![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Siinä nopsaan parissa minuutissa väännetyt kääntymiskaaviot täysperä vs. puolikas+vasikka, kuormatilojen pituudet ja akselimäärät on samat molemmissa. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mites B-linkki? Kuullu vähä juttua niitten kuljettajilta, et alussa se tuntu ihan mahottomalta reteliltä, mut sitten ku siihen tottu, niin paljo notkeempi ku täysperä?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Täälläkin odotetaan kauhunsekaisin tuntein milloin tulee topliftiltä soitto että olisi vasikka valmis hakkeen ajoon... ja melkein kaikki purkupaikat peräpurkuja
![]()
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! Viimeksi muokannut _LM_ : 07.09.2016 11:28 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Aikataulun mukaisesti valmistuu. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No just tota tarkoitin
![]() ![]()
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nätti ruskee, mut miksi moinen yhdistelmä?
Onko veturilla muutakin ajoa vai kestääkö kärryt yli veturin iän? Verotekninen kysymys se tuskin on
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Muihin kysymyksiin en ota kantaa vaan niitä voi kysyä asiakkaalta suoraan. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kesäkuukausina tuppaa olemaan energian ajossa hieman hiljaisempaa niin saa edes vetäjän irroitettua muihin hommiin.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ohoh, no nyt on akseleita. Joko toi on päälle 100tonninen HCT-yhdistelmä?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei se vasikka vehe ole sen kummempi kuin täysperä,
Pikkasen se vaatii enempi tilaa kuin täysperä kääntyessä ahtaisiin väleihin. Yleensä menee vetokidalta pultit poikki,jos kuorman kanssa kääntää liian linkkuun, mutta yleensähän kuorma puretaan ja sitten tehdään se u-käännös ahtaassa pihassa. Talvella se on jarru vaunu mutta tulee perässä kun ei liikaa kyttää peilestä 😁 Tullut ajettu 76ton vasikka vehettä ja normi 64 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tässä nyt muutama päivä kyselty ja on vähän epäselvää vieläkin, että kääntyykö samassa tilassa tienpäässä kuin täysperä( eli ajetaan vaan eteenpäin ja käännetään mitä renkaat kääntyy). Mielipiteitä on laidasta laitaa, toiset sanoo että onnistuu ja toiset että kidan pultit poikki.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
sen verran mitä asennuskeikalla työmailla nähnyt nuun ei paljonkaan yhteistä täysperän vetämiseen ja kääntymiseen on tässä tänä kesänäkin useasti seurattu perässä ja annettu kuskille ohjeita kyllä varmaan suoralla tiellä eteenpäin ihan ok kapistus mut ainakin rakennustyömaille meno aivan kauheaa jos ei lentokentälle rakenneta...
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tää on sit taas pelkkää mutuilua kun tosta ei oikeen nää lukea noita mittoja ![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kuka tollasia on väittäny? Peruuttaminen vie enemmän tilaa (pitää mahtua kääntämään vetoautoa sekä sitä n. 10 metristä linkkiä, hiertäviä akseleita on käännöksissä enemmän kuin täysperässä, oikoo enemmän kuin täysperä, katkaiseminen kestää järkyttävästi kauemmin, kuin täysperällä, ympäri kääntäessä on letkut kovilla sekä vetoauton ja linkin välissä että vaunun ja linkin välissä, akselipainot menee helposti päin helvettiä linkin vikalla akselilla, ohjaavalla akselilla olevalla linkillä pitää aina huomioida se ohjauksen lukitus jos pitää lähteä peruuttamaan, linkkien (VAK) rungot on kovilla kun iso osa kuormatilasta on käytännössä tyhjän päällä. Emmä ainakaan ite suosittele B-junaa oikeen mihinkään kun en ole keksinyt, että mikä sen vehkeen etulyöntiasema voisi olla verrattuna täysperään samalla akselimäärällä. Jos saa siihen jotain niin amerikan hommia, että ei tarvii kuin ajaa suoraan perille eikä mitään ylimääräistä kikkailua, niin sitten ehkä, tosi iso ehkä. Itehän tosin ajan vasta viidettä kuukautta B-junaa sellasta ihmeellistä massatavara/mitä ikinä ajojärjestelijät keksii purku-lastaus hommaa 9-akselisella, et voi olla vaan taidonkin puutetta ettei vaan tunnu kovin notkeelta noi vehkeet. Täysperää tota ennen vajaat 5 vuotta ja sitä ennen vuos nupilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ite oon kyl enempi täysperämiehiä ![]() Viimeksi muokannut Viipo : 08.09.2016 00:43 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Albanialainen rekkakuski sano ajavansa saarioiselta tavaraa b-linkillä ruottiin ja se ainakin kehu, et mieluummin sitä b-linkkiä kuin täysperää
Peruuttaminen ei kuulemma ole sellaista sihtimistä, kun nivelväli on reilumpi Niijja nupilla sitä kisko Sit näin sellaisenkin mersun jolla megatraileria kiskotaan Oli villin näköinen, kun alla 19,5 renkaat ![]() Katoin alle ja ei siinä montaa tuumaa akselin ja maan välissä ilmaa olut ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() Mä vihaan B-junaa, suurin syy on varmaan se, että tiedän osaavani täysperällä paljon enemmän, mutta myös se että se on niin järkyttävän kömpelö laitos kaikissa niissä jutuissa missä täysperä loistaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Käyttöön tulisi kuormatilaltaan 7.6M metrinen vasikka.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Puoliperävaunu tai varsinainen perävaunu henkilö- ja pakettiautoon | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 139 | 14.06.2021 08:19 |
kevyt KA + O3 puoliperävaunu tietoa | opalapa | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 22.12.2020 15:07 |