Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2016, 16:01
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

kuvia mitä kerkesin ottaa ajammisen ohella

Jääskijärven luona ennen tempokeskusta missä oli tilanne päällä, piti vähän aikaa ootella.


uaz jumittaa


kiertoa pukkaa












pari video pätkää tulee myös kuha saadaan ladattua.

__________________
SLCK#357
TOYOTA laatuun voi luottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.05.2016, 11:39
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Helatorstai 2016 venäjä

Keskiviikko

Äitienpäivän takia osa porukasta oli lähdössä kotiin jo lauantaina, sen takia muutama hätäisin autokunta lähti reissuun jo tiistai iltana. JASAn kanssa lähdettiin yksin paukuttamaan kohti Imatraa keskiviikko aamulla klo 6 kun JASAn yövuoro päättyi. Räkytäky kulki tiellä tasaisesti kun olkalaakerit yms. ongelmat oli korjattu, pientä uraherkkyyttä ja "takaohjausta" lukuunottamatta Kausalan ABC:llä vedettiin tankki täyteen että saa uuden mosan kulutusta laskettua.

Imatralla meinattiin käydä aamupalalla liikenneympyrän nesteellä mutta pettymykseksi se oli lopettanut toimintansa?

Venäjän tullijonossa oltiin noin 8:50 ja rälläri oli meitä ainakin kymmenen autoa edellä samassa jonossa. Venäjän tulliin oli tullut liikennevalot ja kopeille päästettiin vain muutama auto kerrallaan joka oli tosi hyvä juttu. Enää ei jonon hänniltä kukaan kiilannut jonon eteen sekoittaen koko systeemiä. Autositoomuskopissa tuli ihme ongelmia. Minulla on aina ollut lapuissa mukana kulkevissa tavaroissa luku 1, ikäänkuin ilmoittaen että auto on täynnä tavaraa. No täti kävi tätä tivaamaan ja käytiin autollakin katsomassa ja näytti että on enemmän kuin yksi tavara kontissa. Sönkkäsin että ei sitä pysty laskemaan kun määrä vaihtelee ja 1 tarkoittaa kokonaisuutta. Hirveä molkotus ja kysyi monelta ihmiseltä, lopuksi kuitenkin löi leimat lappuun. Kovasti kyseli myös paluupäivää sekä paikkaa ja kun ilmoitin että Sveto sunnuntaina niin tuli heti EI, EI, EI. No yhteistä kieltä ei löytynyt ja lopulta sain laput ja päästiin rajasta yli normaalisti. Aikaa meni noin 1,5 tuntia.



Valkoiselta kopilta haettiin lonkeroa ja vastapään huoltsikalta dieseliä. Valkoisen kopin kaveri sanoi että eilen illala tuli monta maasturia ja ostivat samaa lonkeroa paljon. Asemalla tankkiin meni 22L ja jerryihin 59L. Käytiin myös toisessa kaupassa tutkimassa valikoimaa mutta pikkuhousumehua ei löytynyt. Sorvalin valinnan lopettaessa uusi vakiokauppaa vähän hakusessa. Ei jaksanut ruveta etsimään joten tyydyttiin lonkeroon ja kaljaan.



Tapsa otti yhteyksiä ja kertoi tulevansa kaupoille Svetoon. Ajeltiin rällärin kanssa odottelemaan Prudiin menevän tien risteykseen.


Tapsan saapuessa hänellä oli tieto että leirissä ongelmia kun metsänvartijat tulleet valittamaan kelon kaadota ja noution pidosta. Pojat kun olivat laittaaneet leirin ihan ajettavan tien viereen Paalijärven rannalle. Ajeltiin prudin kaupan pihalle odottelemaan tilanteen laukeamista.

Kaupasta haettiin kuumaa päivää helpottamaan jäätelöä. Viimeinen myyntipäivä tai ehkä valmistusleima oli 2012, hyvää oli silti eikä aiheuttanut hylkismisreaktiota.





Aikamme kärvisteltyä paahtavassa auringossa päätettiin lähteä tutkimaan mestoja.

Taas jotain "voiton"päivän propagandaa oli joka paikassa.


Aika monen tien päästä löytyi vain talo, oltiin sen verran lähellä isoja asutuksia vielä.


