![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lantikka mainittu. ( http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4311 ) Korinkorotusta mahdollisimman vähän, jos ollenkaan. Ainoa hyöty on hiukan parempi pestävyys. 35" taitaa mennä nykyään LJ n otteellekin (?), toki kokonaiskorotus ei saa olla yli 150 mm
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
35" ei ole asiaa leimalle ennen kuin on paperi, missä lukee 265/75R16 ja Toyotan leima. (265/75R15 löytyy ja se ei riitä kuin 33" asti) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei se alustan nosto renkaan mahtumiseen auta vaan rälläkkä. Sisäänjoustolla raapii kiinni siinä kuin vakiokorkusellakin jos ei oo rajotettu. Laikkakone käteen ja kaaria isommaksi.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Koria en ollut ajatellu niin paljo nostaa, ja korin korotan ihan myös sen takia että on helpompi pitää paikat puhtaana!
Jos jousilla korottaa paljon niin sehän vaikuttaa caster kulmaan, ja kyllähän se vääntää pinjonia myös ylöspäin niin että kardaanien kulmat menee vituralleen. Jos olen oikein ymmärtäny. Cut and turnin tilalle niin vois laittaa nuo epäkesko puslat? Eteenhän porukat niita läittaa mutta voishan semmoset taaksekin laittaa niin saa sen kardaanin kulman paremmaksi? Oikaskaa jos olen ihan väärässä ![]() Minkä korkusiin korotuksiin näitä tarvitaan? Ja mitenkäs tuo korin korotus, jätänkö ne vanhat kumipuslat sinne ja jatkan niitä nylonilla vaiko yhdestä nylon kappaleesta ja roiskeläppä kumia molemmin puolin? Nyt on vaan niin pirun vaikee valita että mitenkä paljo pitäis korotta ja mikä alusta? Mitenkä esim 75mm korottavat dobinsonit ja 30mm korin korotus, tuleeko mahdoton ajaa? Vai onko se kuitenki parempi korottaa alustaa 2" ja koria 2"? Laitetaan nyt niin että ne 35 sopii alle. Sori jos tulee usein näitä kysyttyä mutta tarkotus olis rakentaa semmonen et on sit tyytyväinen! Offiautoja en ole pahemmin harrastanu tämä ensimmäinen, joten sentakia hyvä apu on tarpeen! Mites kun mietin cooleria laittaa niin muutoskatsastuksessa niin onko kzj70 vertailumalli 3 litran koneella, ajattelin vaan jarrujen kannalta? Viikonloppuna pitäis taas roplata, katotaan mitä aikaan saadaan! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta mikä tässä on hyvää, niin tuohon Läjään saa näillä perusteilla ilman muutoksia laitettua 126hp 3 litrasen ilman mitään muita muutoksia, koska RJ:ssä ja LJ:ssä alusta ja jarrut ovat samat. Eli esim. 1-kzt:n (125hp 2,982l) saa suorilta sisään ilman alusta muutoksia. pelkällä coolerilla tuskin saat tehoa lisää tuota n.30 heppaa, mikä jää LJ:n 2l-t:llä vajaaksi tuosta 126hp ylärajasta, niin pitäisi onnistua ilman muutoksia, toki dynolla joudut käymään. Toki jarrujen päivitys esim uudemman LJ:n jarruihin lisää turvallisuutta ja täten varmasti helpottaa katsastusmiehen vakuuttelua. Tästäkin kun oli puhetta: Kuvassa on korjaamo-oppaan mukaan sallitut renkaat, noista ilmeisesti joku oli sen kokoinen, että 34" sais alle (vähän harvinainen koko), mutta 35" jää ilmeisesti haaveeksi. Viimeksi muokannut Marso : 16.07.2016 09:34 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Säästät alkuperäiset kumit, tai uusit samankaltaisilla jos ovat huonoksi menneet.
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lauantaina kävin hakemassa hj60 vaihdelootan kaksisuuntasella ulosotolla, hinta oli huimat 1 kpl kaljalaatikko
![]() Sunnuntaina jatkoin auton parissa. Alustan pesin ensin kunnolla ja lisää työtä paljastui ![]() Jousikupit oli takana semmosessa kunnossa mitä HJ60_Jussi tuolla aikaisemin jo mainitsi, eli aika haperot. Öljyt tuli laskettua ulos moottorista ja vaihdelaatikon joka kolosta, muuten näytti öljyt hyviltä mutta ulosoton pohjapropusta tuli suunnillen puol desiä vettä. Alla näkyy kuva edellisen omistajan paikkauksesta, tuo ei ainoa, toivotaan että ite saan parempaa jälkeä ![]() Tänään soittelin ja ainakin yritin ottaa selvää jos tuohon ne 35 sais. Toyota infoon soitin mistä ne lähetti mut eteenpäin tekniseen neuvontaan ja siellä mieshenkilö vastasi, kerroin asiani ja hän sano heti että ei, Toyota ei saa kuulemma vuoden 2008 jälkeen enää antaa todistuksia muutoskatsastamista varten. Kysyin häneltä että mitäs sitten tehdään niin hän opasti soittaa arctic trucksille ajattelin ensin että en viitsisi sinne soittaa koska tietäisin jo vastauksen mutta soitin kuitenkin, sama vastaus sieltä heillä ei ole valtuuksia antaa papereita semmoseen. Joten täytyy se muutoskatsastaa niillä 33 sitte ja laitetaa sitte sen jälkee ne 35 alle ![]() Kiitoksia muuten kaikille tähän asti kaikesta avusta!! ![]() Viimeksi muokannut Beme : 12.05.2017 20:37 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ja katto tarkkaan tuo taka panhardin rungonpuoleinen kunto. Vaimon autosta tuli kohtuu villi ajettava kun se lähti irti. Sinne oli pesiytynyt kaikkea kuraa ja rapaa. Oli aika hapan että piti tehä kokonaan uusi. Nyt ois helppo tehä ja pikkasen siirtää jos aiot korottaa jousista niin sais akselin oikeaan kohtaan ja panhardin loivempaan kulmaan.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onks tää fakta, vai vanhaa mutua ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Luokat |
bj75, land cruiser, lj70, projekti, toyota |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Osta "Sika säkissä" motonetista | Chit-Chat | 25 | 08.02.2008 00:09 | |
Sika | Elmo | Jokes | 0 | 28.03.2006 09:11 |
M: Sika säkissä,eli letkulämmitin! | Hujane | O/M/V Muut | 0 | 22.11.2004 20:55 |
sika | bono | Jokes | 0 | 29.10.2002 14:39 |
Sika | SamppaFIN | Jokes | 0 | 12.08.2002 15:14 |