Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.06.2016, 16:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPe Näytä viesti
Eipä saanu 32" otteella ZJhin.. Jopa taasen ahistaa.
Ajellaan sitte leimoitta.
Miksi ei saanut? 245/75R15 on yksi rengakoko -> 33" menee otteelle. 32" ei ole mitään ongelmaa.

edit: HeikkiH yllä ehti ensin. Ja tarkennuksena että 245/75 R15 on STRO:n mukaan 749mm; siihen päälle 77 mm = 826mm -> 33 x 12.50

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.06.2016, 16:55
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
edit: HeikkiH yllä ehti ensin. Ja tarkennuksena että 245/75 R15 on STRO:n mukaan 749mm; siihen päälle 77 mm = 826mm -> 33 x 12.50
Korjasin tohon omaan postaukseen oikean mitan En äkkiseltään löytäny STRO-mittaa niin kalkuloin sen, mut pikkasen heitti oikeasta lukemasta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.06.2016, 17:00
JPe:n Avatar
JPe JPe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.12
Sijainti: 53100/00300
Viestit: 65
Perusasetus

Ei saanut koska jää kuulemma 10mm liika isoksi. En nyt sano missä, mutta jollain konttorilla, jonka 4x4 asiantuntija on lomalla.

Jos ei olis tullu juotettavaa, ni kismittäis enemmän.
__________________
-93 ZJ 4.0
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.06.2016, 17:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPe Näytä viesti
Ei saanut koska jää kuulemma 10mm liika isoksi. En nyt sano missä, mutta jollain konttorilla, jonka 4x4 asiantuntija on lomalla.

Jos ei olis tullu juotettavaa, ni kismittäis enemmän.
Erikoista.. olettaisin jälkimmäisen postinumerosi perusteella, että samalla konttorilla olen leimannut omaan 33" renkaat - silloin kun 4x4 asiantuntija ei ollut lomalla.

Onko sulla tuo 245/75 R15 koko rengaspainetaulukossa tai käyttöohjekirjassa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.06.2016, 18:45
JPe:n Avatar
JPe JPe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.12
Sijainti: 53100/00300
Viestit: 65
Perusasetus

Tarkastellessa uudestaan, 235. Mut pitäskö sen olla ongelma... 4.0 näet.
__________________
-93 ZJ 4.0
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2016, 14:43
Hitech Hitech ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.07.16
Sijainti: Kontiolahti, Suomi
Viestit: 12
Perusasetus

ZJ tuli taloon


Nyt pääsi vähän offailun makuun, kun sain ekan maasturin hommattua.
Eli kotona köllöttää ZJ -96 5.2l V8.

Ensikokemukset ihan mukavia, mutta kosteus alkoi piinaamaan kapiinissa.. Kondenssivesiletku tukossa, joten se porattu, sörkitty ja nyt vuorossa auton kuivausta.

Mutta nyt vähän arveluttaa tuo "ulina" vetopäällä kovemmissa vauhdeissa, kaasua nostettaessa ei tätä ääntä kuulu. Oliko pinjonit kenties menossa?
Öljyt vaihdettu kuulemma hetki sitten joka paikkaan.. Ihan koko ketjua en kerennyt pläräämään läpi, joten pyydän valmiiksi anteeksi jos tätä vasta käsitelty.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2016, 15:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Irrota ensin etukardaani. Jos ulina jatkuu kuvaamallasi tavalla niin melko varmasti takaperän pinionin laakerit. Ne on enemmän tai vähemmän tyyppivika d44a:ssa. ..ja niitä laakereita ei oikein saa tutkittua purkamatta akselia, eli siinä vaiheessa melkein kandee laakeroida samantien koko perä.

Jos taas ulina loppuu etukardaani irrottamalla, niin vika löytyy edestä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.08.2016, 22:01
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Mikähän vm96 5,2 grandin laatikkoa vaivaa kun ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tomaatti nykäsee?
Muut vaihteet vaihtuu kyllä pehmeästi.
kerran heitti myös ykköseltä vapaalle ja sitten kakkosen.

Öljyt on oikeat ja oikea määrä. Melko vasta vaihdettu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.08.2016, 23:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rocker Näytä viesti
Mikähän vm96 5,2 grandin laatikkoa vaivaa kun ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tomaatti nykäsee?
Muut vaihteet vaihtuu kyllä pehmeästi.
kerran heitti myös ykköseltä vapaalle ja sitten kakkosen.

Öljyt on oikeat ja oikea määrä. Melko vasta vaihdettu.
Etupannan säätö olisi oma vahva veikkaus. Se on hitusen ahtaassa rakosessa, eli paskamainen säätää. Samalla kannattaisi kyllä tiputtaa öljypohja ja säätää myös takapanta. Pantojen oikea säätö on aikalailla tärkeä homma näissä laatikoissa.


44RE:
Etupanta:
* Löysää lukkomutteri ja kierrä auki 4-5 kierrosta
* Kiristä säätöruuvi 8Nm
* Kierrä säätöruuvia auki 2 1/4 kierrosta
* Kiristä lukitusmutteri 41Nm

Takapanta:
* Löysää lukkomutteri ja kierrä auki 5-6 kierrosta
* Kiristä säätöruuvi 8Nm
* Kierrä säätöruuvia auki 4 kierrosta
* Kiristä lukitusmutteri 34Nm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.08.2016, 16:58
ailu-petteri ailu-petteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.07
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Jeeppiä katellu


Arvon jeeppigurut neuvokaa nyt tietämätöntä. Olen katsellut jeeppiä mettäautoksi ja kevyeen offailuun, niin tekeekö tälläisellä mitään http://www.tori.fi/lappi/Jeep_Grand_....htm?ca=18&w=3
vai kannattaako katella suosiolla 5.2 peliä?
Mitä tyyppivikoja näissä on ja mitä kannattaa ottaa huomioon jos on ostamassa grandeja?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.08.2016, 19:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Mahtaakohan tämä olla näitä Grazissa tehtyjen Grand Cherokeiden outouksia?


Tänään tuli paketti missä oli uusi lämppärin kenno ja uusi ilmastoinnin höyrystinkenno. Minun autossa kun on automaatti- ilmastointi, niin sen mukaan tilasin myös ilmastoinnin kennon.


Noh.. eihän ne nyt ihan täsmää. Vanha kenno vasemmalla, uusi oikealla. Oikeanpuoleinen on 100% varmuudella automaatti- ilmastoinnilla olevan tämän vuosimallin ZJ:n kenno, kun taas minun alkuperäinen - siis autosta jossa on automaatti- ilmastointi - HVAC- boksista tuli ulos manuaali- ilmastoinnin höyrystinkenno.

ATC (automatic temperature control)- version höyrystinkenno ei mahdu manuaalisen mallin boksiin ollenkaan.. koitin tätäkin asiaa selvittää vähän joka paikasta - tulos on se, että mistään ei löydy mitään tietoa tältä osin. Onkohan ne edes Grazissa tienneet mitä ovat Jeeppeihin ruuvanneet niitä kasatessa?




Automaatti-ilmastoinnin johtoja & säätömoottoreita:





..ja tuonne koloon se ATC- version ilmastoinnin kenno ei mene. Pitää olla putkilähdöt kuten alkuperäisessä:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 23:23 (GMT +2).