![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei sovi sinne koneen kylkeen kun ohjausvarsi ottaa vasten ja toiselta kantilta lohkon kylki, yläpuolelle käännettynä kallistus pakosarjan laipassa on jarrutehostimeen päin eikä sovi siihenkään.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itselle on eräs turbo-guru valistanut, että jaettuun pakopesään tarvitaan aina jaettu pakosarja, muuten turbon herääminen kärsii. Taitaa muutenkin olla parempi aihio tuo 12H-T:n vakiosarja, onhan se alunperinkin turbon pyörittämiseen tarkoitettu
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Dodii. Nyt on holsetti omalla paikallaan, meni se sinne kuitenkin kun aikansa pyöritteli ja teki tilaa. Nyt siis hx35 omalla 12h-t pakosarjalla jakolevyn kanssa, pumppuna hp dieselin laittama pumppu. Onko tuo turbo tosiaan noin huono heräämään vai onko hukkaportin säätö pielessä? Säätöön en ole koskenut. Kävin koeajolla ja painetta saa aikaan tunkkasesti 1.1-1.2 jossain lähempänä 4000 kierrosta, kitusesti herää 3000 jälkeen ja savuaa niin pirusti kun pumppu säädetty antamaan kakkua 1.5 bar....
Onkos tää nyt onnistunut viritys kun hävisi tehot ainakin sen 20%....
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joku vikahan siinä on pakko olla jos ei herää vaikka soppaa saa. Onko se kiinteällä portilla vai ulkoisella? Miten paineensäätö on toimii, bleedi vai jousenjäykkyys kellossa? Liikkuuko hukkaportin kello ja läppä kunnolla? Jos on käytetty ahdin, niin onko laakerit kunnossa ja saako varmasti riittävästi imuilmaa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
hukkiksen letku irti ja kokeilet että onko vaikutusta ahtimen heräämiseen, portin toiminnalla todella suuri merkitys ahtimen heräämiseen ja noin yleensä toimintaan. mutta vaikka olis kenen modaama niin itse en ainakaan 35hx lähtisi 12h-t:n lähtisi sovittamaan, jotenkin sellainen tutina että ei kovin alavetoista edes saa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos sulla siinä Holsetissa on 12 pakopesä nyt niin ei varmasti alhaalta herrää vaikka miten ois syöttöö, loppuu pumpusta paukut kesken. Oliko 110cc maximit mitä se pumppu pystyy pumppaamaa.
Tuolla 8 "single entry" pesällä se saattas rueta jo toimimaan paremmin, mutta tuskin sekään vielä kovin paljon ennen 2krpm ahtaa? Pitäs testata jonkun. ![]() Vakio CT26:ssa on nimittäin 7 pakopesä, sehän lähtee jo reilusta tonnista puhaltammaan. Monethan on laittanu sen Supran CT26 föönin vakion tilalle, sen 5mm isompi kompura siinä ja sama turbiini mutta 8 pakopesä. Senhän tosin saa vaihettua tuohon seiskaan, ihan bolt on hommeli. Itelläkin se tuolla oottelis paikalleen laittoo edelleen...
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onko 12# pesä muka liian iso tuohon moottoriin jos on pumppua rukattu? Jos on niin kannattais kokeilla 10# pesää, sillä ei pitäisi vielä pakopaineiden nousta älyttömiin. 6syl toyotan bensakoneessa tuo on ainakin sopiva alhaalta ahtamaan. En nyt tietenkään tarkoita että että heti 1300rpm ois jo 1,5bar ahtoja
![]() Tuli vaan vielä mieleen, että onhan siihen tehty/vaihdettu isompi downpipe ja pakoputki? Ahdistaa varmasti ja pakopaineet nousee jos vakiolla putkella yrittää ajaa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Juu on isompi dp ja koko rööri 2,5" suora ilman vaimentimia. Tänään koitin ilman hukkiksen letkua ja vetäisin letkun suoraan kompurapesän nipasta pumpun kalvolle, eipä vakauttanut mitään. Joten holsetti lähtee myyntiin, täytyy vielä miettiä laittaako 7m-gte ct26 vai jopa switser s2? Ymmärtääkseni tuo s2 ois aika sopiva tuolle koneelle. Ironista tässä on että vanhalla ct26 1bar+cooler ja foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan ruuvatulla pumpulla kulki paljon paremmin
![]()
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 12H-T moottori | Sorvari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.03.2015 07:48 |
Myydään 12H-T | HekaNRT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.08.2012 22:37 |
Ostetaan 12H-T kiertokanki | ITP | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.06.2012 17:53 |
Myyty 12h-t pakosarja | tepa78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.08.2008 20:00 |
12h-t | hj | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.08.2008 09:39 |