Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2016, 08:10
Qtka Qtka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.16
Sijainti: Sonkajärvi
Viestit: 13
Perusasetus

Olis tarkotus laittaa diesel XJ:n alle 235/85r16 kokoiset mutakumit... Onko kellään kokemusta, miten tiuhat välitykset tuo tarvitsee että jaksaa vielä kulkea satasen marssivauhtia? Laskeskelin että 4.1 perillä kokonaisvälitys olisi vakion luokkaa, mutta vastustaako tuo isompi rengas jo niin paljon että tarvii pykälää tiheämmät perät? Vakio välitys on 3.73... 245/75r16 kumilla ja vakiovälityksillä eteneminen on jo hieman tahmeaa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2016, 23:36
KnottyEme KnottyEme ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.02.16
Sijainti: Joensuu
Viestit: 15
Perusasetus

-90 Cherokee sähkölasit.


Nyt tuli kinkkinen tilanne ku aukasin vahingossa vasemman takaikkunan muuten ei mitään mutta ei enää suostunu edes yrittämään ylöspäin. Alas kulki nätisti mutta ylöspäin kun yritti ni valot vaan himmeni ja volttimittari kyykkäs, pari kertaa kun naputteli katkasijaa ylöspäin ni poltti sulakkeen laseilta.

Missä kohti tai millä lyhenteellä on lasien sulake siinä sulaketaulussa kuskin jaloissa? Niin mystisiä lyhenteitä siellä enkä kehannu pimeessä kaikkia katella yksitellen läpi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2016, 18:56
KnottyEme KnottyEme ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.02.16
Sijainti: Joensuu
Viestit: 15
Perusasetus

-90 Cherokee


Selvitinkin minkä takia ei oikein ikkunat pelannu. Sulaketaulun pohjassa sulakkeen toisen puolen kontakti todella huonossa hapessa, vaihdoin sulakkeen ja heiluttelin sitä niin sain ikkunat kiinni. Jätin nyt sulakkeen pois etten auo niitä enää vahingossakaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.09.2016, 21:43
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Perusasetus

Tuli hommattua heräte ostoksena tommonen vm 1990 xj cherokee joka olis tarkotus ensin saada kilpiin ja sitten jalostaa pikkuhiljaa semmoiseksi että sillä voi eksyä tieltä mettänpuolelle.

projekti alkaa siitä että mädät helmat pitäs rälläköidä kokonaan pois ja laittaa palkkia tilalle onko paras xj helmoihin laittaa tosta 100mmx50mmx3mm tavarasta mitä haulla hakiessa oli jossain kohtaa suositeltu, ja mites noihin palkkihelmoihin leimalla ylipäätään suhtaudutaan?

pyöränkaaret kukkii myös ja niiden kanssa onkin vähän kysymysmerkki että minkä kokoiset renkaat mahtuu alle tommosenaan ilman korotuksia? eli kannattaako suosiolla avartaa samalla (kuinka paljon)? jos yli 31" pyöriä haluaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2016, 08:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomhod2011 Näytä viesti
projekti alkaa siitä että mädät helmat pitäs rälläköidä kokonaan pois ja laittaa palkkia tilalle onko paras xj helmoihin laittaa tosta 100mmx50mmx3mm tavarasta mitä haulla hakiessa oli jossain kohtaa suositeltu, ja mites noihin palkkihelmoihin leimalla ylipäätään suhtaudutaan?
Tarvitsee aavistuksen leveämmän että riittää lattiapellin pystysuorasta seinästä hieman oven alareunan ulkopuolelle asti.
Palkkihelmojen kanssa ei ole leimalla mitään ongelmaa, onhan ne vahvemmat kuin alkuperäinen rakenne


Lainaus:
pyöränkaaret kukkii myös ja niiden kanssa onkin vähän kysymysmerkki että minkä kokoiset renkaat mahtuu alle tommosenaan ilman korotuksia? eli kannattaako suosiolla avartaa samalla (kuinka paljon)? jos yli 31" pyöriä haluaa?
Itse pyöräkoteloihin mahtuu aikalailla hyvin vielä 35" x 12.50" rengaskin, mutta pyöränaukot ja puskurit on se ongelma. Jos googletat "xj rear cut 'n fold" niin löytyy mitä tehdä takakaarille; edessä jos leikkaat alkuperäisen levikkeen reunaa pitkin niin mahtuu 35" rengas pyörimään. Eli 31" kumia varten se voi jo olla vähän liikaa..

Levikkeet alkuperäisellä paikallaan 30" x 9.5" tai 235/75 R15 on isoimmat renkaat mitä alle mahtuu. Sitä suurempia varten joutuu avartamaan aukkoja ja siirtämään levikkeitä ylemmäs.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2016, 14:12
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tarvitsee aavistuksen leveämmän että riittää lattiapellin pystysuorasta seinästä hieman oven alareunan ulkopuolelle asti.
Palkkihelmojen kanssa ei ole leimalla mitään ongelmaa, onhan ne vahvemmat kuin alkuperäinen rakenne




Itse pyöräkoteloihin mahtuu aikalailla hyvin vielä 35" x 12.50" rengaskin, mutta pyöränaukot ja puskurit on se ongelma. Jos googletat "xj rear cut 'n fold" niin löytyy mitä tehdä takakaarille; edessä jos leikkaat alkuperäisen levikkeen reunaa pitkin niin mahtuu 35" rengas pyörimään. Eli 31" kumia varten se voi jo olla vähän liikaa..

Levikkeet alkuperäisellä paikallaan 30" x 9.5" tai 235/75 R15 on isoimmat renkaat mitä alle mahtuu. Sitä suurempia varten joutuu avartamaan aukkoja ja siirtämään levikkeitä ylemmäs.

Kiitoksia näillä pääsee jo alkuun 😊
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2016, 07:53
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
T

Levikkeet alkuperäisellä paikallaan 30" x 9.5" tai 235/75 R15 on isoimmat renkaat mitä alle mahtuu. Sitä suurempia varten joutuu avartamaan aukkoja ja siirtämään levikkeitä ylemmäs.
Joo, 265/70R15 alkuperäisellä vanteella ääriasentoon käännettäessä vähän raappaa kiinni, ei paljon.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.09.2016, 08:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Jeps.. ja tuo 265/70R15 vastaisi suunnilleen 30 x 10.50 kokoa tuumaisena.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 17:47 (GMT +2).