Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 09.09.2016, 23:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pikkasen viiveellä, mutta toivottavasti tulevaisuudessa apua


Siis nostajat lähtee siitä kyljessä olevasta luukusta, mutta en ole vielä koskaan nähnyt nokka-akseli vauriota H-sarjan/B-sarjan moottoreissa, joka olis tullut yhtä-äkkiä. (poislukien työntötankojen ja kukkopoikien vauriot, niitä oli 1900 luvulla, kun "eetterillä?" wanhat miehet yritti konetta käyntiin.)

Toki hitaasti eteneviä jakopäävaurioita voi sattua, mutta yleensä kiertokangen alapää on se mikä antautuu ensimmäiseksi.

Topiikin aloittajan tapauksesta en tiedä, mutta takavuosina tuo H/B sarjan laakerivaurio alkoi siitä, että laitettiin koneeseen HYVÄT dsl öljyt, ja kun aikaisemmin oli käytetty HALPAA, niin moottoriin oli kertynyt "pikeytymiä", jotka sitten HYVÄ dsl öljy sai liikkeelle "hiutaleina/kalvoina/paakkuina"

Ja kylmänä öljy virtaa ohi öljynsuodatinelementin, samoin kun öljyn suodatin on tukossa; siis sieltä viimmeisestä paikasta, kiertokangen voitelukanavasta kampiakselilta löytyi yleensä "mömmöä"
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
nopeat laki muutokset huolen aiheena ttapio Tekniikka & Jutustelu 27 27.02.2005 22:48


Sivu luotu: 03:12 (GMT +2).