![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#826
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Kyllä noita hp d44 murikoita onneksi löytyy, joko vanhoja (= halpa) tai sitten uutena.. mut jotainhan tälle tarttee tehdä, käy vähän kalliiksi jo ja kypsyttää fiksata koko ajan. Ensi talven proggiksia, katotaan mitä keksin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#827
|
||||
|
||||
|
Etuakselin osat saapui, tehdään kunhan ehditään.. ensin tämä pois käsistä:
Eli edessä molempien puolien ala- ja ylätukivarsien kiinnikkeet näyttää tältä. Pitää fiksta: ![]() ..projektia.. ![]() ![]() 4mm:n levystä vahvikkeet koripalkin kylkeen ja pohjaan, niin saa hitsattua kunnon kiinnikkeen ![]() ![]() Jonkinsortin jigi että saa asemoitua tukivarsien kiinnikkeet takaisin millilleen oikeaan paikkaan: ![]() Paikallaan auton alla: ![]() Toisen puolen kiinnike vielä paikallaan niin on helpompi asemoida, toinen puoli valmiina kiinnikkeen tekoon: ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#828
|
||||
|
||||
|
Alkanee kohta kestää..
![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#829
|
||||
|
||||
|
Hyvältä näyttää, sivuttaistukea vois ehkä tuohon nikkaroida jos kestävyys vielä askarruttaa. Jotku kolmiolaput ulommasta korvasta ulospäin mahtuis ainakin.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#830
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Todennäköisesti ainakin sisärungon puolelle tulee, ehkä myös ulos.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#831
|
||||
|
||||
|
Hitsaat vain oikialla lailla kiinni niin pysyy kyllä ilman tukiaki.. Vähän virtaa lisää..
|
|
#832
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei nuo muuten huoleta, paitsi että kun saavat sivusuuntaisia osumia kivikossa niin kaikki lisätuki nitkahtamisen estämiseksi on plussaa. Luultavimmin laitan vain sisärungon puolelle kolmiotuet, se tuntuisi olevan herkin paikka.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#833
|
||||
|
||||
|
Auto on taas jotakuinkin nipussa, akseliremppa vähän venähti kun joutui odottelemaan osia kesäloman loppupuolella, ja kun työt alkoi niin ei ehtinyt heti tehdä.. Olisi siis taas pitänyt tilata Rockautosta 2vrk. toimitusajalla, kun ei kotimainen laakerikauppa pystynyt lupaamaansa (1-2 päivää = toista viikkoa)
![]() Taka-akselin banjon kanteen tein tyhjennyspropun; US Partsista lambda- anturin hitsattava naaraskierre, ja siihen alumiininen tulppa. Nyt ei tartte joka kerta taka-akselin öljyjä vaihtaessa riuhtoa peräkoppaa liimoista irti. Etu- ja taka-akselin remontista huolimatta edelleen täristää 90km/h-> nopeudessa. Taka-akselin remppahan juontaa juurensa siihen, kun viime talvena Kulmakorvessa takakardaani osui jossain välissä kiveen. Toimi vielä ihan ok, kunnes jossain välissä alkoi täristää ja huomasin pinionin laakerien olevan väljät. Noh, nyt vasta tajusin katsoa takakardaania. Laitoin pukit taka-akselin alle, vaihde silmään ja auton alta katsomaan. Kardaaniputken keskellä n.2-3mm:n heitto, eli banaanina on. Ei muuta kuin Ko-Met:ille uudelleenputkitukseen ennenkuin takaperä hajoaa uudestaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#834
|
||||
|
||||
|
Jos putkessa ei lommoa ole niin pari kuumaa antaa sille siellä paikallaanpäin niin säästää irroituksen ja putkenvaihdon vaivan
|
|
#835
|
||||
|
||||
|
Ei ole lommoa. Mutta tilaan joka tapauksessa vahvemman, saa samalla 1350 ristikolle kardaanin.. ja toisaalta irti se pitäisi silti ottaa, että saa tasapainoon.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#836
|
||||
|
||||
|
Ei välttämättä. Klemmareilla tasapainotus. Täälläkin joskus asiasta keskusteltu muistaakseni.
Tasapainota se ite varakardaaniks ja tee uus sitte vahvemmasta. Tuossahan se oliki http://forums.offipalsta.com/showthr...n+tasapainotus Ja eikai sinne klemmareja yms. Tartte jättää ku sopiva paino löytyy. Voihan sinne hitsata jonkun sopivan painon, niinkuin alkuperäisissäkin. Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 11.08.2016 17:21 |
|
#837
|
||||
|
||||
|
Nääh.. tuo vanha kiero kardaani jää sellaisenaan varaosaksi jotain mahdollista Venäjänreissua tai pohjois- Suomen ajeluita silmälläpitäen
Se kuitenkin toimii riittävän värinättömäksi tuonne 90km/h mittarinopeuteen asti niin en jaksa turata sen kanssa yhtään.Toisaalta taas jos siitä haluaisi hyvän, niin se pitäisi toimia kunnolla ainakin 130km/h mittarinopeuteen asti -> ei voi olla kiero putki ja/ tai tasapainotettu sinnepäin. Minulle ei ole sorvia, joten sellaiseen en saa kardaania kiinni tasapainotusta varten. Auton alle en mene jos akseli on pukkien päällä ja takarenkaat pyörii 130km/h
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#838
|
||||
|
||||
|
Helvetti, vanha romu alkaa lahota käsiin..
