|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
-Särkemällä oppii- |
#227
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuota silikaattia joskus kokeilin, mutta kun autoon nousee mies ja koira tai kaksi likomärkänä ne ei auta yhtään. |
#228
|
||||
|
||||
Mulla ainakin "kissanhiekka" silika toimii todella hyvin, reilusti silikaa sukkaan ja sukka koelaudalle niin samuraistakin on ruennu näkemään hyvin. Ennen piti ajella rätti kädessä ja pyyhkiä laseja jatkuvasti.
|
#229
|
|||
|
|||
Lainaus:
mulla omassa on vas>oikealle: naamalle, sitten naamalle ja jaloille, sitten pelkästään jaloille, sitten tuulilasille ja jaloille, ja viimeisin oikealla pelkästään tuulilasi. Tuossa kahden oikean laitimmaisen puolivälissä minulla on "optimaalisin" tuo puhallus, paitsi ettei hönkä ole mielestäni tarpeeksi iso.
__________________
-Särkemällä oppii- |
#230
|
||||
|
||||
Mulla ainakin samuraissa rupesi puhaltamaan hyvin sisälle,kun laitoin siihen tuulilasin edessä olevalle ritilikölle kuristimen,eli oli tarkoitus estää lumien meno ritilöistä,niin tein huomion että rupesi puhaltamaan sisälle tosi hyvin.elikkä levy,puolen sentin raolla,peittää koko ritilän.
|
#231
|
|||
|
|||
Laitetaas tännekin juttua Jimnyä vaivanneesta käyntihäiriöstä. Kyseessä 2005 vm. VVT koneella, ajettu 140000 km. Käyntihäiriö ilmeni muutaman sekunnin kestävänä nykimis ja tehon lasku kohtauksena kierroksista riippumatta, tätä ilmeni satunnaisesti n.1-10 kertaa kymmenen ajokilometrin matkalla. Kohtauksia esiintynyt noin puolen vuoden ajan, vikavalo ei syttynyt kertaakaan. Vaihdoin sen kummemmin vikakoodeja etsimättä molemmat sytytyspuolat, joita Jimnyssä on yhteensä kaksi kappaletta tulpanhattujen yhteydessä. Nykimiskohtauksia ei ole tämän jälkeen enää esiintynyt!
|
#232
|
|||
|
|||
Oisko kellään muistissa jimnyn etuakselin laakereitten numeroa?
Vois etukäteen kysyä tosta laakerikaupasta että löytyykö. |
#233
|
|||
|
|||
Jos tarkoitat niitä pieniä katiorullalaakereita, jotka on kääntömaljan ylä- ja alapuolella niin ainakin skf löytyy laakeriliikkeestä numerolla 30302 J2.
|
#234
|
|||
|
|||
Jimny olis hakusessa..oon kahlannu läpi kaiken maailman keskustelut ja alkaa mennä jo sekasin..yritän selvitellä korotus sarjojen hintoja mutta muutama asia askarruttaa..
-onko mitään sääntöä paljonko saa korottaa? -jos korottaa yli 50mm vaatiiko muutakin kuin pidemmät jarru letkut? -pitikö ne nyt olla tuv hyväksytyt setit? -saako korotettua pelkillä korotus paloilla, saako leimalle? |
#235
|
||||
|
||||
On. 77mm saa muuttua alustan korkeus.
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
__________________
-Pauli- |
#236
|
|||
|
|||
Siis myös uusissa autoissa?
|
#237
|
||||
|
||||
Niin. Ei tuolla viime syksynä voimaan astuneissa höpinöissä mainita enään tüv-jutuista mitään.
"Ajoneuvon alustan korkeuden muuttaminen on sallittua käyttämällä ajoneuvotyyppiin soveltuvia alustan madallussarjoja, korotussarjoja tai korkeussäädettäviä alustasarjoja, jousia säätä- mällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen korotus- tai madalluskappaleet."
__________________
-Pauli- |
#238
|
|||
|
|||
Kiitos! Hieman selvensi..!
Olisko tämä siis kelpo setti..? http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimn...prod_1009.html |
#239
|
||||
|
||||
Ihan hyviä nuo Jimnybitsin kamat on, mutta onko sulla sitten joku erityinen tarve laittaa yli 50mm korotusta? Lokareita joutuu silppuamaan jokatapauksessa melko rankasti, jos haluaa isompia renkaita alle, niin 50mm korotuksellakin pärjää mielestäni ihan hyvin.
