Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2016, 08:53
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Ja öljyruiskujen puutetta ei kannata säikähtää onnistuu nimittäin laittaa myös vaparin lohkoon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2016, 10:21
Kasper Kasper ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.15
Sijainti: Turku
Viestit: 452
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Ja öljyruiskujen puutetta ei kannata säikähtää onnistuu nimittäin laittaa myös vaparin lohkoon.
Onko heittää heti niksit siihen hommaan?
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis!

Kokeillaas kerran vielä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2016, 11:24
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Älä suotta jos et aio ottaa kaikkea irti ja ajat vielä vaunuperässä kaasupohjassa pitkiä matkoja? Tuo ehdottamani edullinen ja vaivaton "bolt on" 200hv /400NM luultavasti pysyy kasassa ehyessä moottorissa ja maasturointikäytössä (vain lyhyitä hetkiä kaasu pohjassa), tarvittavat osat löytyy "satasilla" (paitsi pumppu).

Jos tehotavoite on tyyliin 300/500 niin sitten suosiolla alkuperäinen turbokone (mieluimmin 605) paikalleen. Niissä on muutakin "parempaa" kuin öljysuihkut. Ja nykymoottorin sisuskalujen muuttaminen kohti kestävämpää tulee myös maksamaan aikaa ja rahaa (pieniä koneistuksia, tiivisteitä jne) ja vaikka laittaa alkuperäisenkin turbokoneen niin silti tarvii isommille tehoilla uuden ahtiminen ja sen isotappisen pumpun. Jos sais vaikka koneen 1300€ ja sitten pumppu 7mm/8mm tapeilla 1000-1500€, ahdin 600-800€, mahdollisesti pakosarja 300€...sitten tulee ongelmia kytkimen pitämisen kanssa....500€ päivitettyyn kytkimeen...sitten porsii vaihdelaatikko....jne jne...

Hoksaatko kaavan? Eli sopivasti osia metsästäen käytät n. 1000€ ja 180-200hv/350-400Nm nopeasti ja helposti ja auto liikkuu pian.......vai paljon tehoa...pirusti hommia ja kolme tonnia meni jo...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2016, 14:49
Kasper Kasper ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.15
Sijainti: Turku
Viestit: 452
Perusasetus

Taidan kallistua hankkimaan nuo osat ja tekemään tuosta nykymotista pikkaisen pirteämmän. Ko myllyyn tuntuu olevan osaa melko hyvin tarjolla!
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis!

Kokeillaas kerran vielä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2016, 15:20
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

En tiiä mikä hypetys noista "moniventtiileistä" on ollut jo pitkään. Kapeakantisista lähtee tehoa ihan samalla tavalla mutta ehkä ne aivan viimeiset 500+ hv tehot jää saamatta.
Ovat vielä halvempia ostaa ja rempata.
Toki, vapari kapeakantisen heikko paikka on kiertokanget ja kk-laakerit. Kangissa menee öljykanava männäntapille josta kanget tahtoo haljeta kun reippaammasti otetaan tehoa.
Laakerit taas lähtee murenemaan, aivan kuten HDJ80:n koneissakin. Turbokoneissa nämä onkin tehty paremmin.

~10vuotta sitten kapeakantisesta 3l kuutosesta penkitettiin 1.6bar:lla yli 400hv.
En tiä mihin sitä moniventtiiliä tuossa tarvii. Vitun paljon kalliimpi ostaa ja korjata ja kannen kilometrien kesto ei ole kapeakantisen tasolla.

Jos taas on aivan huipputehot haussa niin sitten se moniventtiili johon muutamalla tonnilla palikkaa vaihtoon.

Viimeksi muokannut Mika_T : 17.08.2016 15:51
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2016, 15:49
Kasper Kasper ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.15
Sijainti: Turku
Viestit: 452
Talking

Sauraavaksi goolaamaan osia !
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis!

Kokeillaas kerran vielä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2016, 19:23
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Om 602 turbo


Multa tais jäädä ylimääräiseksi kyseinen turbo kone välijäähyllä...
Ajettu muistaakseni alle viis sataa....
Jos jotakuta kiinnostaa ni ilimottelee...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään mersun OM 603 moottori JEPULIS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.10.2013 19:04
Ostettu OM 602 startti mikkocap O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.10.2012 19:24
Ostettu MB diesel moottori, OM 602/3/5/6 pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.10.2012 22:15
Myydään / Vaihdetaan Moottori om 602 turbo + autom.laatikko molliollikolli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 26.06.2012 20:50
Ostettu Mersun OM 603TURBO moottori hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 25.03.2011 17:04


Sivu luotu: 19:11 (GMT +2).