![]() Ihmettelin kun jäähdytysnesteitä katoaa johonkin, mutta mitään vuotoa ei näkynyt. Noh, hieman hassu sisäilman haju ja lattioita imuroidessa repsikan maton alla ollut märkyys paljasti syyn - lämppärin kenno vuotaa. Lämppärin kenno ja ilmastoinnin höyrystinkenno ei onneksi paljoa maksa, mutta työn tekeminen vaatii kojelaudan purkamisen totaalisesti. Tulipahan taas yksi viikonlopun projekti tehtäväksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#839
|
||||
|
||||
|
Tulihan tämäkin aloitettua.. odotellaan osia saapuvaksi niin saa tehtyä loppuun. Taidan samalla lätkäistä vähän lisää bitumimattoa tulipeltiin ja muutamaan muuhun paikkaan, nyt kun on hyvä mahdollisuus
![]() Aika perkeleellinen projekti tämä on, ei ihme että maksaa hunajaa ja mansikoita jos tämän teettää korjaamolla ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ilmastoinnin höyrystinkenno oli kerännyt jonkin verran ryönää Kenno muuten vuotaa, että ei nämä edes Suomen oloissa ikuisia ole..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#840
|
||||
|
||||
Lisämittari....
Mikä mittari tuossa vaihdekepin ja tuhkiksen välissä on?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#841
|
||||
|
||||
|
Onkohan mulla xj:ssä saman näköinen kenno, kun jäähdytysteho on aika onneton... Onko toi kaikki tullut sisään ihan normaalia sisäilmanottokanavaa pitkin?
|
|
#842
|
||||
|
||||
|
Vaihdelaatikon lämpömittari
![]() Lainaus:
![]() Minulla kyllä puhalsi ihan kylmää (kunnes olisi aineet loppuneet), mutta haju oli kuvanmukainen Tosiaan tuo jäähdytyskenno kaikenlisäksi vuotaa, samoin kuin vuotaa lämppärin kennokin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#843
|
||||
|
||||
|
Vähän lisää äänieristystä nyt kun se oli helppo tehdä.. tulipelti, keskitunneli, osia lattiasta edessä ja takana. Tämä on jo valmiiksi varsin hiljainen auto sisämelultaan, mutta avoin auton alle päättyvä pakotorvi vähän aiheuttaa satunnaisia resonointeja. Jos näillä hiljenisi hieman
de ![]() Pari surkeaa kännyräpsyä: ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#844
|
||||
|
||||
|
Kirjoititko jossain kohtaa että uutta sähköflektiä ei saa tuohon 5.9 -koneiseen??
Kyllä niitä saa, just tänään semmoinen tuli ja lähti asiakkaalle...
__________________
Killing time is not murder |
|
#845
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tarvikevalmistajilla taasen ei ole ollut suoraan käypäistä moottoria missä olisi oikea liitin. Se moottori minkä olen joskus linkittänyt on kyllä ihan sama VDO/ Siemens:in moottori mikä 5.9:ssä, mutta on eri liittimellä, eli siihen tarvitsee sen uuden johtosaejan pätkän.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 08.09.2016 14:43 |
|
#846
|
||||
|
||||
|
No semmoinen puhallinyksikkö oli mulla kädessä, ihan tuulitunneli ja siivet ja töpseli, kaksi ruuvia irti ja yksikkö pois ja uus tilalle... Ja Moparin paketissa tuli kahdessa viikossa tukkurilta ja kai niitä lisääkin saa tarvittaessa... Halpa ei oo, mutta kyllä sellaisen kumminkin vielä saa... Tai halpa ja halpa, riippuu mihin vertaa....
__________________
Killing time is not murder |
|
#847
|
||||
|
||||
|
Juu, noita satunnaisia alkuperäisiä kyllä löytyy joskus sieltä täältä, mutta uusia ei ole tehty vuosikausiin. Se hinta vain on aivan järjetön, viimeksi kun sellaista näin uutena niin oli yli 700$
![]() Itse roottori ja runko/ tuulitunneli kun harvemmin hajoaa, niin riittää kun uusii moottorin. Se korvaava moottori menee ihan alkuperäisille paikoille alkuperäisillä ruuveilla, ja rottori menee suoraan uuden moottorin akseliin vanhalla klipsillä. Ainoa tarvittava muutos on että vanhan liittimen läheltä pitää vetää johdot poikki, ja vaihtaa Fordin liittimeen. Uusi VDO/ Siemens moottori (= sama kuin Moparin alkuperäinen) + liitin maksaa postikuluineen noin satasen + tullit + alv. ![]() Veikkaan, että aika moni ostaisi sellaisen version mieluusti vaikka pienellä kattella vs. melkein tonnin flektin muutaman tuhannen euron autoon
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#848
|
||||
|
||||
|
No en tiedä mistä löytyi, mutta tukkurilta tuli ja ulosmyyntihinta reilun 750 euroo.... Siis suomessa, sis ALV!!
__________________
Killing time is not murder |
|
#849
|
||||
|
||||
|
Aika moni tekee tuohon 750€ hintaan flektin vaikka tehosekoittimesta.
__________________
RASOR |
|
#850
|
||||
|
||||
|
Noh, jos onnistut, niin tuo näytille. Mutta vaatimuksena on sopivuus ko. autoon ja kaksinopeus ja jäähdytysteho ja sais näyttää samalta kuin alkuperäinen, kun jos haluaa autoon tehosekoittimen, niin sen osaa kuka vaan. Tässä kohtaa tilasin kun asiakas halusi alkuperäismallisen alkuperäisillä toiminnoilla. Tietääkseni en ole kenellekkään mitään pakkomyynyt, asiakas nää päättää ja minä hankin... Ja muistin että Timo mainitsi, ettei näitä saa, mutta just todistin että saa, hinta ei ollu se pointti, vaan saatavuus....
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |