![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuossa katselin työkalun pakolämpöjä. 9,0 litranen suora kuutonen kahdella turbolla. Tyhjäkäynti 150°c, työskentely 250-280°c, ajaessa maksimit oli 320°c, työskentely dpf:n Polton aikana 650°c. En tiedä missä kohtaa anturi on mutta tuommosia arvoja tietokone näytti
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Yhdessä turbokoneisessa mitsun ralliautossa meillä oli pakolämpömittari ja se nousi kovimmillaan 950asteeseen.
1000astetta voi pitää aivan ehdottomana ylärajana. Sen jälkeen alkaa paikat sulamaan. Turbon pakosiipi, venttiilit jnejnejne. Tuo 800c on kyllä jo aika kova lämpö. mutta ei hajota vielä mitään. Diiseli harvoin lämpenee noin paljon kun se vetää raitistailmaa kokoajan niin paljon kuin vain mahdollista. Eli jäähtyy nopeasti kun kuormitus loppuu. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Dieselissä muistaakseni 900 asteen kantturoilla alkaa paikat sulamaan.
Biltemasta saa myös pakolämpömittareita, tuntus toimivankin mutta viivettä siinä toki on. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Isot poijjat puhuu ramin cummississa oleva 1500f. Ku ahot kipuaa 4bariin. Jotku puhu reilusta 900asteesta ettei sen yli kehtaa päästää.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pakopaine ja Pakolämpö mittareista | joa | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 10.06.2014 19:03 |
Ostetaan ahtopaine, pakopaine ja pakolämpö mittarit | VonLeka | O/M/V Muut | 0 | 20.09.2009 10:18 |
O:fordin mittari | mauno | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.01.2007 11:28 |
GR:n Mittari | viikinki | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 31.08.2006 07:50 |
mittari heitto | tiipe | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.08.2003 13:08 |