![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eeeei välttämättä, sarjathan ovat jo valmiina. Perimmäinen kysymys mulla onkin että vaikuttaako heräämiseen jos käyttääkö tuota 2h jakamatonta vai 12h-t jaettua vai onko se ja sama. Tämä hx35 on vissiin fin turbon muokkaama 12h-t koneelle.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se menee sit siihen 12 h-t suoraan laippa adapterilla..mulla ainakin holsetti meni suoraan ilman mitään mutkia tekemättä tämä oli ilman hukkaporttia niin sitä pysty kääntelee oikeeseen kohti..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei sovi sinne koneen kylkeen kun ohjausvarsi ottaa vasten ja toiselta kantilta lohkon kylki, yläpuolelle käännettynä kallistus pakosarjan laipassa on jarrutehostimeen päin eikä sovi siihenkään.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itselle on eräs turbo-guru valistanut, että jaettuun pakopesään tarvitaan aina jaettu pakosarja, muuten turbon herääminen kärsii. Taitaa muutenkin olla parempi aihio tuo 12H-T:n vakiosarja, onhan se alunperinkin turbon pyörittämiseen tarkoitettu
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Dodii. Nyt on holsetti omalla paikallaan, meni se sinne kuitenkin kun aikansa pyöritteli ja teki tilaa. Nyt siis hx35 omalla 12h-t pakosarjalla jakolevyn kanssa, pumppuna hp dieselin laittama pumppu. Onko tuo turbo tosiaan noin huono heräämään vai onko hukkaportin säätö pielessä? Säätöön en ole koskenut. Kävin koeajolla ja painetta saa aikaan tunkkasesti 1.1-1.2 jossain lähempänä 4000 kierrosta, kitusesti herää 3000 jälkeen ja savuaa niin pirusti kun pumppu säädetty antamaan kakkua 1.5 bar....
Onkos tää nyt onnistunut viritys kun hävisi tehot ainakin sen 20%....
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joku vikahan siinä on pakko olla jos ei herää vaikka soppaa saa. Onko se kiinteällä portilla vai ulkoisella? Miten paineensäätö on toimii, bleedi vai jousenjäykkyys kellossa? Liikkuuko hukkaportin kello ja läppä kunnolla? Jos on käytetty ahdin, niin onko laakerit kunnossa ja saako varmasti riittävästi imuilmaa?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
hukkiksen letku irti ja kokeilet että onko vaikutusta ahtimen heräämiseen, portin toiminnalla todella suuri merkitys ahtimen heräämiseen ja noin yleensä toimintaan. mutta vaikka olis kenen modaama niin itse en ainakaan 35hx lähtisi 12h-t:n lähtisi sovittamaan, jotenkin sellainen tutina että ei kovin alavetoista edes saa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos sulla siinä Holsetissa on 12 pakopesä nyt niin ei varmasti alhaalta herrää vaikka miten ois syöttöö, loppuu pumpusta paukut kesken. Oliko 110cc maximit mitä se pumppu pystyy pumppaamaa.
Tuolla 8 "single entry" pesällä se saattas rueta jo toimimaan paremmin, mutta tuskin sekään vielä kovin paljon ennen 2krpm ahtaa? Pitäs testata jonkun. ![]() Vakio CT26:ssa on nimittäin 7 pakopesä, sehän lähtee jo reilusta tonnista puhaltammaan. Monethan on laittanu sen Supran CT26 föönin vakion tilalle, sen 5mm isompi kompura siinä ja sama turbiini mutta 8 pakopesä. Senhän tosin saa vaihettua tuohon seiskaan, ihan bolt on hommeli. Itelläkin se tuolla oottelis paikalleen laittoo edelleen...
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 12H-T moottori | Sorvari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.03.2015 07:48 |
Myydään 12H-T | HekaNRT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.08.2012 22:37 |
Ostetaan 12H-T kiertokanki | ITP | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.06.2012 17:53 |
Myyty 12h-t pakosarja | tepa78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.08.2008 20:00 |
12h-t | hj | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.08.2008 09:39 |