![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eikö muka mahdu lavan alle tuohon tankin oikealle puolelle, jos on pakoputken kanssa tarkkana ? Vai tuleeko käkkärin vaijeri tielle ? Oisko lavaa kauhee vaiva korottaa vähän ? Lavaan voisi periaatteessa tehdä pellistä semmoisen syvennöksen akuille, ja luukku siihen päälle. Jos sisälle laitat, nii tee kunnollinen kotelo, ja mielellään huohotus pihalle.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarkoitus oli vetää pakoputki tosta lavan etummaisten kiinnitysten välistä apparin puolelta pihalle niin siinä on hintsusti tilaa enää akuille. lavaa vois korottaa vähän mutta mieletön työmaa sekin ja lavan käytettävyys kärsii liikaa vaikka ite onkin 196cm pitkä niin mieluummin nostan 110cm korkeelle kun 120cm jos painona on hirven vasikka ![]() Se syvennys olis kyllä ainut oikea vaihtoehto kun jotenkin pitäs saada annettua itelle ja muille lisävirtaa. Huomasin vaan syksyllä että aina kun jollakin oli autosta akku loppu aamulla niin mulla soi puhelin ![]() rungon välissä olis tuolla ihan takana tilaa akuille mutta se on taas metri puolitoista lisää kaapelointiin joka ei sit taas vinssiä ajatellen ole se optimaalisin. Noita hankookkeja ei viitti oikein laittaa kyljelleen kun saattaa kuivaa ja ne paremmat akut joutuu pitää vielä kaupan hyllyllä alati vaivaavan kapitaali pulan vuoksi ![]() Mitäs jos tekis tohon hyttiin reiän josta tois akut tohon "tavaratilaan" ja pellittäis ympäri niin että jäis taaksepäin auki? Pääsis navoille helposti ja akut olis suojassa. Suunnitelmissa on ollut jo pidempään tehä hylly tonne taakse että saa aseet vähän pienemmällä kaivautumisella käteen. Tähän kun joku on vaihtanut jotkut nissanin penkit niin ei luista itsestään eteenpäin kun nyppää kahvasta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pakettiautossa mulla oli vänkärin penkin alla akut. Oli hyvä, kun talvella akut oli lämpimässä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voithan myös tehdä jonnekin helposti saataville "apuvirtapisteen" paksulla johdolla erillinen plus-napa jonnekin hyvään paikkaan ja siihen hyvä maadoituskohta viereen.
Siis jos akut tulee johonkin hankalaan paikkaan. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
kiitokset kaikille ajatuksista!
nyt kun sain tuon putken mallailtua paikalleen niin mahtuuhan siihen akut yläpuolelle. olin jotenkin mielessäni saanu ton kohan tosi ahtaaksi mutta eihän se sitä ollutkaan. Mitäs ootte mieltä jos pokkailis parin millin pellistä akuille päistään auki jäävän laatikon ja hitsais sen tonne lavan palkkien väliin. Vai vaatiiko jytkympää tukee? Siihen sitte perus jenkatanko/latta kiinnitys. Sen verran on muuten mennyt eteenpäin että jarrut on käsijarrun kiristystä vaille valmiit. Herkistelin muuten samalla etujarrusatulat, kun ilmailin systeemiä ton jarrupaineensäätimen asennuksen jäljiltä ja olipas kämänen liukusysteemi mitsulla ![]() Sähkötkin on muutamaa työvaloa vaille valmiit. Oli muuten mieletön homma kun teki etu ja takapään sähköt uusiksi ja kadotti kokonaan alkuperäsen hehkusysteemin ja veteli akkukaapelit taakse mutta nyt on kunnolla tehty ja ne paikat missä virtaa tarvitaan on kunnollisilla kaapeleilla. Kaikki liitokset on tehty lämmitettävillä abikoilla ja kutistesukka päällä lisäsuojaa antamassa. Akuilta tulee startille 35mm2 kaapeli ja konetilan jakoplokille 35mm2 kaapeli jos alkaa tuntua siltä että ei virta riitä niin ne on näppärä yhdistää lyhyellä 35mm2 kaapelilla konetilassa Ajovalot on releytetty, niin lyhyet kuin pitkätkin ja kaapelit on 2,5mm2 tuli muuten melkosen paljon kirkkaammat. Vanhat oli ku kynttilät sumuisen lasin takana. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noniin akut sai itselleen telineen lavan alle
Tohon tulee vielä kulmaraudat pohjalle jäykistään ja parempaa sivuttaistukee, sekä jenkatangot pystyyn millä akut tulee kiinni. oliskohan fiksua porailla vähä reikiä ton kotelon pohjalle ettei akut ui vedessä kun tulee pakkaset?? Tossa vielä kuvaa tosta downpipe kötöstyksestä vähän vaiheessa ja ruma kun perkele mutta eiköhän siitä hyvä tule. Ainakin pirun paljon isompi kun vanha ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vitara metsälle meno auto | Vitura | Maasturiprojektit | 104 | 19.01.2019 20:21 |
Chervolet "HIRVIÖ" Blazer -78 | maajo79 | Maasturiprojektit | 327 | 02.12.2014 21:28 |
Myydään L200 | jorse | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.03.2013 18:50 |
L200 | xlh88 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.11.2012 08:18 |