jo keraaminen hehku koska johdot kiinteät..? kaikki pumput ja hehku pelaa, ainoa mitä vikaa löysin oli reikä hehkun ympärillä olevassa sihdissä. tarviiko se tuota sihtiä,jostain luin että ovat noita poiskin jättäneet? korjaukseksi meinasin laittaa vaan uudet tiivisteet ja sihdin,jospa se rupeis toimii. onko tässämallissa muuten se suodatin pa-pumpussa? |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se sihti on hyvä olla. Ei pelaa kunnolla jos ollenkaan ilman sitä. Polttoainepumpussa on tosiaan suodatin siinä imupuolen letkunipassa. Hehku kannattaa vaihtaa samalla vaikka ei vanha olisikaan.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa ois hiolto-ohje video vanhalle lämmittimelle.
Alkaa olla ajankohtasta taas. https://youtu.be/WTCCO54QadI |
#17
|
|||
|
|||
![]() Kateus vie kalatkin vedestä....Lainaus:
Ovat varmaan Wallaksen valopetroolilämmittimiä? ja muotokieli viittaa, että vois olla -90 luvulta? Veneessä vielä vanhempi Wallas- valopetroolilämmitin, ja toimii hyvin. toki huollettu (10v sitten vaihdettu huoltosarja, kuulemma) ja pari vuotta sitten piti tekohengittää puhaltimien laakereita (spray pullosta rasvaa sinneppäin) kun alkoi vinkuminen häiritä yöunia. Toki tuohon ei saa yhteyttä äly(-ttömälläkään)puhelimella, eikä ilmoita vikakoodeja... Tuo Wanha Wallas on tyytyväinen, kun saa uutta valopetroolia (5 litran kannusta korkki pois, ja "tankkiliitäntä" korkki tilalle.) Jostain kumman syystä vuoden vanha, -35c pakkasessa ollut valopetrooli ei toimi 100% varmasti.... Ja sähköä pitää olla; jopa niin paljon, että huono akku ei riitä wallakselle kunnon kaapeleilla, vaikka 5 litranen bensakone tulee sillä toimeen. No, kaikilla ei ole aikaa,halua,työkaluja tms. harrastaa wanhoja lämmittimiä tms. p.s Digipoksissa taikka taulu TV:ssä elkot (kondensaattorit-) kuivuvat 5 vuodessa, tuon wallaksen kondensaattorit on pysyneet "märkinä"/toimintakuntoisena jo reilu 30v... Toki uusi lämmitin olisi hiljaisempi, paremmalla hyötysuhteella, kuluttais vähemmän sähköä jne.... |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oikeassa olet. Ja joskus se ei vaan kannata korjata vanhaa. Pari huoltomiehen käyntiä, sillä ois saanu jo uuden. Ja näin jonkun laisena yrittäjänä, joskus ei vaan kannata itse korjata vaikka osais. Vaikka järjen vastaselta itsestäkin tuntuu. Mut jos harrastuksesta kyse, niin menköön, siinä ei järjellä mitään asiaa olla mukana. E: nii, ja tietysti toisinkin päin joskus. Mitään järkeä tehdä itse, vaan hommata huoltomies. Silloin voi itse tienata enemmän. renki maksaa itselle satasen, itse tienaa sillä aikaa kaks. You know what i mean. Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 05.10.2018 23:26 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Ei naputa. Tuuletin käy ehkä kolme minuuttia ja sit sammuu. Tuota 9V tulee koko prosessin ajan. Sit jos johto polttoainepumpulle on kiinni niin toiminta ihan sama mut silloin ei ole tietoa tuosta jännitteestä kun sitä ei pääse mittaamaan. Se naputushan tavallisesti alkaa melko nopeasti kun tuuletin on kiihtynyt käyntinopeudelle.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Eberi & Webasto osia. | Zamppa | O/M/V Muut | 33 | 10.03.2012 11:39 |
"M"eberi webasto ardic | sähköarska | O/M/V Muut | 39 | 24.02.2011 17:11 |
Eberi/Webasto puhelinohjaus? | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.11.2008 21:49 |
O: Webasto tai Eberi | Td5 | O/M/V Muut | 2 | 01.12.2005 21:15 |
O: webasto/eberi bensapumppu | O/M/V Muut | 4 | 10.10.2005 11:08 |