![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Oon mie toki myös International Welding Specialist, joten sikäli pätevyydet neuvomiseen toki löytyy, vaikkei taitoa löytyiskään. ![]() Mut antaa ukon turailla. Minust on kiva ku se jaksaa näprätä. ![]() Edit: okei, voin ehkä kertoa myös elävän elämän esimerkin siitä miks mun kannattaa vaan vahtia niitä kipinöitä. Ensinnäkin mullahan pitäis olla silmälasit, että näkisin hitsata papukoneella. Mulla ei ole päivitettyjä prillejä just nyt olemassakaan. Toisekseen mulla pitäis olla melkeinpä sitten oma kone, koska mulla hirttää hermot heti kiinni noihin yhteiskäytössä oleviin laitteisiin, kun suuttimet on räitty paskaksi jne, sellaseen kuntoon että yksikään ammattitaitoinen hitsari ei suostuis polttamaan kuin norttia sellaisen kolvin nähdessään. Kolmannekseen siis peltihommistahan mie en tajua mitään. Oon hitsannut yli 3mm kamaa, paitsi tigillä joskus satunnaisesti jotain ohuempaakin. Mun käsitys hitsaamisesta on se, että vedetään pitkää ja nättiä saumaa, eikä suinkaan heppailla ja täppäillä papanat lennellen. No, sitten päästään siihen hitsausvaiheeseen ja ukko pyytää mua laittamaan lisää virtaa. Kun ojennan käteni langansyöttönapille, hän sanoo, että ei kun siitä toisesta napista. Sanon, että tästä napista säädetään virtaa. Ja ukko sanoo, että ei kun siitä toisesta. Mie kysyn, että siis mitä sie nyt siis haluat että säädetään? No virtaa, kuuluu vastaus. Ojennan käteni takaisin langansyöttönapille ja ukko yrittää pitää mulle esitelmän siitä, kuinka hitsikuvusta tulee matalampi jos pistetään lisää virtaa suhteessa siihen langansyöttöön. Palautan sen takaisin maanpinnalle kertomalla, että virran tunnus on I ja sen yksikkö on ampeeri (A), kun taas jännitteen tunnus on U ja sen yksikkö on voltti (V). Näin ollen virtaa säädetään edelleenkin siitä saatanan langansyöttönapista, joten kumpaa sie nyt haluat että säädetään? Ukko katsoo ehkä hieman tonninsetelinä minua, yritän peittää "PWND"-fiilikseni ja toisaalta ihailen hieman hänen ballsiensa kokoa, sillä hän ihan tosissaan yritti opettaa mua hitsaamaan. Siitä eteenpäin konetta säädetään aina niin, että ensin selvitetään säädetäänkö "sun vai mun virtaa". Joten rakkaat offipalstalaiset, ehkä se jälki ei ole kaikista kauneinta, mutta pääasia on, että sillä pysyy tuore pelti kiinni Lällin hanukassa. Ja uskon todella, että on parempi kun mie vaan pidän turpani kiinni ja kattelen kipinöitä silloin kun miehet hitsaa. ![]() UGH
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 09.09.2016 18:12 |
|
#2
|
||||
|
||||
90% ei tiiä et siinä säädetään jännitettä ja langansyöttönopeutta.kaikille se on vaan virtaa ja lankaa. melkei sama kun puhutaa migillä hitsauksesta vaik autohommissa hitsataa magilla. saivartelua mutta kuitenkin
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
lisää jännitystä saatte kun laitatte kuvassa näkyvän laturin lataamaan kuvassa näkyvää akkua, ja sit vast hitsataan
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
- En pidä teistä. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mä oon pärjänny ihan hyvin kaikki nää vuodet vaik oon säätänny vaan lankaa ja virtaa =D
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 10.09.2016 08:01 Perustelu: lisäys |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tänä viikonloppuna Lälli sai uuden takanurkan vuorostaan kuskin puolelle. Lisäksi se sai kuskin oven alareunan, mistä olen valtavan innoissani. Ovesta tuli tosi ihana.