Ellei sitten ota samaa lähestymistapaa kuin briteissä tuntuu monella olevan, eli ajetaan niillä pikkurenkailla, mutta yritetään hillittömillä alustakorotuksilla ja korinkorotuksilla saada renkaille tilaa, nostamalla lokareita ikäänkuin karkuun, kun ei jostain käsittämättömästä syystä raaskita yhtään leikellä kaaria isommaksi.
__________________
-Pauli- |
#240
|
|||
|
|||
Lainaus:
Se onkin sitte asia erikseen jos sitä ilmastointia ei ole |
#241
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mites muuten toi rengastus sääntö meneepi? Oliko niin että 235/75/15 on suurin sallittu jimnyyn..? Mahtuisko tolla 75mm korotuksella alle? |
#242
|
||||
|
||||
235/75/15 on juurikin se suurin leimattavissa oleva koko, joka mahtuu vaikka vakioalustan kanssa alle, jos vain tarpeeksi rohkeasti kaaria avartaa.
50mm korotuksella mahtuu jo melko pienin muutoksin alle. 75mm on jo ihan turhan suuri korotus tuolle rengaskoolle, ainakin jos multa kysytään... Laittaa sitten vaikka +50mm jousien lisäks jotkut pikku korotuspalat, jos jostain syystä tuntuu ettei korkeus riitä. Makuja on tietty monia, mutta mitä vähemmällä korotuksella pärjää, niin sitä tasapainoisempi auto on maastossa(ja tielläkin).
__________________
-Pauli- |
#243
|
|||
|
|||
Ok. Vielä kun sais nykyisen räppänän myytyä ja löytyis se suiza..
|
#244
|
||||
|
||||
215/75/15 jos tyydyt niin 2" riittää ilman leikkelyitä, tai uusia "jakareita" tahi kulmankorjauspuslia. Tokikin pidemmät jarruletkut tarvitaan. Säästyneillä rahoilla hanki vaikkapa tuo:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimn...prod_1077.html Ja nuo: http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimn...et/prod_9.html |
#245
|
|||
|
|||
Eräässä koe ajamassani autossa oli alla 215/75/15..ei kyllä ollu koroteltu mielestäni..
Mites muuten onko kukaan jälki asentanu katto kaiteita? Tuskin mahoton homma..onko ajatusta mistä autosta sattuis käymään? |
#246
|
|||
|
|||
Niin.. mitä tiedämme tästä..?
http://m.nettiauto.com/suzuki/jimny/...unt=3&vifNav=Y Tunnustaako joku exäkseen..? Viimeksi muokannut Maksaa : 08.06.2016 22:14 |
#247
|
||||
|
||||
Voisi kuvitella että jos jonkun palstalaisen, niin sitten emännän kauppakassi kun saanut olla noin orginellina. : ) Joskaan kilsat ei siihen viittaa...
|
#248
|
||||
|
||||
Mä en kyllä ite noita karvalakkiversioita kattelis, jo ihan siitä syystä että JLX:ssä on ohjaustehostin jo valmiiks. Hyvänä ja samalla huononakin puolena löytyy myös sähköikkunat ja -peilit. Korin väriset puskurit ja kaikki kyljen muovitkin on tietty plussaa, ainakin siihen asti että ne on korvattu rautapuskureilla, palkkihelmoilla ja jollain turalevikkeillä.
Kaikkeahan saa tietty rakenneltua karvalakkimalliinkin jos vaan jaksaa panostaa.
__________________
-Pauli- |
#249
|
|||
|
|||
Juu..kävin ihmettelemässä ja löytyihän siitä jotain sanomista..vesipumppu, jostain laatikon päältä vuotaa öljyä, ristikoissa klappia, takatukivarren hela ja oliskohan se nyt vaikka olka-akseli mikä mehii vaseliinia..
Vanteet on 16 tuumaset..mitkäs nlihin istuu laillisesti? Vähän hakusessa se laskukaava.. |
#250
|
|||
|
|||
Kyselyikä vaivaa..minkäslainen projekti tuo ohjaustehostin olis jälki asennuksena..?
|
|
Luokat |
jimny, jutustelua, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty suzuki jimny | Pönde | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 19.05.2013 09:53 |
Myyty Suzuki Jimny | Smäkä | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.06.2012 08:17 |
Ostetaan Suzuki Jimny | ahola | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.01.2012 20:26 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
M: Suzuki Jimny | raw | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.04.2008 11:07 |