![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ajaahan ne venäläiset kaksi akselisilla vehkeilläkin ja ei varmaan nuo tiet ole sielläpäin parempia. Ja nouseehan se välitekin tarvittaessa ylös?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Takateli tuntuu olevan puoliperämiehille joku ihmeen viagrankorvike ja aina perustelu on sama talveen liittyvä.
Noh, taaskaan allekirjoittanut ei mistään mitään tiedä, mutta vaikka liikennevaloissa vähän sutisikin niin mieluummin ajan niin kesäkuivalla, jäällä kuin lumipöpperössäkin autolla missä on akseliväli reilun neljä metriä ja kuormituspiste niiden välissä kuin apinakiikulla missä perusväli on reilun metrin vähemmän ja pöytä tyhjän päällä. Noh, samat jätkät jättää veekasit käyntiin tauon ajaksi ja retostelevat rahtibaarissa kuinka on mukavaa kun voima riittää lähteä vitosella liikkeelle. Sietäisi jokaisen näistä tehdä yksi kone- ja yksi kytkinremontti. Sorry offtopic.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eipä oo välii kumpi on,jos ei tarvii tehä yhtää siirtymiä tyhjänä.Ehdottomasti parempi takatelillinen vetäjä suomen talvessa tyhjänä siirtymiseen.Vetopöydän sijoitukseen on jokaisella se ainoa ja oikea mielipide.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ehkä se kertoo myös ajotyylien erosta arvostaako painoa vetävällä vai ohjaavalla pyörällä.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Välitellilisellä vehkeellä menee mun käsityksen mukaan osa painosta etuakselille telin nostoa käytettäessä, mikä ei tietty helpota elämää, jos on jossain jumissa. Takatelin suurin haitta on vähän vetoauton mitoista riippuen juuri se, että teliä keventäessä kevenee myös etuakseli, eli pääsee kyllä eteenpäin hyvin, mutta ohjaavat pyörät ei paljoa vaikuta elämään siinä vaiheessa. Jossain jäisellä pihalla kiva yrittää peruutella varsinkin sen vasikan kanssa. Ehkä kaikkia noita tärkeämpää olisi olla sellainen vetoauto, missä kevennintä voi ja osaa käyttää ajon aikana joustavasti, eli liikkeellelähdöissä sun muissa sais laitettua kevennystä ja sit kun on vauhtia tarpeeks niin teliä alas. Takatelillisellä varsinkin saa pitää tosi hyvin huolta siitä, että vetopöytä on hyvin rasvattuna, jos meinaa teli ylhäällä ajella liukkaalla vähänkään uraisella tiellä. Sit kun soppaan lisää vielä kaikki noi, että ajaako robottivaihteisella, osaako laittaa luistonestoja pois päältä yms. niin yllättäen taas kaikista ratkaisevinta on se ratin ja kuskin penkin välinen alue.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 17.09.2016 09:13 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kokemuksesta: takateli, eikä missään nimessä muita.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja auto ilman kuskia vielä parempi
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Perusteellinen argumentointi luo aina vakaan pohjan mielipiteen paikkansapitävyydelle.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Entäs jos ottaa välitelin ja siirrettävän vetopöydän,( tietysti jos on jo jumissa niin ei saa siirrettyä) niin saa painoa vetäville?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jopa 2-akselinen on parempi kuin väliteli painojakauman kannalta. Välitelissä Kun nostat akselin ylös niin Osa painosta menee etuakselille.Ja hiukankin epätasaista niin se väliakseli kantaa heti--> vetäväakseli kevenee.
__________________
-MMC- |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Liukuvaa vetopöytää ei saa kuorma päällä siirrettyä. Eikä tyhjälläkään kärryllä jos vetoauto on jumissa. Lisäksi voi olla kärryn tukijalat tai se jalkojen veivi niin lähellä, että jos ajat pöydän ihan eteen, ottaa auton perä kiinni niihin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Puoliperävaunu tai varsinainen perävaunu henkilö- ja pakettiautoon | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 139 | 14.06.2021 08:19 |
kevyt KA + O3 puoliperävaunu tietoa | opalapa | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 22.12.2020 15:07 |