![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos tarkoitus on että rengas pitää saada aina auki koneella niin kyllä minä tuon isoimman hiiliharjattoman ostaisin. Pienimmällä varmaan saa suurimman osan pulteista auki, mutta rengasavain pitää kuitenkin olla lähellä kaiken varalta. Välimallin kone varmaan aukoo myös kaikki maastureiden pyöränpultit mutta on vanhempaa mallisarjaa ja kuitenkin melkein yhtä kallis kuin tuo DTW1002RTJ.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Akkuväännin
Kannattaa kokeilla vanteen sisään sitä konetta,että sopiiko ja ettei napa ole tiellä jos tohon joutuu laittaan jatkon niin voi olla että jää pultit avaamatta.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs jos ihan kompuran kanssa? http://www.ikh.fi/fi/mutterinvaannin...m-16os-ikh6001
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
pariviikkoa takaperin kävin etralta hakkee DTW281Z rungon kun akkuja oli kolme kotona entuudestaan.
jonku kympin halvemmalla sai ku kärkkäiseltä näköjään. tänään omasta ramista kun vaihoin renkaiden paikkoja eli neljä rengasta irti ja kiinni. joka renkaassa 8mutteria. viimesen renkaan kun kiinni laitoin ja kokeilin momentti avaimella 126nm niin pultti ei pyörähtäny ollenkaa vaan avain naksahti. en jaksanu alkaa kokeilee minne asti se ne väänti vaan totesin että on ne kiinni. ![]() jos joku haluu välttämättä tietää niin saattaahan sitä kokeilla paljoko siihen momentti avaimeen tarvii laittaa jerkkua että pultti pyörähtää.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on tommonen hiiliharjallinen pienemmän mallin kone, kaverilla on sama brushlessina. Toivon salaa, että olisin laittanut sen ylimääräsen 60€ siihen, että olisin saanut tuon brushlessin, se 50Nm on aika ratkaiseva ero siinä, lähteekö pyöränmutterit auki. Ja se virrankulutus on silti paljon pienempi = akku kestää pidempään.
Toi isompi kone on niin möhkön kokoinen, että sillä taas ei olisi mulla mitään muuta käyttöä, kuin pyörän mutterien availu. Toi pikku kone mahtuu jo yhteen jos toiseenkin rakoseen, eikä riko pienempiä pultteja kovin helposti. Oikeasti tiukat mutterit/pultit availen Hazetin kompaktilla mutta sitäkin voimakkaammalla paineilmapyssyllä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mullon kans töissä tommonen pienin malli, tai ainaki näyttää samalta. Aukee ja sulkeutuu sprintterin renkaat pultitki vielä hienosti. Ja seon helvetin siro kooltaan eli mukava käyttää yhdellä kädellä.
Ja jos sen tuon 280nm täydellä akullla pukkaa niin kyllä se renkaan pultille riittää. Ostaa vaan 4 tai 5 ah akkuja niin riittää se virta yhtä renkasta pitemälle. Viimeksi muokannut vexi4x4 : 01.09.2016 13:57 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Toi isoin malli on kyllä melkoinen teollisuusnorsu. Pienempikin välttää pulttihommissa jos on vaseliinit pulteissa eikä ole vienyt autoa minnekään pikarenkaanvaihtoon, jossa mutterit vedetään sellaisenaan ilman rasvoja ja momentteja suoraan liian tiukalle. Tuolloin tarttee hylsyn ja vääntövartta ihan reilusti.
Mulla on toi pieni 280 Nm malli eikä se huono ole. Hauskinta on sillon kun vieressä kaverit vääntää täkkipultteja pienellä akkuvääntimellä ja itte papattaa menemään Makitalla radiota kuunnellen hymy korvissa ![]() Pieni eli lyhyt väännin on hyvä myös kaikenlaisissa auton alla tapahtuvissa ruosteisten pulttien irrottelussa. Pienemmät pultit tosin katkeaa ja jää vain nysä hylsyyn.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 01.09.2016 19:26 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mig-hitsikonetta valitsemassa | Porvoon Hilma | Tekniikka & Jutustelu | 98 | 31.08.2016 14:25 |