Jääskijärven eteläpuolella ajettiin kääntöpaikalle jossa päätettiin tehdä ruoka. Sen jälkeen ajeltiin poikien keloselkkaus leiriin jossa tilanne oli vielä päällä. Metsänvartijat olivat poistuneet ja paikalla oli jotain turakkeja odottamassa miliisiä viipurista. Sekään ei vielä riittänyt vaan piti tilata vielä isompi pamppu Viipurista asiaa selvittämään. Puhelimessa konsultoitiin mm. Eastarin Paulia jonka neuvo oli "koittakaa selvittää rahalla". Lopulta about 8 tunnin päästä paikalla oli varmaan neljällä eri autolla sakkia. Virkapukuinen nainen heristi sormea ja kirjoitti tietoja vihkoonsa, toinen mies kuvasi ja mittasi puuta. Tyvestä sahattiin pätkä, mitattiin, merkattiin ja käytiin vertaamassa kantoon. Jussille ja Kakelle tuli viipurin keikka jossa heidän piti käydä allekirjoittamassa lappuja. Toni lähti HZJllä kuskiksi eikä keikassa tainnut mennä muutamaa tuntia kauempaa. Moottorisaha jäi rikoksentekovälineenä pantiksi Viipuriin. Alustavasti tieto oli että jos metsähallitus ei muuten päätä niin sakko on 50000 ruplaa eli jotain vajaa 700e.

Illalla tulee tekstiviesti että voitte tulla maksamaan sakon huomenna sveton huoltoasemalle. Tässä varmaan selviääkin paikallisten motivaatio. Koittivat huijata rahaa. Virallista sakkoa ei todellakaan makseta kenellekkään käteen. Outoa koska alkujaankin käsitääkseni asiaa koitettiin sopia rahalla mutta silloin ei kelvannut? Kukaan ei tietenkään mennyt tähän halpaan.

47000 ruplan kelo (viimeisin tieto).


Tunteja aikaa niin ehtii villata tabletin telineeseen loven että pääsee painamaan windows nappia.


Joskun 18-19 välillä loppu letka pääsi vihdoin liikkeelle. Etsittiin Ilkan suunnittelemaa paalijärven kiertoa mutta sitä ei oikein tahtonut löytyä ja tukkiteitä oli tehty taas joka suntaan.



Talvella jään päälle tehty tukkitie oli paikoin yllätävä, lähinnä juoksuhiekkaa.






Väihkösen safarivarustus eli crocsit.




Paalijärven sillalla. Ennen kuin tämä pilattiin, paikalla ei ollut siltaa saati tietä ja vierestä ajettiin "joen" yli.


Pätkää ei löytynyt mutta onneksi oli vielä Tempon alapuolla oleva Saarijärven kierto edessä.

Ojan ylitys




Rännit oli pelikunnossa


Ilkka ei huomannut mitään erikoista vaikka uaz höyrysi koko pätkän. Aamulla kummasteli kun ei ollut yhtään vettä koneessa. Joku konepellin rauta oli kääntänyt korkkia sen verran auki että puhalsi vedet pihalle.






Riemukaari




Rälläri kallistelee






Samuli ja tipparellu HJ. "Hei Samuli, ootko huomaannu että oot hitsannu HJ:n kattolinjan vinoon" kuultiin varmaan sata kertaa reissulla. Vittuilu on välittäämistä, vanha PäHäMalainen sananlasku.






GR


Kumi pomppaa vanteelta kun HJ toimii vinssipisteenä


Pätkä oli tosi hauskassa kunnossa. Kunnon kuraränniä jopa ylämäkeen, muutenkin syvä koneura tarjosi haastetta.


Pätkä päätty muutama sata metriä tempokeskuksesta hiekkatielle. Leiriin ajeltiin läheisen mäen päälle. Yöllä leiriin saapui myös Tampereen sakki.

....jatkuu

Viimeksi muokannut mikjus : 13.05.2016 09:38
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.05.2016, 11:40
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Torstai

RJ:n keittiö








Yöllä uazin lasi hajoaa ja snorkkelin pää katoaa. Sukka toimittaa nyt hatun virkaa.


Aamulla matka aloitetaan kohti kuparsaarta.

