Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2016, 12:14
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Ihan tälleen pikku sivuhuomautuksena muillekkin. Jos jostain pakottavasta syystä joudutte Motonetistä hakemaan D21 koriseen nelikkoon vetarin sisempää suojakumia, niin ne tarjoavat micran kumia:

"17-3041 - Vetoakselin suojakumi Micra
Sopivuudet:
- PickUp-4WD D21 93->97 sisempi"

joka ei todellakaan sovi mitenkään paikalleen kokonsa eikä muotonsa puolesta
(kingissä/terraanossa ei ole pyöreä se isompi osa, joten ei saa edes laitettua liimattavaa)

Oikea kumi löytyy kun hakee terraanon osista vastaavan:

"17-3248 - Vetonivelenkumi NissanPickUp S
Sopivuudet:
- Terrano-II 95-> sisempi et"

Tuli tämäkin testattua kun kiireessä en sen tarkempaa netistä katsonut vaan otin sen mitä tarjosi käteen

Tämä on ilmeisesti korjattu ainakin nettiin


Viimeksi muokannut Mr_Peace : 27.07.2016 18:55 Perustelu: päivitystä loppuun
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2016, 18:53
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Question

Vesien tyhjennys


Moro,

Mistäs kohtaa saa helpoiten laskettua tuosta TD25 koneisen lohkosta vedet pihalle?

Jonkin aikaa jo meinannut lämmöt nousta kun pikkupuolella sudittelee pehmeässä hiekassa tai talvella esim. syvässä hangessa ajelee. Mutta koska nipponi on normi ajossa pelannut hyvin, eikä ole ollut aikaa tarkemmin perehtyä kun auto on pitänyt olla koko ajan ajossa, niin on pitänyt venytellä tuohonkin ongelmaan perehtyminen näin lomien kohille.

Eli aivan aluksi ajattelin vaihtaa nuo ilmeisesti jokusen satkun koneessa pyörineet ruskeat litkut hieman vihreämpiin ja samalla koittaa kuinka paljon paskaa irtoaa tuollaisella puhdistus litkulla.
Mutta nopealla vilkaisulla näyttäisi että ylä- ja alavesiletku tulee molemmat ylhäältä ja tyhjennysroppu olisi jossain suht takana pakosarjan alla vittumaisessa paikassa?

Eli onkohan helpompaa kohtaa josta saisi vedet pihalle vai riittäisiköhän että ajelee litkujen kanssa koneen kuumaksi, jonka jälkeen riipasee termostaatin sekä letkut irti ja laskee vain tarpeeksi kauan vettä lohkon sekä syylärin läpi?


Ja toisekseen, olisikohan kenellekkään jäänyt ehjää/puolikuntoista halpaa manuaalista avm napalukkoa ylimääräiseksi? Omasta on siitä sisällä liikkuvasta muoviosasta yksi kynsi poikki, joten se kytkentäholkki jää auki asennossa hieman kanittamaan ja hankaa vastakappaleeseen. Josta taas lähtee ikävä naputus, sekä osat kuluu, jonka vuoksi taas on ajettava koko ajan napikset kiinni
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2016, 08:45
Ara Ara ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.16
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 129
Perusasetus

Navara vm 2015, miten olisi helpoin ja fiksu tapa tehdä kytkentä niin että mitkään valot ei pala auton ollessa ajossa/käynnissä. Siis pimeällä voisi ajella "pimeällä" autolla ....?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.08.2016, 13:12
DemonaZ* DemonaZ* ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.01.16
Sijainti: Suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
Moro,

Mistäs kohtaa saa helpoiten laskettua tuosta TD25 koneisen lohkosta vedet pihalle?

Jonkin aikaa jo meinannut lämmöt nousta kun pikkupuolella sudittelee pehmeässä hiekassa tai talvella esim. syvässä hangessa ajelee. Mutta koska nipponi on normi ajossa pelannut hyvin, eikä ole ollut aikaa tarkemmin perehtyä kun auto on pitänyt olla koko ajan ajossa, niin on pitänyt venytellä tuohonkin ongelmaan perehtyminen näin lomien kohille.

Eli aivan aluksi ajattelin vaihtaa nuo ilmeisesti jokusen satkun koneessa pyörineet ruskeat litkut hieman vihreämpiin ja samalla koittaa kuinka paljon paskaa irtoaa tuollaisella puhdistus litkulla.
Mutta nopealla vilkaisulla näyttäisi että ylä- ja alavesiletku tulee molemmat ylhäältä ja tyhjennysroppu olisi jossain suht takana pakosarjan alla vittumaisessa paikassa?

Eli onkohan helpompaa kohtaa josta saisi vedet pihalle vai riittäisiköhän että ajelee litkujen kanssa koneen kuumaksi, jonka jälkeen riipasee termostaatin sekä letkut irti ja laskee vain tarpeeksi kauan vettä lohkon sekä syylärin läpi?


Ja toisekseen, olisikohan kenellekkään jäänyt ehjää/puolikuntoista halpaa manuaalista avm napalukkoa ylimääräiseksi? Omasta on siitä sisällä liikkuvasta muoviosasta yksi kynsi poikki, joten se kytkentäholkki jää auki asennossa hieman kanittamaan ja hankaa vastakappaleeseen. Josta taas lähtee ikävä naputus, sekä osat kuluu, jonka vuoksi taas on ajettava koko ajan napikset kiinni
Mä oon ottanu vedet pois syylärin kulmassa olevast hanast ja laskenu vettä letkusta ilman termarii lohkoon. Omast mielest tuli puhdasta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2016, 19:29
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Tulipas vihdoin vaihdettua mittaristoon uudet lamput ja samalla korjattua tuo jo hetken mykkänäkin ollut kierroslukumittari.
Alkuun oireili elämällä välillä omaa elämää ja loppua kohden alkoi olla jo kaikki tai ei mitään mentaliteetilla, eli mittaristosta kuului vaan napsahtelua kun viisari hakkasi nollan ja maksimin välillä, kunnes lopulta väsyi ja muuttui täysin elottomaksi.

Mittariston purkaminenhan oli tossa -97 D21 korisessa TD25 koneella olevassa mallissa suht helppo:
1. Rattiputken ympäriltä muovit pois (4 ruuvia, kuuluis olla vissiin 6?)
2. Kojelaudan/mittariston alla oleva muovista alhaalta kummaltakin sivulta ruuvit irti (1 ruuvi /puoli) ja pienellä nykäisyllä klipseistä irti.
3. Mittarin edessä oleva kaulus irti (4 ruuvia)
4. Mittarin ruuvit auki (4 ruuvia) ja mittarin veto hieman ulos samalla kääntäen mittaritaulun osoittamaan alas.
5. Tämän jälkeen pääsikin jo vaihtamaan pelkät palaneet lamput tai irrottamaan liittimet, joita oli 4kpl ja joista jokainen oli eri kokoisella liittimellä jotka on helppo irrottaa (liittimen keskellä "napit" jotka painetaan sisään).
6. Musta klipseillä oleva kehys irti mittarison valkoisesta pohjasta ("lasia" ei tarvitse irrottaa)

Kiekkamittari oli kiinni valkoisessa pohjassa piirilevymuovin puolelta kolmella ruuvilla, joiden irrotuksen jälkeen se lähtee irti mittaritaustoineen. Viisarin irrotin varovasti haarukalla, jonka jälkeen pääsi irrottamaan mittarintaustan, joka taas oli kiinni kahdella ruuvilla etupuolelta.

Tämän jälkeen pääsikin jo kolvaamaan, tai no, toteamaan että kolvaamista tarvitaan eikä oma mielenkiinto ja aika riitä vanhalla paskalla kolvilla leikkimiseen, joten kiikutin puol tuttavalle tv korjaamoon. 15EUR maksoi kaikkien kolvauksien läpikäynti ja kondensaattorin vaihto (tuohon hintaan olisi ehkä sittenkin voinut tehdä, mutta tulipahan tuettua katoavaa kansanperinnettä).

Nyt toimii taas kierroslukumittari ja pimeällä näkee muutakin kuin koneen lämmöt, eikä tarvitse kuunnella sitä jatkuvaa naputusta mittarista

Eli jos olisi vielä itse jaksanut puuhata niin kustannuksisi olisi tullut nuo muutamat mittarin lamput. Eli jos muillakin temppuilee tuo kiekkamittari (vissiin suht yleistä Nissaneissa), niin kannattaa tarkastaa nuo juotokset.

Ja tosiaan yleismittarilla on helppo todeta tuossa 5. kohdassa kun piuhat on vielä paikoillaan, että mittarille tosiaan tulee yhteen ruuviin 12V, yhteen maa ja lopuksi vielä mitata maan ja kolmannen välistä vaihtojännitettä jonka pitäisi vaihdella kierrosten mukaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 05:45 (GMT +2).