Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2005, 13:18
Metso Metso ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Eli onko kitkalukko ja takana sijaitseva tasauspyörästön lukko yksi ja sama asia? Jos eivät ole, niin kuinka nämä eroavat toisistaan toimintaperiaatteilta? Voisiko joku kertoa noiden erot? Kyselee yksi tietämätön
Kitkalukko esim. viskotyyppinen perustuu nesteen (oljyn) viskositeettiin.
pyörien nopeuserosta johtuen nesteen seassa olevat levyt leikkaavat nestettä ja se muuttuu
sitkeämmäksi, lopulta purren kiinni levyihin tasaten pyörien nopeuseroa. Tällaisessa lukossa on aina pieni viive. Kiinteässä lukossa taas kytketään vetoakselit kiinteästi pyörimään samaa nopeutta.

Toivottavasti tämä selventäis edes jonkinverran

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Keski tasauspyörästön lukko? Iltsu1 Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2008 09:20
Syncron tasauspyörästön lukko.... Tekniikka & Jutustelu 6 09.03.2007 18:41
O: bj:hin takapään tasauspyörästön lukko HannuN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.04.2006 23:08
O: Tasauspyörästön lukko läjään Pasi66 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 04.04.2006 20:05
Tasauspyörästön lukko sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 2 18.07.2005 13:50


Sivu luotu: 19:52 (GMT +2).