![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. | 
![]()  | 
	
	
  | 
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
		 
			 
			#651  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Jotain saanut taas näperrettyä, jarrusylkky tuli uus Rockautosta ja sujahti hyvin paikoilleen. 
		
		
		
			Tänään säädin kengät iholle ja ilmasin jarrut. Ensin meinas vähän vastustaa mutta rupes pelaamaan kun käytin poljinsetin osissa ja säädin pääsylkkyjen tankoja. Nyt pitäs pelata. Jarruista ei pitäs puuttua enää kuin käsijarruvaijerin paikoilleen laitto. Illasta kävin ruuvailemassa johtojen suojaputket kiinni koriin ja katkoin oikean mittaseks. Nyt vois korvata nuo väliaikaiset johdotukset uusilla. Postikin toi vajaa 400m erivärisiä piuhoja ja yks ilta tuli pultattua päävirrat, startin pääkaapelit ja sulakerasiakin paikoilleen. Tässä joutuu kohta sähköhommiin... Uusimmassa V8:ssa tai Ameriikan raudassa oli rodi juttu josta bongasin penkit. Niistä heräs ajatus että mitenhän nuo mun 'bomber' penkit sais samantyylisiks... Eli pintamateriaali ja ehkä parin millin pehmuste alla. Onnistuiskohan nuo vain liimata paikoilleen? Pittää yrittää ettiä netistä jotain inhoa aiheesta...  | 
| 
		 
			 
			#652  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Eilinen meni kaikkea muuta touhutessa mutta sain kuitenkin pyyhkijöiden linkit ja vivut paikoilleen. Tänään käväsin sitten tekasemassa 
		
		
		
			adapterin jolla Bilteman sähköinen pyyhkijänmoottori istuu orkkis alipaineohjatun moottorin paikalle. Hieman piti ettiä oikeata asentoa, jne. mutta nyt tuntus pyyhkivän ja mahtuu hyvin kojelaudan alle   Vielä tarttee ostaa uudet sulat... Nyt ei minkään pitäs enää estää kojelaudan asennusta ja sähköhommia...  | 
| 
		 
			 
			#653  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Illasta piti käydä tuota lämppärisysteemiä jatkamassa eli kattelin letkut paikoilleen ja asensin kiertovesipumpun.  
		
		
		
			Jos huomenna hakis kiinnikkeitä ja pulttais letkut sieltä täältä koriin kiinni niin tuokaan ei odottas enää kuin sähköjä ja letkujen kytkemistä moottoriin. Niin ja tuli vetastua pohja- ja pintamaalit pyyhkijänmoottorin adapteriin. Pitää tuokin pultata huomenna paikoilleen niin voi suunnitella sen kojelaudan asennusta...  | 
| 
		 
			 
			#654  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Voi perse  
		
		
		
			![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aamusta olin reippaana ja korvasin kaikki väliaikaiset johdotukset virallisilla ja sain kaikki pelaamaan kuin aiemminkin ja konekkin lähti käyntiin virta-avaimesta. Sitten illasta päätin vielä reippailla lisää ja purkaa kannen pois ja vaihtaa kannentiivisteen jotta se ei ainakaan vaikuta tuohon moottorin epätasaiseen käyntiin. Max 30min ja kansi oli irti eikä yhtään pulttiakaan poikki. Sitten tuli se kiva ylläri kun nostin kannen pois... Ei kumma vaikka käy vähän epätasaisesti kun yhdestä männästä puuttuu iso pala ![]() Ei taida tämä rojekti päästä kilpiin tänä kesänä.  | 
| 
		 
			 
			#655  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tässä asennellu sähköosia ja tänään nappasin männät ulos koneesta. 
		
		
		
			Jokaisesta männästä vähintään yks rengas palasina, yhdestä puuttuu tuo pala ja yks mäntä halkeamassa   Ilmeisesti aika vaihtaa nuo pikku hiljaa   Mihinkähän tuon yhden männän ylin rengas on kadonnut melkein kokonaan??? Laakerit näytti olevan ok kun ei ollu kuparia kulunut näkösälle. Pitänee tässä jossain vaiheessa tilata uuden männät ja renkaat. Lienee vakiokokoa koska tuskin tähän on kukaan koneremppaa tehny, koskaan.  | 
| 
		 
			 
			#656  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Monesti muutkin ihmetellyt et minne se männän renkaan palat voi kadota koko koneesta, ilman että kuulemma ees venttiileissä tai sylinterissä on nähtävissä et tosta se on alas sukeltanut Miten pitääköhän se väittämä paikkaansa, et männän renkaalla on mahdollisuus päästä nousemaan männän päälle Ite oon purkanut koneen jossa sylinterissä pieniä naarmuja ja koko puristus rengas puuttui ja männässä pikkuinen kolo laessa Männän laki tosin oli kuin tampilla kopisteltu ja koko palotila, mutta männänrengas metallia ei ollut havaittavissa 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.  | 
| 
		 
			 
			#657  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 aikaa sitten tuo on tapahtunut...  | 
| 
		 
			 
			#658  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Niin ja otin ja tilasin jo uudet männät ja renkaat. Katotaan miten kestää...
		 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#659  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Jostain syystä lomalla etenee todella hitaasti tämä rojekti... Tänäänkään en saanut kuin pientä näpräystä aikaseks: 
		
		
		
			- rekkarikilven valot - pissapoika löysi paikkansa - kompuran sähköt ja putket kytketty, näyttäs pelaavan - rodi-tyylinen vilkunviiksi paikoilleen Ens viikko menee Lapland Trophyssa Raajärvellä puuhastellessa joten hitaasti etenee näin kesäaikaan... Etulasi lähtee tulemaan ens viikon alusta vihdoin etelästä tänne pohjoseen päin ja toivottavasti uudet männät ja renkaat myös ameriikasta niin pääsee hoonaamaan ja kasaamaan taas koneen tässä kesällä vielä.  | 
| 
		 
			 
			#660  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tämän päivän saldo: 
		
		
		
			- takaperän huohotus asennettu - etuperän huohotus asennettu - kokeilin mihin tuo ARBin kompura pystyy -> 6bar näemmä - lämppärin letkut asennettu ja kytketty - pissapojan letkut asennettu ja testattu, toimii ![]() - takaosan johdot vedetty paikoilleen, vähän aikaa pihalla oli tollanen 'pride' sateenkaari kun vedin johdot suoraks ![]() - bensatankin anturi kytketty, bensamittari toimii - loput johdot jäi odottelemaan kytkemistä kun piti ruveta pakkaileen kamppeita huomisen reissuun lähdön takia. Lapland Trophy kutsuu taas viikoks Raajärven maisemiin ![]()  | 
| 
		 
			 
			#661  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			tätä on kyllä ollu ilo seurata. En ois kyllä uskonu että noin heikko meininki oli kumminkin sylintereissä :O 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Mut heräs ajatus noille valkosille säiliöille et oisko nekin värikoodattava ja jättää sitten ns. tarkistus uran? tollasenaan tahtoo vähän tosta värimaailmasta pompata silmille tai mistäs minä tiedän mitä olet jo niille suunnitellut  
		 | 
| 
		 
			 
			#662  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  | 
| 
		 
			 
			#663  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Pari viikkoa viime päivityksestä, mutta projekti ei ole kauheasti edenny. Yks viikko meni Raajärvellä Lapland Trophyssä ja tämän 
		
		
		
			viikon oon rempannu ja siivonnu varastoa ja tallia. Nyt rupiaa olemaan molemmat järjestyksessä pikku hiljaa. Tänään tulikin sitten vaihdettua tuo uus tuulilasi vanhan tilalle, aika paljon kirkkaampi on tuo uus lasi ![]() Männätkin on tulossa, eiköhän tämä tästä taas kohta etene...  | 
| 
		 
			 
			#664  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Vähän piti vielä muiden hommien ohessa puuhastella, vaihdoin vanhan laturin uuteen fyysisesti pienempään mutta amppeereiltaan 
		
		
		
			isompaan. Vielä tarttis kytkeä piuhat ja hommata lyhyempi remmi.  | 
| 
		 
			 
			#665  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Hyvin vähän ehtinyt tätäkään rapata kun nuo sivuprojektit vie kaiken ajan, mutta jotain pientä kuitenkin. 
		
		
		
			Käsijarru pitäs nyt pelata, uus vaijeri asennettu ja nippu vanhoja ja ite tehtyjä osia asennettu. Ei tarttis kuin säätää enää. Mittarin vaijeri on paikoillaan, samoten laturin sähköton tehty. Laturista puuttuu nyt enää lyhyempi remmi. Työvalon johdot on vedetty katon läpi läpivientikumilla jonka myös yritin liimata paikoilleen, saa nähä pitääkö vettä ![]() Nyt illasta hain myös postista puuhapaketin, katotaan kauanko malttaa tehdä noita sivuprojekteja ennen kuin on hoonaamassa pytyt ja konetta niputtamassa uusilla osilla ![]() Yksi sivuprojekteista oli tekasta kaverin pyörään panssari köykämiinistä: Sitten on menossa auto/varastokatoksen rakentaminen, jne. Kyllä tämä vielä tästä  
		 | 
| 
		 
			 
			#666  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
		
	
		
		
			
			![]()  makeerätkä on varmaan kivat äänet,hieno rasehenkinen suoja.
		 | 
| 
		 
			 
			#667  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Olihan se nätti old school tyylinen pyörä, vielä kuulemma vaiheessa eli jotain muutoksia vielä tulossa  
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	 
		 | 
| 
		 