Jopan nelilinkki tuonut pyörää sen verran taakse että ottaa kiinni helmapalkkiin.


Pehmeää niittyyä kuparsaaressa.








Ruokatauko samalla kun osa autoista jumittaa pehmeellä niityllä


Kahlauspaikalla on telttoja tiellä mutta just ja just päästään niiden välistä ohi kun hieman järkkäillään. Pian käännytään metsään mutta Ugly käy vielä vinssaamassa jumissa olevan uazin irti, leiriläiset pyysivät sitä ja se oli pieni vaiva siitä että päästiin ajamaan reitti teltoista huolimatta läpi.



Seuraava haaste on ajaa "kaislikon" eli hevoslahden yli hevossaaren niemeen.







Muuten hyvä mutta keskellä virtaa uoma jonka syvyys vaihtelee paikoittain. Laitetaan BJn vinssi varuilta Jopan HJ:n puskuriin jotta voidaan vetää tarvittaessa takaisin. Edessä kun ei ole vinssauspisteitä. Joppa kuitenkin ajaa yli, vettä on ehkä konepeltisyvyys pahimmillaan. BJ ajetaan vierestä vinssin avustuksella yli. Tapsa vieressä menee syvemmälle ja GR saammuu jostain syystä veteen.


Kaislikossa suhisee


Ensimmäiset "kuivilla"












Taas olisi Kakelle ja kobolttiterälle hommia.


Lopulta Uaz, GR ja HJ ottavat kierron ylityksestä. Jopan kytkin alkaa temppuilemaan ja sitä tutkitaan hetken ennen kuin se alkaa mystisesti taas toimimaan.


Reitti tapaa tien kääntöpaikalla


HJn laatikko ja kone pysyy huonosti kiinni ja niitä sidotaan liinoilla kiinni.


Matkalla huomataan että Askon suzukin raidetanko on hieman muotoutunut.


Eikun liina tankoon kiinni ja hellävaroen räikällä suoristus




Matkaa jatketaan länteen pätkälle jonka Ilkka on ajanut talvella. Melkonen ryteikkö eikä Ilkan mukaan katkoviivaa. Harmi kun ei tullut katsottua sillä kyllä siellä reitti on ja osaksi ollaan sen päälläkin. Kake oli varmaan menossa ihan oikealle reitille kunnes käskettiin loppuletkan perään.

Kartasta näkee että reitti kyllä menee mutta löytyykö sitä enää? Kohtuu hyvin ollaan päällä mutta alun kantoryteikön kun pääsisi kiertämään niin olisi hyvä.


Kuntola niminen tilus




Pätkällä Asko hajottaa murroksen suzukista ja RJ renkaasta menee tikku läpi. Joku talvella hakannut vesakkoa kirveellä ja pitkät kannot teräviä "renkaantappajia".

Leiriin jäädään kiimasuon viereen kankaalle. Tarkoitus oli kai kokeilla kiimasuon ylitystä mutta sinne ei jostain syystä koskaan mennäkkään, ehkä tällä letkalla ihan hyvä niin.

....jatkuu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.05.2016, 11:40
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Perjantai

Majoitus


Ugly huoltaa jarruja


Askon murrosjumppa






Tero tankkaa


Aamulla kierrellään takaisin kuparsaareen


Ehtii sitä vähän raunioitakin ihalilemaan ja tutkimaan mihin pistot vie




Ajetaan takasin kuparsaareen osittain samaa reittiä kuin eilen.

Ryhmäkuva


Letkakuvaa




Välillä märkää ränniä


ja välillä taas rutikuivaa


Pakollinen tauko kun moton tilatankkien tankkaus kesken ja kamaz keskellä tietä. Eivät myyneet dieseliä vaikka kysyttiin.



Huvittavaa että yhdestä puusta tulee kauhea haloo mutta tukkimiesten jäljiltä on jätetty koivua niin paljon maahan että niillä lämmittäisi omakotitaloa monta talvea.


Jatketaan Kohti Vuoksea josta lähtee pehmeä reitti kohti paakkolaa.

Pehmeää koivikkoa




Harhaudutaan varsinaiselta reitiltä mutta löytyykin lisää pehmeää










Pieni aukea metsässä josta otetaan kierto takaisin varsinaiselle reitille


Jossa lisää hauskaa ränniä




warppi poikki


Ränni päättyy rauniolle (Honkaluhta) josta viime vuonna löysin kypärän jämän.

