Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2016, 08:52
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Onkos normaalia, että toi gen 1 2.5 td tärisee tyhjäkäynnillä ?

eli sillain vähän alle 900rmp täristää aika reippaasti, ja sitten taas 1000rpm täristää aika reippasti, muuten on aikalailla tasaista menoa.

Tärinän suuri voimakkuus tietysti johtuu osittain siitä, että kone heiluu 60mm vakiota korkeampien korvien varassa ja kumi on ihan siellä alapäässä, eli siis konetta korotettu koneen ja kannatinkumin välistä. Siitä huolimatta mietin, että voisiko asialle tehdä jotain mulkkaamatta noita muuten hyviä kiinnityksiä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2016, 14:37
rossian rossian ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.03.16
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 8
Perusasetus

Kuinkas iso homma näin osaamattomalle on rungon ja korin irrotus? Pitäisi runko saada hiekkapuhallettua, hitsattua ja maalattua.

Voisin hyvin teettää työt jollain palstalaisella tai nyrkkipajalla jos hinta järkevä..ehdotuksia otetaan vastaan..?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2016, 17:02
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Jos tuon rungon fiksaamisen tekee oikeen kunnolla niin korin nostaminen rungolta on se pienin homma projektissa. Enemmän on hommaa kun purkaa rungon "luurangoksi" ja kasaa maalauksen jälkeen.
Eli jos kaikesta muusta selviydyt niin uskoisin et saat korinkin rungolta pois.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2016, 17:12
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

runko


See riippy oikeasti mimmoiset nostovälinet on käytettavissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2016, 20:02
Tapero Tapero ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.12
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rossian Näytä viesti
Kuinkas iso homma näin osaamattomalle on rungon ja korin irrotus? Pitäisi runko saada hiekkapuhallettua, hitsattua ja maalattua.

Voisin hyvin teettää työt jollain palstalaisella tai nyrkkipajalla jos hinta järkevä..ehdotuksia otetaan vastaan..?
Onnistuu nopeesti hyvillä vehkeillä, mut kyllä se tunkilla ja puupalikoillakin onnistuu.

Tosin niin kuin tuossa jo mainittiin, niin toi irrotus on se pienin homma tuossa...

Tuosta irrotuksesta ja purkamisesta löytyy vinkkejä tuosta:

https://www.youtube.com/watch?v=V7lYBN3zG0A
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2016, 06:42
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 Näytä viesti
Onkos normaalia, että toi gen 1 2.5 td tärisee tyhjäkäynnillä ?

eli sillain vähän alle 900rmp täristää aika reippaasti, ja sitten taas 1000rpm täristää aika reippasti, muuten on aikalailla tasaista menoa.

Tärinän suuri voimakkuus tietysti johtuu osittain siitä, että kone heiluu 60mm vakiota korkeampien korvien varassa ja kumi on ihan siellä alapäässä, eli siis konetta korotettu koneen ja kannatinkumin välistä. Siitä huolimatta mietin, että voisiko asialle tehdä jotain mulkkaamatta noita muuten hyviä kiinnityksiä?
Ootko purkanu jakopäätä? Onko tasapainoakseleilla hihna,/merkit kohdallaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2016, 12:03
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Ootko purkanu jakopäätä? Onko tasapainoakseleilla hihna,/merkit kohdallaan?
Jakopää on tosiaan kyllä purettu ja vaihdettu remmit. Mielestäni pistin kohillee, mutta voisihan sen tarkistaa

Tosin nyt tuntuu, että täristää vaan lämpöisenä noilla kierroksilla, eli jos kylmänä vetää siitä kylmäkäyntivivusta, tai painaa polkimella kierrokset siihen 900-1000rpm niin ei täristä läheskään niin paljoa. Vois myös olla liian rajun ennakon aiheuttamaa ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2016, 15:12
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Onkohan itsellä alkavaa vikaa autossa kun käynnistää kylmänä niin hetken aikaa röpeltää ja täytyy painaa kaasua ennenkuin alkaa auto kunnolla tyhjäkäyntiä käymään, ja tälläin vain kylmänä, auto on 2.8 pajero 96 vuosmallilta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.09.2016, 17:27
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Voi olla hehkuja pimeenä tai sit saa ilmaa. Omassa autos on alkanut ilmenemään viilenevillä ilmoilla ilmavaivaa yön jälkeen mikäli keula on ylempänä kuin perä (rinnepiha). Epäilen et viileemmällä ilmalla valskaa joku liitos sen verran et aineet valuu tankkiin takas eli linjasto aamulla tyhjä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.09.2016, 17:38
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ei mahtas johtua että on ajettu yli puolmiljoonaa? Kulumaa koneessa, suuttimissa... liekkö kovin vakavaa?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.09.2016, 14:44
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Autol ajettu mittarin mukaan 240tkm ja hehkut on vasta vaihdettu.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 04:41 (GMT +2).