![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() moi! OK..! Mun ajot on 99,5% maantietä E4 Uumajasta kuusamoon ja takas 750km suunta. taajama-ajoa sen verran että kaupas käy 2x viikossa ja mitä sitten noitten kylien läpi ajeleen kun töihin menossa. Kilometrejä tulee sellanen 40tkm/vuosi. öljyinä ollut longliffit. Mutta kuten joku jo totes, että ekat 10tkm menee ettei tarvi lisäillä, mutta sit alkaa ölppiä kuluun n 1dl 1500km kohden. Autossa ei ole hiukkasloukkua, eikä DSGtäkään. ihan normi 6 lovinen manuaali. ainut mikä on 200tkm aina tullut vastaan on etujarrut ja sit luistoneston valo syttyy ja sammuu omia aikojaan. palaa yhtenään kesälla ja talvella sammuksissa ![]() kulutus on 5,5l/100km ja keskinopeus on jossain sielä 100km/h kodilla. (E4 110km/h tie) ei paha, ja talvella se neliveto mukava ajaa. kiitoksia kaikille vinkeistä ja kokemuksista! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Älä turhaan hiero noiden öljyjen kanssa.
Lisää 0,5 litraa, kun pinta on alarajassa. Ylärajassa pitäminen aiheuttaa turhaa stressiä ja öljynkulutusta. Ja Miikka, ei yhden romun perusteella kannata koko konsernin tuotteita teilata. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löytyy VW öljyvaatimukset ja -luokitukset
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kumma juttu kun porukka ostelee edelleen noita vag-tuotteita vaikka tuo laatu näyttäisi olevan melko paskaa. Mitään halpoja ne ei myöskään ole. Mitä itsellä muinoin oli vuoden 2004 SDi Golf niin ei siitä ole muuta huonoa sanottavaa kuin oli todella ahdas peli. Mikään raketti se ei myöskään ollut, mutta ei se yllätyksenä kenellekkään pitäisi tulla. Siinä muuten öljynvaihtoväli tais olla 50tkm tai 2v. Olettaen, että käytetään aina longlife öljyä. Laitoin sinne sisään bilteman halpis longlife öljyä. Hyvin se ainakin 30tkm kesti
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
EI vaan,ite ainaski tyytyväinen paskan 2008 (bensa Yaris joka ei tykännyt pakkasesta) toyotan jälkeen, ja sen ½ vuodessa 8500€ maksaneen (takuuseenstartti, laturi 4x pyöränlaakerit, ABS ohjausyksillö 3500€, ABS kaapeihärpäkkä, vesipumppu ym n 65 000km kohdalla) Rellun jälkeen! ![]() //JAnne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#7
|
|||
|
|||
![]() Onko millä koneella?Lainaus:
-> Nuo Auton oman tietokoneen mitoittamat öljynvaihtovälit on aika mielenkiintoiset: Vaikka ajat lyhyttä pätkää kaupungissa, ilman esilämmitystä/nilkka suorana, niin "pääset" n. 15 tkm öljyillä. (useita eri autoja) Ja sitten vaikka ajat kuinka varovasti, käytännössä pelkkää matka-ajoa, ja ei yhtään pakkasesta käynnistystä ilman lämmitystä, niin ei pääse 30 tkm! (pumppusuutin golf, n. 2003?) Ja jos vielä noista öljyistä, niiden vaihdoista ja suodattimista: Tuo vajaa 10 tkm menee monella VAG- dieselillä ilman lisäämistä (siis syö sen 0,5-1 litra/10 tkm -> eli vajaa desilitra/1000 km.) Ja sitten öljy alkaa maistumaan: siis öljynkulutus kasvaa moninkertaiseksi? seuraavien tuhansien, jopa kymmenien tuhansien ajaksi! -> Siis tuo on merkki siitä, että öljyssä tapahtuu jotain (siis öljy menettää ominaisuuksia) Kannattaako vaihtaa öljyt esim. ensimmäisen lisäyksen kohdalla? Siis taas saisi ajaa jopa 10 tkm ilman lisäämistä? (siis pelkästään öljyt, suodatin ei rasitu siitä lisää, että vaihdetaan öljyt!... toki nuo vag- suodattimetkin on niin halpoja, että...) Tuossa nykyisessä Wararenkaassa, Audi A3 1,9 Pd Quatro, on öljynä nimenomaan tuo pumppusuutin dsl öljy, olkohan mobil? ja tuo LongLife ohjelma poistettu ohjelmoinnin/optimoinnin yhteydessä. Ja vaihdan öljyt n. 10 tkm välein, (samoin suodettimen, auton historia "mielenkiintoinen") -> Moottoriöljyt ja suodatin maksaa noin 50e, ja kun vaihtaa vaikka tuplasti niin usein, kun "tarve-" niin tekee aika vähän kilometriä kohden... (Minun kilometreilla kustannus muutamat pullakahvit/vuosi, ja eipä tarvi nostella mittatikkua viikoittain...) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Helppohan se vaihtohomma on, kun on imuvaihtaja ja sopiva avainkuppi siihen suodatinkotelon korkkiin. Noita oikein päin olevia (ylös aukeavia), irtosutaria käyttäviä systeemeitä saisi autoissa olla yleisemminkin. Imaisijalla saa sutarin kotelon tyhjäksi ja sutarin siististi pois. Imuvaihtajaa tuli käytettyä vaihdossa suunnilleen joka toinen kerta ja muuten perinteisesti alakautta.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Vw 1,9tdi moottorin osia | Jurokki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.04.2016 18:18 |
Myyty vw sharan 1,9tdi 110hp | Jari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 06.03.2014 23:59 |
Ostettu VW-passat 1.9tdi vaihdelaatikko | Teme74 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.10.2013 12:11 |
Myydään vw passat 1.9tdi | Jonni_ | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 13.03.2012 00:08 |
Myydään vw 1,9tdi startti | range mies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.05.2011 09:54 |