![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vinssi asenteluaKovia kokenut mekaaninen saa vielä mennä keulaan vaikka mitään järkeä enää tätä kunnostella. Boorit vinssin päästä sileenä, joskus korjasin sen poraamalla reijän läpi "sokalle". Eli kaksi sokkaa nyt peräkkäin. Useampi korvake rikki, mutta tein pedin joka toimii runkona vinssille niin ei tartte niin paljoa saada kiinni. Muutaman reijän tein valurautaa ja väänsin kierteet. Yhden taka korvakkeen hitsasin, kestää sen minkä kestää!?.lisä tukea laitoin kulmavaihteen kannen pulttien alle latasta. Etu ylistys on nyt ihan OK. Kardaani tarttis tehä kokonaan uusiksi, vanha on 10cm mutkalla. E30 BMW kardaanista meinasin ainakin liu'un ottaa, ehkä ristikot. Rungon lyhensin pedin tasolle. Valurauta Liuku kidan tilasin, jos semmoista kokeilis. Vanha vaijeri on parhaat päivät nähny ![]()
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Vinssi ja etu puskurin asentelua
Vinssipedin hitsailin kiinni ja siitä rupesin jotakin puskurin tapasta suunniteleen samasta 60x60 putkesta jossa 5mm seinämä. Käänsin sitä keulan muotoon vähän pyöreäksi ja etu ylityksen mahdollisimman pieneksi. Ajatuksena oli että on niin jykevä että kestää tunkata mistä kohdin hyvänsä. Rungon päät hitsasin umpeen ettei heti mee paskaa täyteen. Myös vetopisteet hitsasin paikalleen, ne on hydrauli sylinterin tapin korvakkeita.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Snorkkeli
Snorkkelin värkkäsin kaikennäkösistä pätkistä mitä sattu löytyy. Rasia poralla reijät pelteihin. Suodatin kotelo meni toisen akun paikalle. Muuten pitäs tiivis olla Mut kotelon kansi tarvii jollain tiivistää vielä. Tämä ois pitäny tehdä vuosia sitten Ku kerran haukkas vettä liikaa ja teki sen sortin vesipuristuksen moottoriin että jakoremmi katkes. Metalli liuku kidalle tein kiinnike raudan, reijät ja pensselöin mustaa puskuriin.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Neppailuja
Liuku kidan pulttasin kiinni, tuumaili että laitan vielä levystä yhden tuen jos joskus tulee tarve vaikka kiivetä puuhun autolla. Loppu kaasu joten rupesin konttiin värkkää jotain tasoa että saa tavarat/laatikot pysymään jotenkin paikoillaan. Alumiinista kaikki, myös tuet jotka on jotain raksa telineen runkoa. Sit kävin vähän maan tiellä ajeleen niin, nyt kun on ilma suodatin paikaallan, tuntus Turbo vetävän ja heräävän paremmin. Ei ole alkuperäinen ilma putsari ollu 6vuoteen paikallaan mut se olikin positiivinen yllätys vaikka sen laitto rakas.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lisää neppailua
Nyt kun kontti on täyttynyt alumiinista ja muusta kevyestä niin junttasin 170ampeerin akun kuskin penkin taakse. Paketoin sen kumiin ja leveällä alumiini "pannalla" niin kovaan kii että ei tuu varpaille jos sattuu kaatumaan joskus. Perä kärryn Pika lukko salvalla aukeaa lukitus panta. Sit takalukolle laitoin kuitenkin Pajeron oman Lukon käyttö kompuran kun, selvis että lmeisesti sisäinen paine katkaisia kyseisessä tuotteessa!?purku autossa oli Kompuran vieressä poksi johon tuli varmaan kakskymmentä ohutta piuhaa, ne purin pois. Ainakin lopettaa porinän kun paine nousee letkussa ja ei kompuran moottori silti lämpene
![]()
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. Viimeksi muokannut pööpöilijä : 24.09.2016 21:47 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Sähkö neppailuja.
Molemmat laturit lataa nyt eri akkuja eri piireissä. 1500watin inventterin laitoin, jossa hetkellinen Max teho 2000wattia. Pää virta kytkimet on nyt molemmille akuille. Pieni 300wattinen inventterin laitoin lisäksi kojelautaan niin ei tarvii isoa virta syöppöä pitää esim. Tietokoneen takia päällä. Katkasioita eri asioille rupesin sijoittaa kojelautaan sulakerasian kautta. Ahto paine mittarin laitoin paikalleen. Jostain syystä ahdot laskenu, antaa vaan Max. 0.6bar. En keksinyt muuta vikaa kun hukkaportin kellossa jotain hämärää kun se aukee niin helposti. Laitoin löysähkön jousen Hukka portin tangon kupeeseen, sillä asettu sopivaan 0.8bar.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Flekti
Kaverin romukasassa oli julmetetun kokonen kaksi nopeuksinen flekti. Moottorissa lukee siemens, liekö ollu jossain volvossa. Piti veistellä vähän siipiä ja keulaa niin mahtu paikalleen. Releen kautta laitoin sähköt flekteille. Toinen flekti on välijäähdyttimessä, katkasian kautta käynnistyy. Sähköjä Vetelin lisää paikalleen, katkasijoilla toimii takalukko, kompura, flektin pakko ohjaus, coolerin tuuletin, pakkivalot. Lisälaturin latauksen merkki valo. Pari tupakin sytkäriä. Sit laitan molemmille akuille voltti mittarit kun semmosia on hyllyyn jostain jäänyt.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Patrol 160 varaosia (pätkän) | bluevan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 26.07.2011 16:59 |
O:pajeron manual napalukot/pätkän levikkeet | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.04.2007 20:43 | |
g mersu kamaa pätkän osia. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.08.2006 22:32 | |
pistin 3toweriin tiukan lähtö pätkän | psychobilly | Linkit | 2 | 13.03.2006 15:22 |
Tunnistatko pätkän ? | mika | Movies | 0 | 27.06.2003 00:48 |