En mie taaskaan tehnyt ite mitään muuta kuin join kahvia, kälätin ja vaklasin kipinöitä. Vähän jotain ruosteita pöllyttelin rälläkällä ja ruuvasin tankin luukun takaisin paikalleen. Maalailin valmistuneet kohdat ihan vaan pensselillä ja Rostexilla, sekä sen jälkeen mattamustalla kilikalilla. Pakkelointia ei harrastettu, mitä nyt ukkeli hinkkasi ja silitteli sitä kuskin ovea ja luulenpa, että sen sydän särkyi kun mie tulin maalipensseleineni perästä. ![]() Kuskin oven alareuna oli irti ja osa siitä oli kadonnut kokonaan. Uusi alareuna valmistui tähän tapaan. Kaikki on ihan vaan vasaroitu, kun ei ole mitään kanttikoneita ja systeemejä. Siitä se alkaa muotoutua. Ja semmonen siitä sitten tuli. Kuva ei tee oikein oikeutta ovelle, siitä tuli oikeasti tosi hyvä. Ennenkuin mie siis pensselöin ja kilikalitin sen. ![]() En mie oikein tiedä koska niitä ikkunoita jaksais irrottaa. Nytkin oli ovi irti, mutta ikkunan pielessä oleva mätä jätettiin paikkaamatta, kun mulla nyt on taas hoppu jonnekin ajelemaan ja projekti vituttaa ja kaikkee.
__________________
- En pidä teistä. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Remontille ei ole tapahtunut mitään. Sellaista tulin vaan raportoimaan, kun joskus ihmeteltiin että Motonetistä saa aina vääränlaisen öljynsuodattimen. Kokeilin viimeksi pyytää vm. 1986 LJ:n, mutta edelleen sain vääränlaisen. Onneksi mulla oli nyt sen oikeanlaisen myyntipakkaus vielä tallessa, niin menin sitten sen kanssa Motonettiin. Sain oikeanlaisen suodattimen, mutta heidän järjestelmien mukaan se ei mene mihinkään Land Cruiseriin, ainoastaan Land Roveriin.
Sitten kysymys tosta öljypropun tiivisteestä; mulla on musta ja vihreä - sitä en tiedä vielä millainen siellä propussa nyt on paikallaan. Muistelen että joku metallinen? Joten pitäiskö noista väreistä nyt pystyä päättelemään jotain? Mitä? Vihreä maksoi Motonetissa 90cnt ja käy kuulemma vain HJ:n, musta maksoi Tojotalla 2€ ja kuulemma LJ:ssa on erilainen kuin muissa Tojotissa. Se on kuitenkin samankokoinen kuin se vihreäkin. Kohta nähään onko samankokoiset sen kanssa, mitä tuolta Lällistä tulee ulos. ![]() Edit: No sieltä Lällistä tuli tosiaan metallinen tiiviste ulos, laitoin mustan tilalle. Säästin metallisen pahan päivän varalle, mutta siis nähtävästi se Motonetin Hojon tiiviste on aivan yhtä käypäinen kuin Tojotalta ostettu, joten käytän sen sitten seuraavalla öljynvaihdolla. Öljyt ja öljynsuodatin vaihdettu siis 29.10.2016; 369511km. Polttoainesuodatinta en vaihtanut, kun en saanut sitä saatana auki ja mulla on niin hirveä flunssa että öljynvaihtokin sujui tuskanhiessä kylpien ja kädet vapisten. Öljyproppu oli aika kireällä vaikka itse olen sen viimeksi laittanut, mutta ristikkoavain pelasti tilanteen. Suodatin oli just mukavalla kireydellä, lähti ihan käsineen auki, niinkuin viimeksi toivoinkin sen sinne ruuvatessani. Koekäynnistys ei tuonut esiin mitään vuotoja ja öljynpaineet löytyi, joten ilmeisesti projektini oli onnistunut sitä naftasuodatinta lukuunottamatta. Täytyy pyytää joku voimamies apuun sen kanssa. Tuli myös kantapään kautta todettua, että kannattaa varmistaa aina tuulen suunta ja -nopeus ennen öljypropun aukaisua. ![]() Vaihdoin myös yhden palaneen parkkipolttimon.
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 29.10.2016 15:04 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Lj70 päälaatikko ja jakkis | vv87 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.04.2015 05:24 |
| Ostetaan LJ70 peilit ja takalyhdyt | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.09.2013 19:02 |
| Ostetaan LJ70 takalyhdyt ja peilit | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.09.2013 23:51 |
| Myyty lj70:n peilejä ja snorkkeli | koboltti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 15.06.2013 22:31 |
| Myydään Lj70 startti ja laturi. | ToyotaHj60 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 17.05.2012 15:41 |