![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
|||
|
|||
![]()
> Mä henkoht. kokeilisin autoa ennenkun rupeaisin tuomitsemaan.
> Pakko nimittäin on vuoden 2000 maasturin olla parempi kuin 1984? > siis kai tälläkin alalla on kehitytty jonnekkin suuntaan. Ehkä ollaan, ehkä ei. Jo ensimmäinen virallinen nelivetoinen auto, hollantilainen Spyker vuodelta 1912 oli varustettu kolmella tasauspyörästön lukolla (se oli sikäli ensimmäinen, jos Ferdinand Porschen neljällä napamoottorilla varustettua sähköautoa ei lasketa mukaan, jota ei kai rakennettu koskaan?). > tosin täällä pohjolassa me ollaan sellasia persaukisia, ettei meillä oo > varaa mennä uudella autolla mettään vai onko se tuo verotus? Väittäisin että ongelmana on myös markkinatalous ja sen myötä hiipunut maastossa käytettäväksi tarkoitettujen autojen kysyntä. Eihän Toyotan J7-sarjaakaan tuoda Suomeen, vaikka niitä menee vielä pilvin pimein kaivoskäyttöön, kehitysmaihin ja muille rankoille seuduille (Australia, Etelä-Afrikka yms). Kun katselee Amerikan vallitsevia trendejä, niin siellä ajellaan isoilla ja korkeilla autoilla lähinnä koska ko. kansan mielenlaatuun kuuluu tietty öykkärimäisyys, pikemminkin kuin tarve käydä ojassa aina välillä. Eihän niillä rohjoilla mitään maastossa tee (etu- ja peräylitykset jne). Touaregiin palatakseni, periaatteessa on kyllä oletettava, että noilla väännöillä (750 Nm) oleva moottori on saanut peräänsä edes jokseenkin kestävän voimansiirron, joten Touaregin viritystä odotellaan innolla. Minkähänlaiset välitykset siinä on pienimmillään? Voisi laskea vetoakseleihin kohdistuvaa maksimivääntöä, ja vertailla sitä vähän esim. Toyotaan (jonka etuakselit eivät kai ikinä mitään loputtoman kestäviä ole olleet). Yrittäisin varmaan etsiä jostain jonkun alustasarjan, jos sellaisia on tehty, että saisi pidempiä ja kestävämpiä tukivarsia ripustuksiin. Mitä parkkipaikalla kerran kurkistelin Touaregin alle, eivät ripustukset näyttänet edes Hiluxin vahvuisilta. Sellainen lisähaittapuoli taitaa uusissa autoissa olla, ettei koripeltejä periaatteessa saa silpoa (isomman renkaan sovittamista varten), törmäysturvallisuus kun saattaa kärsiä. Kaikenkattavien sähköjen vesitiiviys on myös mielenkiintoinen seurattava. Innolla seuraten, JF Note! This message was posted anonymously! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ei sitten. | Teukka | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 29.07.2007 08:41 |
Ostin sitten urakkakoneita | VonLeka | Chit-Chat | 12 | 08.09.2006 15:24 |
MIKÄHÄN tää sitten on | sjeeppi | Chit-Chat | 10 | 25.08.2005 01:32 |
Ostin sitten HJ:n | akke | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.03.2005 20:17 |
Ostin sitten lj:n | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.11.2004 09:04 |