			 
			#668  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Ei pääse vielä konetta niputtamaan. Aamupalapöydässä tuossa kasailin männänrenkaat mäntiin ja pikasen pihan laiton 
		
		
		
			jälkeen alottelin pyttyjen hoonauksen. Siinä kun hoonauksen jälkeä tarkastelin lähempää huomasin että onhan noissa kaikissa pytyissä pykälä yläpäässä. Ei viitti konetta kasata uusilla osilla ennenkuin tuon pykälän poistaa ettei ylin männänrengas ala mököttämään. Eli tilasin 'ridge reamerin'   Ilmestyy tontille varmaan ens viikolla niin kokeillaan sitten nyt tuotakin.On ne vaan nättejä nuo uudet osat ![]()  | 
| 
		 
			 
			#669  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mistäs puodista tilailit koneen osat? 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Jos vaikka löytyisi tuohon mun sekaventtiili kutoseen sieltä kans...  | 
| 
		 
			 
			#670  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  | 
| 
		 
			 
			#671  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Kaikkea pientä tuli näperrettyä tänään, lähinnä sähköjen kytkemisen valmisteluja.  
		
		
		
			- öljynpaineen merkkivalon korjasin vaihtamalla anturin uuteen, nyt pitäs toimia - pitkien valojen kytkin muuttui lattiakatkaisimesta kojelautaan - pyyhkijöille ja pissapojalle kytkimet asennettu - mittaristoon asensin kaikki merkkivalot ja valot, ne mistä sähköt vielä puuttuu jatkoin tyrkylle johdoilla - kojelauta pultattu vihdoin takas paikoillee, samoten kojelaudan helma - ja tärkeimpänä: willyksen merkki ratin keskiöön ![]() Meni hermot noiden rumien jarrunestesäiliöiden kanssa ja tilasin uudet alumiiniset, katotaan miten passaa kun saapuvat... Ei taida puuttua enää kuin yks nappi, kaks asentoinen lämppärin puhaltimelle. Sitten enää releitä,sulakkeita ja kytkentöjä..  | 
| 
		 
			 
			#672  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Hyvin hiljaa etenee mutta kuitenkin. Kattokonsolin kaikki napit ja sähköt olis paikoillaan ja kytkettynä. Eli kiertovesipumppu 
		
		
		
			ja lämppärinpuhallin (0-low-high) toimii nyt. Posti toi uudet jarrunestesäiliöt, nyt pitää valita mustan ja alumiinin välillä, tekasta teline noille ja korvata nuo wilwoodin muoviromut noilla. Tuli myös tollanen ulosvetäjä hommattua, saa nähä miten pelaa. Ajatus oli että tuo pysys paremmin paikoillaan kun ei tule kiristäessä sitä vääntävää liikettä tuohon. Saa nähä. Maanantaina pitäs tulle ridge reameri niin pääsee tuon koneen kimppuun taas. Siihen tehdään sähköjä pikku hiljaa...  | 
| 
		 
			 
			#673  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Lisää sähköhommia tehty tänään, kaikki muu olis nyt kytketty ja toimii paitti ovien lukkojen kaukosäätö ja valot.  
		
		
		
			Sähköpääkeskus tuli täyteen niin piti alkaa askartelemaan laajennusta että saa toisen sulakeboksin ja loput releet vielä paikoilleen. On niitä sähköjä näemmä vanhassakin autossa... Huominen menee OuluZonessa ens viikonlopun kisan rasteja viedessä eli jatkuu maanantaina...  | 
| 
		 
			 
			#674  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			"Ridge reamer" tuli tänään ja illasta ehti testaamaan ekaan kahteen pyttyyn. Hyvin tuntus pelaavan, näppärä työkalu  
		
		
		
			![]() Jos sais lähipäivinä käytyä loputkin läpi niin pääsis kasaamaan koneen...  | 
| 
		 
			 
			#675  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Rupeaa taas näyttämään moottorilta  
		
		
		
			![]() Sylinterit hoonattu, kantit poistettu pytyistä, uudet männät ja renkaat paikoillaan, uus kannentiiviste ja pultit kirrattu momenttiin. Päältä puuttuu pikku osaa ja öljypohja pitää laittaa uusilla tiivisteillä paikoilleen ennen öljyjä ja vesiä ja pääsee käyttämään ekan kerran lämpimäks. Sitten pulttien momenttien tarkistus ja kovaa ajoa ![]() Tai sitten tuo meikän moottoriremppa on täys susi   Aika näyttää...
		 | 
![]()  | 
	
	
		
  | 
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 | 
| 1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 | 
| Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 | 
| Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 | 
| Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |