![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Joo ton ohjeen löysin kans tässä illalla, mutta eikös ahtojen kuulu olla vakiona hieman alle 1 bar? Ohjeessa lukee et 180-200kPa, mutta oon ymmärtäny että tossa olis mukana myös normaali ilmanpaine joka on noin 100kPa. Jos ne vakio ahdot on ton vajaa 1bar miten mä sen ymmärsin ni mikään ihmekkään ole jos soppa loppuu 2bar ahdoilla ja samalla ohjelmalla?
|
|
|||
|
|||
![]()
Aika rajulta kuulostaa 2.0bar ahdot tollasessa nilkuttimessa. Kuuluuko tuossaoikeasti olla noin kovat?
Itsellä tosiaan max 1,2bar. Epäilen kyllä että on jotain vikaa jossain muualla. Ajelin tossa pihassa pihatraktoriHJ61:sta ja siinä on alavääntöä. Aika erilainen vehje. Mitsun alaväännöstä ei oikein kehtaisi edes puhua samana päivänä... Mulla siis tällänen mitsu. Jospa se katti on tukossa sitten. Voiko sen vaan poistaa ja koira ei perään hauku? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta minkä takia olis niin hankalasti ilmotettu ahtopaineen määrä että pitäis huomioida jo olemassaoleva ilmanpaine. Eihän imusarjassa mitään painetta ole ennestään. Alipainetta korkeintaan.. |
|
|||
|
|||
![]()
Mull taitaa ainakin turbo siivet jumittaa, mitä nyt olen tässä viikon verran seuraillut tota ahtopainemittaria. Eli välillä ihan selvästi pitää ja säätää siipiä niin että paine pysyy siinä 0,8 bar ja 1 bar välissä, mutta välillä kun nopeasti painaa kaasun pohjaan sopivilla kierroksilla niin paine nousee heti sinne +1,5 bar eikä tapahdu mitään soutamista tms siipien säätymiseen viittaavaa.
Saman huomaa myös kun kone käynnissä, joku painaa kaasua, siipien säätötanko irti ja käsin säätää siipiä niin että alkaa ahtamaan ja kun paine nousee, siivet selvästi jumittuvat siihen asentoon eli tarvii melkeen 2 kättä että saa käännettyä vivun toiseen asentoon. Tyhjäkäynnillä tai kone sammuksissa ei tunnu mitään jumiutumista. Osaakos joku selittää että miten imupuolen paine vaikuttaa siipien jumiutumiseen? |
|
|||
|
|||
![]()
Miten muilla voi mennä näihin jotkut -40 et:llä olevat 31" pyörät kun itellä raapii kääntäessä jo noilla AIVAN liian sisään jäävillä +20 et:llä olevilla 30,6" pyörillä.
![]() ![]() ![]() Vääntösauvat kirrattu niin että ulosjouston rajotinkumit ei ihan ota kiinni, eli käytännössä tapissa. Parista eri mitsusta olen kokeillut pyöriä etupäähän(molemmat 30"-31" mutakummit) muttei mahdu pyörimään kun ottaa tuolta takareunasta kiinni paljon enemmän kun näillä sisään jäävillä jotka nyt paikallaan. Eli jostain syystä tässä etupyörät noin 2cm taaempana? |
|
|||
|
|||
![]()
Mikä koko? 265/70/16?
|
|
|||
|
|||
![]()
245/70/17.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5057 | 16.07.2025 22:43 |
Mitsubishi L200 -91 | veikkaaja | Maasturiprojektit | 8 | 28.01.2012 14:47 |
Mitsubishi L200 | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2011 10:05 |
Myydään Mitsubishi L200 | JP80 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.09.2010 11:45 |
M:Mitsubishi L200 -04 4wd | isuzubj | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2007 16:38 |