Edessä lisää raunioita (Mustasaari)




Kinkkinen ansa, tuohon kun pimeässä kävelee niin voi tulla äitiä ikävä.


Leiri laitetaan Mustasaari nimisen tilan niitylle. Koopee koittaa viereisestä kaislikosta pääsisikö ajamaan saareen sillä leiri olisi siirtyny välittömästi sinne, kuitenkin vaikuttaa että on aivan liian syvää edes yrittää.

Jopan kanssa ajetaan kahdella autolla katsomaan RJ miehen suvun tiluksia tommokorpeen.













Sitten ajetaan kylä-paakkolan olemattomalle asemalle katsomaan olematonta rautatietä. Purerettu pois ja tilalle luotisuoraa hiekkatietä, välillää puskissa näkyy jotain pengertä mutta edest asemien raunioita ei nähdä, saatikka sitten junavaunujen hautausmaata joka mahdollisesti on näillä huudeilla. Kokeillaan myös muutamaa pistoa kohti leiriä mutta ne päättyvät aina kääntöpaikalle tai umpiseen. Lopulta ajetaan kaukilan ja ristseppälän kautta leiriin.

Leiritunnelmia




Simppa ja patu925 saapuu illala leiriin, muutama auto lähtee yösafarille ränneihin. Samulin HJsta menee murros vai oliko vain napalukko auki? Kuitenkin napa puretaan ja puheiden mukaan kun huomataan että napalukko on auki, murros hakataan kiveen paskaksi ja tilalle vaihdetaan uusi.

...jatkuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.05.2016, 11:40
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lauantai aamuna kaikki suuntaavat kotiin kun In-teamiin ei ole saatu yhetyttä.
Hieman pettyneenä laitan jo renkaisiin maantiepaineet.

Sitten Kimmo soittaa ja saadaan yhteys Hattu-Veskuun. Sovitaan että tavataan kääntymässä. Simppa lähtee letkaan muut lähtee kotiin.


Ajellaan Heinjoen kautta kohti kääntymää






In-teamin letka 2 autoa, mönkkäri ja motskari tavataan kääntymässä.

Samalla kohdataan kolmen mönkkärin suomi-letka jotka käyneet laatokan rannalla. Ilmeisesti joku järjestetty juttu jossa vanha mies vetäjänä.


Komootissa ihan sileet takarenkaat.




Sikoja tiellä


Varaosia


porttaaleita




Panssariesteitä


Holveja


Ruokatauko


Ei ole oikein ajettaviä pätkiä ja leirin etsintää lähinnä loppuilta.


Kulotus vai metsäpalo?


Leiriin jäädään Noskualle nuutilanjärven rantaan.






Sunnuntai

Aamulla ei ollutkaan pitkä matka Svetoon ja kotiin. Inteam poistua vaalimaan kautta joten oltiin omillamme. Matka sujui kuitenkin ongelmitta. Kiitoksia kaikille, oikein mukava reissu taas ja en muistakkaan milloin viimeksi olisi paistanut aurinko ihan koko reissun näin kuumasti.

Mun videot


Jannen videot




Kaikki kuvat albumissa
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7938
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2016, 12:27
Appari:n Avatar
Appari Appari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.04
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 294
Perusasetus

Kuvat ei näy??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2016, 14:16
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Appari Näytä viesti
Kuvat ei näy??
Hups. Laitettu albumi julkiseksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ISORYn Helatorstain Safari 05-08.05.16 -Stedt- Tapahtumat 33 27.12.2016 00:20
PäHäMa Pääsiäis retki itään 24-28.3.2016 _Tero_ Tapahtumat 5 22.03.2016 14:53
Pähäma helatorstain venäjän safari 8 - 12.5.2013 mikjus Tapahtumat 229 12.06.2013 09:05
Pähäma Helatorstain venäjän safari 16 -20.5.2012 mikjus Tapahtumat 166 19.06.2012 08:23
Retki venäjän paratiisiin 24-27.09.09 _Tero_ Tapahtumat 1 20.09.2009 09:37


Sivu luotu: 10:29 (GMT +2).