Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilkkka
Akselirempan jälkeen etupäähän on ilmestynyt ihana "klonk"-ääni kun rattia kääntää. Kun kääntää täydet oikealle ja lähtee pyörittämään takaisin vasemmalle kuuluu rehti kumahdus. Yritin selvittää äänen lähdettä paikallaan rattia kääntelemällä ja tuntuu tulevan tuolta ohjauslaatikon tietämiltä. Ulkoa kun kuuntelee, ääni on suht reipas eikä pieni kolahdus. Alta kuunneltaessa kovempi kun ylhäältä konepellin alta.
|
Onko kääntymisen rajoitinpultti oikein säädetty? Sehän on käytetty irti remontin yhteydessä. Eli renkaan takaa kun kurkkaat niin siinä kehällä on yksi pultti muita pidempi. Sen pitäisi oikealle kääntäessä osua akselissa olevaan vastinpintaan. Jos se ei osu, niin joku muu paikka rajoittaa kääntämistä. En tiedä onko se sitten simpukka vai vetonivel vai joku muu. Nivel ainaki voi tykätä huonoa jos kääntyy liikaa. Toiselta puolelta voi verrata pultin asentoa.
Tuli tuohon ylempään ongelmaan liittyen puhetta ohjausiskunvaimentimesta. Minä en ole niitä kauheasti osannut arvostaa ja yleensä niiden hajottua olen heittäny roskiin enkä ole uutta ostanut tilalle. Tuli mieleen, että voisiko sellaisesta oikeasti olla hyötyä? Minun Geellä kun on lievää taipumusta vispaamiseen kun on isot renkaat ja vähän väljä simpukka. Voisko hyvällä iskarilla kompensoida muita vikoja? Tuossa on kyllä vaimennin paikallaan, mutta sen kunnosta ei mitään käsitystä. Nuihin näkyy olevan tarjolla järeämpiäkin vaimentimia, mutta hintaa senverran(~160e) että mielellään kuulisin käyttäjäkokemuksia muilta.