![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Akryyli vs. Polykarbonaatti
Lainaus:
Minulla on noista halvoista Akryyleistä seuraavia kokemuksia: Hankala käsitellä/työstää, ei kestä auringonvaloa (UV-suoja puuttuu), ja pinta on pehmeä, siis naarmuuntuu helposti (ei varmaan ongelma veneessä, mutta syytä tiedostaa) ja kun sattuu vahinko, niin lohkeaa lähes ikkunalasin tapaan. Ja kun satsataan "pikkasen" lisää, niin Polykarbonaattia: Sitä voi leikata ilman rikkoontumisen pelkoa, ja sitä voi taivuttaa huoneenlämmössä (toki lämmitettynäkin, silloin voimaa tarvitaan vähemmän) ja myös tiukat kulmat onnistuu. (siis huoneenlämmössä levyä "ei saa" lohkeamaan. -> onnettomuudessa ei tule teräviä reunoja tms. Polykarbonaattia löytyy useampaa laatua, ja molemmin puolin UV- suojattu kuulosti olevan se normaali kauppalaatu (Oulussa) ja hintaero Flipperin kattoluukkuun (n. 1,5 m2?), oli muistaakseni muutama kymppi. -> Tuo polykarbonaatti on sitkeää, ja itsepintaista: minä yritin taivuttaa kierrätettyä 6mm? levyä, belaruksen takasivuikkunaksi, jossa kaareva kulma, r= n. 125mm, niin kevyellä? peltimankelilla sai vain r=500mm kaarroksen... Flipperin uusi kattoluukku on mitoiltaan muistaakseni noin 750x1600mm, ja Polykarbonaattina suunnittelin joko 3 tai 4mm levyä ja Akryylinä 5mm epäilyyttää, koska kattoluukku avautuu etureunasta: Siis jos avataan/lukot pettää vaikkapa vain matkanopeudessa, niin tuo kattoluukku on aika kovilla...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Moikka taas veneiliät. Tulin häirihtee teijjän jutustelua.
Kysymykseni tällä kertaa on penta aq 280 koskeva. Saako tuohon vetolaitteeseen varaosia? Ilmeisesti hyvä kampe kaikinpuolin?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Valistuneita? arvauksia?Lainaus:
Noista tehoista ja väännöistä: siis minun ihan omia arvioita: alle 200 Nm ja alle 6000 rpm kestää kohtuullisesti. Ja 130 Nm kestää useita tuhansia tunteja. Toki pitää vaihtaa öljyt säännölliseti, ja NIMENOMAAN RIITTÄVÄN "HUONOON"! (Jos laitat esim. ns. peräöljyt, niin kartiokytkin/-met palaa heti?.) ja noita varaosia löytyy kyllä monesta paikasta: Jos ei löydy suomesta, niin sitten jenkeistä? (Taannoin piti saada yksi uudempi vetolaite veteen, suomesta olisi saanut, mutta pari viikkoa toimitusaikaa, ja Ruotsiin (Haaparantaan, siis ko keksintö on ruotsalainen) ei saanut tilattua, mutta jenkeistä tuli muutamassa päivässä: ja oli ns. laadukas osa, olisko ollut alkuperäinen vp?) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
minä oisin hakenu finmar 510 veneen missä oli tuo vetolaite purettuna ja kone rikki.
liian kauan mietin ostoa ja se meni muualle. ja halvalla. ajatus oli laittaa tiiseli moottori kun pelkkä huippunopeus ei mua kiinnosta. ois ollu varmaan ihan hyvä matkavene projekti
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Dp 280 vetareille tarvis EHKÄ löytää joku edullinen tyyppi joka kävisi ne (2kpl) läpi.
Tai ainakin tarvis jossain välissä saada lainaan koeponnistus värkit, kun ei jaksais aina keksiä pyörää uudestaan. ![]() Ideoita, ehdotuksia? -sami- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joko on palstan veneilijät alkaneet kaivamaan veneitään talviteloilta?
Meillä on tuollanen reilu 5 metrinen ht-vene, johnsonin 70hp 2-t moottorilla, ja se tuli eilen koekäytettyä. Huomenna jos laittelisi patjat paikoilleen |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jo vain, taas moottorin vaihto menossa veneeseen
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
veneilijät herätys | mettäsika | Chit-Chat | 9 | 09.08.2007 17:37 |