![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lataa akut yksittäin 12V laturilla. Jos ei ala toimiin niin akut vaihtoon.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Starttimoottori rikki ja toinen akku sökö. Käykö Hj60 starttimoottori Hj61:seen? Sellainen löytyi tilalle.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ainakin mulla olevat kaksi starttia (hj60 ja 61 peräisin) ovat ihan samaa tekoa.
__________________
Ruoste on ystävä. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Taas peli rokkaa. Starttimoottoreissa oli sellainen ero että Hj60 kaapelikiinnitykset olivat eri puolella, elikkä sijoittuvat nyt solenoidin ja moottorin väliin. Piti kiinnittää kaapelit ennen startin paikalleen laittoa. Uusi akku on 100 ah ja toinen 80 ah. Onko vaikutusta kestävyyteen. Pitäisikö se 100ah vaihtaa starttiakuksi kun nyt on perällä?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ne akut pitää olla identtiset! Siis samanmerkkiset ja kokoiset. Täysin identtiset!! Samanikäiset...
Siis mitä tarkoittaa starttiakku perällä? Ne akut on HJ:ssa sarjassa. Ei ole starttiakkua perällä. Ne molemmat on starttiakkuja. Yliampuva selitys: 2 akkua joista toinen on 100ah uusi ja toinen 80 ah vanha. Startissa hehkutuksen aikana vedetään mehuja pakkasella 600ah jolloin kummastakin akusta menee varausta paljon. Auton laturi on hyvässä hapessa ja näköjään lataa 28 volttia heti käynnistyttyään. Nyt jos ois ollu jännitemittari kummassakin akussa nähtäisiin että toinen akku on 11 volttia ja toinen 17 volttia. Kumpikin tulee kuolemaan nopeasti. Toinen alijännitteeseen ja toinen keitetään rikki. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Auton laturi on hyvässä hapessa ja näköjään lataa 28 volttia heti käynnistyttyään. Nyt jos ois ollu jännitemittari kummassakin akussa nähtäisiin että toinen akku on 11 volttia ja toinen 17 volttia. Kumpikin tulee kuolemaan nopeasti. Toinen alijännitteeseen ja toinen keitetään rikki.[/QUOTE]
En nyt oikein ymmärtänyt tuota eri jännitteillä latautumista. Voisiko joku vielä valaista asiaa, vai onko se niin kuin tuossa esitetään? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kun akut on sarjassa, niiden vastaanottama virta on sama. Tuo toinen akku on pieni ja vanha ja latautuu nopeasti koska sen varauskyky on pieni. Iso ja uusi akku vaatii pitemmän ajan saadakseen akun täyteen koska sillä on suuri varauskyky. Ajattele asiaa niinkuin kahta erikokoista vesiastiaa jota täytät hanasta. Toinen on nopeasti täynnä koska siihen ei mene paljoa vettä ja toinen kestää kauan täyttää.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kyllä se on juuri noin. Sama ilmiö tapahtuu jos 24V systeemissä toisesta akusta on otettu 12V vaikka radiolle---> Molemmat akut kuolee, toinen alijännitteeseen ja toinen ylijännitteeseen. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 266 | 21.08.2025 08:39 |
| Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
| Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
| Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |