Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 02.08.2016, 21:17
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

[QUOTE=Timo_L;1310214]Hieman ihmettelen että miten se mutkan jyrkkyys tuohon vaikuttaa? Jos putki alkaa heti helmapalkin alusta eturenkaan takaa, niin ihan yhtälailla puu mahtuu väliin on siinä 30° mutka tai 90° mutka? Sillä erolla tosin, että loivalla mutkalla puu/ muu este kiilautuu helpommin pois välistä, kun taas 90° versioon se jää helpommin jumiin.

Samasta syystä helmapalkin etureuna kannattaa viistää sen verran kuin järkevästi pystyy, niin mahdollinen puu/ kivi ohjautuu pois auton alta ja pyöräkotelosta.




Tämä on ihan selkeä, ja putki tosiaan olisi hyvä olla mahd. hyvin renkaan kyljen tasalla.


Tässä taasen oma helmaputki, eikä ole ainakaan tähän päivään mennessä vielä puut kiilautuneet väliin jumiin. Pois ne on kyllä lähteneet, ja auto myös ohjautunut satunnaisista kiviosumista sivuun putken varassa



Mitä loivempi mutka sitä lähemmäs puu pääsee peltiä, jos siis oletetaan että renkaan ja kylkiputken pään väli on molemmissa vaihtoehdoissa sama.
Siulla on fiksusti taivuteltu putki pyöränkaareen, eli ei varmasti kärsi pelti
Ja kun pidetään tuo paljon puhuttu välikkö riittävän pienenä, ni sinnehän ei sit iso keppi mahdu ja se mikä mahtuu.. lähtee pienellä rutinalla mukaan
Harvemmin tuo kiviinkään stoppaa kun välikkö riittävän pieni
Ja se puukin ottaa kylkiputkeen yleensä reilusti eturenkaan jälkeen.
Tää nyt on taas tällasta pilkun nysväämistä millä ei suurempaa merkitystä auton etenemiseen ole, vaan kivahan se on joskus varovasti väitellä omien mielipiteiden puolesta
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 02.08.2016, 21:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Mitä loivempi mutka sitä lähemmäs puu pääsee peltiä, jos siis oletetaan että renkaan ja kylkiputken pään väli on molemmissa vaihtoehdoissa sama.
No juu, totta tuo sinänsä. Itse vain ajattelen asiaa enemmän siltä kantilta, että sopvian viisto kulma luistaa mukavammin, ja kun väli renkaan ja putken välillä on riittävän pieni niin sinne väliin ei oikein pääse mitään

Lainaus:
Siulla on fiksusti taivuteltu putki pyöränkaareen, eli ei varmasti kärsi pelti
Ja kun pidetään tuo paljon puhuttu välikkö riittävän pienenä, ni sinnehän ei sit iso keppi mahdu ja se mikä mahtuu.. lähtee pienellä rutinalla mukaan
Juu, nuo on pelastanut etunurkat jo monen monituista kertaa. Kädetön kuski tykkää halailla liikaa puita, kuten takaovestakin näkee


Lainaus:
Tää nyt on taas tällasta pilkun nysväämistä millä ei suurempaa merkitystä auton etenemiseen ole, vaan kivahan se on joskus varovasti väitellä omien mielipiteiden puolesta
Jeps.. ja toki tuo putken malli riippuu vähän auton keulan muodostakin, miten helposti mikäkin paikka ottaa kiinni tai mihin mahtuu puu/ kivi väliin.
Mielipiteistä kuuluu aina väitellä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 03.08.2016, 11:18
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Tommonen loiva kulmainen ohjaa oikein sen puun sinne renkaan taakse,kun koittaa pakilla päästä vielä pois...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 04.08.2016, 05:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Olen varmaan ajanut vääränlaisessa metsässä, kun ei ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 04.08.2016, 09:44
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Meillä oli 100x50 kanttiputkesta helmapalkki suoralla päällä ja sillä kerättiin useitakin mätyropseja mukaan. Eli kannattaa olla riittävät viisteet päissä.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
rock crawler Luigi81 Linkit 5 12.04.2007 16:37
HDJ 80 ( Rock sliderit) Samick Tekniikka & Jutustelu 7 21.03.2007 09:24
RC Rock Crawling MoggiMies Linkit 8 13.01.2007 19:57
ROCK offbros Chit-Chat 23 09.01.2007 14:18


Sivu luotu: 19:47 (GMT +2).