![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Timo_L;1310214]Hieman ihmettelen että miten se mutkan jyrkkyys tuohon vaikuttaa? Jos putki alkaa heti helmapalkin alusta eturenkaan takaa, niin ihan yhtälailla puu mahtuu väliin on siinä 30° mutka tai 90° mutka? Sillä erolla tosin, että loivalla mutkalla puu/ muu este kiilautuu helpommin pois välistä, kun taas 90° versioon se jää helpommin jumiin.
Samasta syystä helmapalkin etureuna kannattaa viistää sen verran kuin järkevästi pystyy, niin mahdollinen puu/ kivi ohjautuu pois auton alta ja pyöräkotelosta. Tämä on ihan selkeä, ja putki tosiaan olisi hyvä olla mahd. hyvin renkaan kyljen tasalla. Tässä taasen oma helmaputki, eikä ole ainakaan tähän päivään mennessä vielä puut kiilautuneet väliin jumiin. Pois ne on kyllä lähteneet, ja auto myös ohjautunut satunnaisista kiviosumista sivuun putken varassa ![]() Mitä loivempi mutka sitä lähemmäs puu pääsee peltiä, jos siis oletetaan että renkaan ja kylkiputken pään väli on molemmissa vaihtoehdoissa sama. Siulla on fiksusti taivuteltu putki pyöränkaareen, eli ei varmasti kärsi pelti ![]() Ja kun pidetään tuo paljon puhuttu välikkö riittävän pienenä, ni sinnehän ei sit iso keppi mahdu ja se mikä mahtuu.. lähtee pienellä rutinalla mukaan ![]() Harvemmin tuo kiviinkään stoppaa kun välikkö riittävän pieni ![]() Ja se puukin ottaa kylkiputkeen yleensä reilusti eturenkaan jälkeen. Tää nyt on taas tällasta pilkun nysväämistä millä ei suurempaa merkitystä auton etenemiseen ole, vaan kivahan se on joskus varovasti väitellä omien mielipiteiden puolesta ![]() |
#77
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Mielipiteistä kuuluu aina väitellä ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#78
|
||||
|
||||
![]()
Tommonen loiva kulmainen ohjaa oikein sen puun sinne renkaan taakse,kun koittaa pakilla päästä vielä pois...
|
#79
|
||||
|
||||
![]()
Olen varmaan ajanut vääränlaisessa metsässä, kun ei ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#80
|
|||
|
|||
![]()
Meillä oli 100x50 kanttiputkesta helmapalkki suoralla päällä ja sillä kerättiin useitakin mätyropseja mukaan. Eli kannattaa olla riittävät viisteet päissä.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rock crawler | Luigi81 | Linkit | 5 | 12.04.2007 16:37 |
HDJ 80 ( Rock sliderit) | Samick | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 21.03.2007 09:24 |
RC Rock Crawling | MoggiMies | Linkit | 8 | 13.01.2007 19:57 |
ROCK | offbros | Chit-Chat | 23 | 09.01.2007 14:18 |