Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 22.06.2016, 14:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suzs205 Näytä viesti
Onkos 15.6 tullut tuohon jotain muutosta?

http://www.katsastuskeskus.fi

Väittivät että rengaskokona kelpaa 15.6 tulleen trafin ohjeen mukaan VAIN ne alkuperäiset renkaat jotka löytyvät heidän rekisteristään. Samuraille sieltä nyt onneksi löytyi sopiva alkuperäinen rengas.
Ei ainakaan sen 15.6. päivätyn uusimman soveltamisohjeen mukaan mikään ole muuttunut lokakuusta:

Lainaus:
3.1. Rengasmuutokset
OHJE 5 (11)
TRAFI/176770/03.04.03.03/2016
Muutettuja renkaita verrataan rengasmuutoksessa tyyppihyväksynnässä hyväksyttyyn alkuperäiseen rengaskokoon.
Muutoskatsastuksen tarvetta arvioitaessa renkaan leveyden muutos alkuperäiseen renkaaseen verrattuna voidaan arvioida metrisen järjestelmän mukaan mitoitettuun renkaaseen merkitystä mitasta (esim. 195/65-15  225/45-16 ei vaadi muutoskatsastusta).
Ajoneuvon alkuperäinen rengaskoko voidaan selvittää ajoneuvon tyyppitiedoista, valmistajalta, valmistajan edustajalta, muusta luotettavasta lähteestä tai esimerkiksi USA:n markkinoille tarkoitetuissa autoissa valmistajankilvestä.
Muutetun ajoneuvon renkaiden osuminen ajoneuvon rakenteisiin voidaan tarkistaa ajamalla yksi rengas kerrallaan korokkeelle ja tarkistamalla kaikki ohjauksen asennot. Renkaan ja vanteen yhteensopivuus tarkastetaan STRO- tai ETRTO-normistosta tai renkaanvalmistajan ilmoittamista tiedoista. Raideleveyden kasvaessa tulee tarkastaa, ettei ajoneuvon rengas tule ajoneuvon roiskesuojan uloimman reunan yli roiskesuojamääräysten vaatimalla alueella (ks. M1-luokan roiskesuoja mittapiirros jäljempänä). Mittaus suoritetaan pyörän navan korkeudelta, ottamatta huomioon renkaiden sivujen merkintöjä, vahvistuskaaria, suojavanteita jne. Renkaissa ja pyöränkoteloissa/alustan komponenteissa näkyvät hankausjäljet ovat selkeä merkki osumisesta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 14:46 (GMT +2).