![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Eli jos oot ekaa kertaa tekemäs jotain vähän monimutkaisempaa vanerisysteemiä, kannattaa kyl eka tutkii kaikki valmiit vaihtoehdot jos liksa tulee muualta, etkä työttömänä tai eläkkeel.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mites onko se camper sääntö muuttunut johkin suuntaan?
Eli saako pick-upin lavalle laittaa kopperoa jossa punkka ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai... Tai siis ei mitään havaintoa. Järjen kanssa mietittynä matkailuautosta taitaa mennä pienemmät verot kuin pakettiautosta jos olen käsittänyt oikein. Silloinhan sillä ei olisi mitään väliä verottajan kannalta onko pakussa/pickupissa sänky, keitin, lämmitin yms.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Ei ole vissiinkään muuttunut vuosikymmeneen +?Lainaus:
Toki käsittääkseni nykyjään tuo lisävero ei ole enää yhtäsuuri, kuin pari vuotta sitten..... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lähinnä kiinnostaisi ratkaisut kopin kiinnityksestä lavaan ja sen yksityiskohdat sekä ovet/saranat yms. luukut. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lavan etuseinästä saa hyvän tuentapaikan kiinnittämällä siihen tukevan vanerin, mul tosin 3 millin seinämäl olevasta neliskulmasesta putkesta hitsatut tukirakenteet lavan etu- ja takareunan kohdal. Vaneris pitää tietysti olla rosteriruuveja ja pultteja. Puristaa tollasil ja käyttää vaikka polymeerimassaa apuna. http://tuotteet.etra.fi/fi/g20818425...vit-din-603-a4 Hidasta oli lukkoruuvejen neliskulmaset reiät, joku nopeampi konsti sais olla. Luukut on ollut työläitä ja mul ei ole muuta ku takaluukku täl hetkel. Olen toivonut kyl paloautomallin alumiiniluukkua sivuun, mut siihen ei oo budjetti riittäny toistaseks. Painon ja jäykkyyden optimoinnis voi olla vaikeuksia ku ei ole hyvä jos painopiste siirtyy kovin ylös. Levyjen ja kulmalistojen leikkaus just oikeisiin mittoihin ei ollu kovin nopeeta toimintaa ku hain muotoon jonkinmoista virtaviivaisuutta, eikä mitää mittoja ollu valmiina. Takaluukun vaihdoin alumiinisesta turkkilevystä tekemään aikasemman vanerisen sijaan kun vanerinen tuli rikottua peruuttamal luukku auki. Alumiinisessa turkkilevys joutuu vielä enempi panostaa jäykisteisiin kun vaneri sopivan paksusena on aika jäykkää itsessään. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos kattoa ei tarvi rakennustelineenä ni oliskos vaihtoehto laittaa siihen valokate tai pleksi. Tietty lumikuorma yms. tarttee huomioida rakenteissa mut plussana valoisuus ja keveys. Eikä sinne ohikulkijatkaan kurki kun tulee korkea.
Näin ainakin suunniteltiin yhteen koppikärryyn joskus.
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuohon tulis mun mielestä suunnitella kuitenkin joku kevyempi vaihtoehto. Itsel kuitenkin yhtenä ideana oli, että rakenne on niin tukevaa, että siihen on helppo kiinnitellä varusteita. Intoa on vähentynyt kun painon kertyminen ylös heikentää muuten ajettavuutta ja maasto-ominaisuuksia. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Vene+moottori vaihtuu halpaan maasturiin tai lavaautoon | ^^spesialisti^^ | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.08.2015 21:22 |