![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() [QUOTE=mareva90;1301872]Kyllä on kone ollu käynnissä jarrua painaessa. Ja kyllä tosta huoltoluukun alta löytyy 2 semmosta hassun näköstä pömpeliä, ne lienevät jarrutehostimet. Päällepäin näyttivät ihan kuivilta että tuskin vuotavat, vai mitä meinasit tuolla vuodolla? tehostimen sisällähän on kuminen kalvo, joka kiinnittyy pääsylinterin käyttövarteen. Tämä voi alkaa päästää ilmaa lävitsensä, alipainetta ei synny, eikä enää tehosta. Mutta jos kerran ei aiheuta moottorissa käyntihäiriötä jarrua painaessa ei ole alipainevuotoa. Veikkaan että nuo tehostimet ihan kunnossa. Nissä tehostimissa on sylinterin kääntöpuolella sellainen huohotinlinja, josta ilma pääsee jumppaamaan eestaas sylinterin/servon liikkuessa. Imuääniä ![]() Kyseessähän on museoajoneuvo, mutta itseltähän purin nuo pois ![]() Itse tilailin c202 jarrusylinterit tuolta, viikossa tulivat http://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-SERIES-2-3-L-H-Front-Brake-Wheel-Cylinder-243743-/251459800316?hash=item3a8c2c0cfc http://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-S...item5aeed50b9d oikealle ja vasemmalle tosiaan omansa. Löytyy muuten tiedostona 1000 sivuinen korjaamokäsikirja jos on tarvetta. PM niin laitan latauslinkkiä. Siistiä jälkeä !! ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Laitoimpas tossa vajaa pari viikkoo sitten tämmösen jarrusetin tilaukseen sumuisilta saarilta ja tänäpä oli tullu perille, ainakin suurin osa niistä...
Muuten hyvä mut toinen pari etupään jarrusylintereistä puuttuu, ja mikähän perkele toi muovinen tötterökin on ![]() Tänään lähtee vielä reklamaatioo sähköpostin muodossa. Jarrusylintereiden pitäisi kaiketi olla yhteensopivat Volvon kanssa, mutta noista kengistä ja muista rojuista en sit tiedäkkä. Suomen ja Ruotsin hintoihin verrattuna voisi kuitenkin sanoa, että noi kengät sai kaupan päälliseks. Vaikkei ne sopiskaan niin kyllä joku Roveri-harrastaja ne ostais pois? ![]() Ja motonetistä tuli hommattua mp-varashälytin sekä 24V-12V jännitteenalentaja, näistä tarvis saada rakenneltua se ajonestohässäkkä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lähetimpä motonettiin takasin hälyttimen muine rojuineen, nähtäväks jääkin saanko rahoja koskaan takasin.
Käyttäjälle Hujane kiitokset Volgan rattilukon toimittamisesta ![]() Vielä kun tän saisi asennettua paikalle joku päivä, alustavat rattiakseliston purkutyöt onkin ollu työläämpiä mitä osasin kuvitella. Pari ehtoota ton kimpussa ollu ja oikeestaan vasta ratin saanu irti ![]() Tästähän täytyy purkaa simpukan matovaihde jos haluaa rattiakselin pois saada. Tänään meni kivasti 4 tuntia kun yritin irrottaa sektorivartta simpukan booreilta, tuloksetta ![]() Kuumailmapuhallin ja pilipaliteeman 2-leukanen ulosvetäjä ei selkeesti ollu tarpeeks hyvä yhdistelmä, nyt on hieno ulosvetäjä ihan kiero kun mutterimopolla sitä päristelin ![]() Seuraavaks kosaania kylkeen ja täytynee investoida 3-leukaseen ulosvetäjään, jos ei tämäkään tepsi niin en tiedä mitä tehdä. Miten ihmeessä toi varsi voi olla noin vitun piukassa, vai onko tässä vaan jotain mitä mää en ymmärrä? ![]() Toinen asia mitä ihmettelin oli se, että mitenkä tuo rattiputki on kiinni simpukassa? Onko siellä putkessa jenka päässä vai mitä ihmettä? Enivei, jotenkin tällee tää lukko sit tulee, jos tulee. Ja rupee kans vituttaan tää PaddockSparesin touhu. Jarruosat ollu kohta pari viikkoo hallussa eivätkä ole mitään vastanneet mun reklamaatioihin. Mikä vitun verkkokauppa tää tämmönen on jossa eivät vastaa mitään takasin ![]() Ei kyllä huvita taas yhtään mikään, onneks huomisen jälkeen alkaa kesäloma. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta tulee varmaan hyvä, mutta siinä saattaa mennä aikaa ja hermot.
Yksi tapa on katkaista ratin suojaputki alhaalta vaikka 50 mm alapäästä. Ratti, viiksikotelo ja tuki kojelaudasta irti. Sitten tehdään rattiakseliin holkki, jossa on reikä rattilukon kielelle. Rattiakselin ja suojaputken välissä on tilaa noin 3mm seinämänpaksuiselle holkille. Se kiinni rattiakseliin stop-ruuveilla eli kannattomilla teräväkärkisillä kuusiokantaruuveilla. Ratin suojaputkeen riittävä reikä rattilukon kielelle ja rattilukko kiinni suojaputkeen. Ratin suojaputken alapäähän holkki, joka tulee yli katkaisukohdan, ja sitten ratti ym. takaisin paikoilleen. Rattilukon ruuvien kannat voi vielä paklata, jotta se näyttää murtovarmemmalta katsastuksessa, ja lopuksi maali ratin suojaputkeen ja uuteen lukkoon, niin lopputulos on kuin tehtaassa tehty. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nyt on rattiputkeen jyrsitty kolo ja akselissa C-mallinen holkki kiinni. Pari pikku hommaa vielä ja saa laittaa nippuun. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No nyt se on valmis
![]() Ja kuvathan on aina kivoja. Loput jarruosatki oli tullu, seuraavaks niitten kimppuun. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on mustapohjaset kilvetki kiinnitettynä
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volvo C303 | PutKari | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 14.11.2014 10:56 |
Myydään volvo c303 | suzukimies | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 10.09.2014 22:25 |
Myyty VOLVO c303 | sam71 | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 04.09.2010 08:46 |
Myyty Volvo c303 | IironSika | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.08.2010 23:11 |
Myydään M : Volvo C303 | finvalp | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 05.09.2008 17:03 |