Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2016, 21:43
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nopeusmittari on sähköinen (senkin data tulee PCM:n kautta), mutta kalibrointi tapahtuu ihan mekaanisesti vaihtamalla jakiksessa nopeusmittarin anturin ratas oikealla hammasluvulla olevaan
.. ja ratasta vaihtamalla toimii mekaanisen vaijerin kanssa, eli jakikseen voi kytkeä mittarit vuosimalleista 55-06

__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.05.2016, 23:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
.. ja ratasta vaihtamalla toimii mekaanisen vaijerin kanssa, eli jakikseen voi kytkeä mittarit vuosimalleista 55-06
Juu, mulla on Grandissä vuosimallin '90 XJ:stä 242:n takalohko, ja siinä oli vaijerilla nopeusmittari. Ruuvasin ZJ:n sähköisen anturin + lyhyemmän rattaan kiinni ja toimii sellaisenaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2016, 08:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
.. ja ratasta vaihtamalla toimii mekaanisen vaijerin kanssa, eli jakikseen voi kytkeä mittarit vuosimalleista 55-06
Paitsi Grand Cherokeessa ei oo enää paikkaa 99->, rattaalle... Reikä puuttuu ja ei saa pääakselille ratasta, hyödyntää nopeustietoon ABS-antureita...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2016, 09:59
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Paitsi Grand Cherokeessa ei oo enää paikkaa 99->, rattaalle... Reikä puuttuu ja ei saa pääakselille ratasta, hyödyntää nopeustietoon ABS-antureita...
Eipä grandeja myöskään oo tehty 50-luvulla CJ, XJ, ZJ ,YJ, TJ löytyy tämä reikä?
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.05.2016, 14:07
petkelej:n Avatar
petkelej petkelej ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.05.13
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 30
Perusasetus

Tuosta hahmottaa aika hyvin millainen projekti "tuoreen" dieselin laitto olisi: http://www.cotybuilt.com/hardware.html

Valmiit osat vaatimattomasti alkaen 5500 dollaria 1.9TDI:tä varten.

Step 4 - Electronic Integration

Instrumentation

Coty built developed a dual CAN interface module. This module converts the proprietary Volkswagen messages into data that drives the Jeep instrumentation*. It also converts the Jeep gearbox speed detail into a speed signal that the TDI ECU is in need of to optimize fuel enrichment.

Engine harness

Our team has developed a near plug and play standalone electrical engine harness that ties into the Jeep chassis and drives all necessary electrical segments of the Volkswagen TDi long block.

Engine ecu

Using our in-house all wheel drive Super Flow dyno, our team has optimized the ecu calibrations to accommodate the most popular gear/tire combinations. The VW immobilizer has been defeated and the latest base software and glow plug calibrations have been flashed on. The ecu’s will be plug and play/

Viimeksi muokannut petkelej : 11.05.2016 14:12
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.05.2016, 14:42
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petkelej Näytä viesti
The VW immobilizer has been defeated and the latest base software and glow plug calibrations have been flashed on. The ecu’s will be plug and play/
[/I]
Mitenhän noissa on toteutettu sen siruavaimen vaatima käytönesto, joka on meillä pakollinen -98 alkaen???
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.05.2016, 19:32
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Mitenhän noissa on toteutettu sen siruavaimen vaatima käytönesto, joka on meillä pakollinen -98 alkaen???
eikös jenkeissä ajonesto perustu vapaaehtoisuuteen eniveis?

toisekseen, eikai ajonestolla ole määritelty tapaa, miten se toimii? eikös ajonestosta käy vaikka toinen "virtalukko" rattiputken alla?

niitähän on muutenkin sata eri mekanismilla toimivaa, joku ottaa tilatietonsa kuskin lukosta, toinen sisätutkalla ja avaimen autossa haistamalla, jossain on siru avaimessa, ladassa pelkkä magneetti voihan siihen soveltaa, vaikka normaalia lukon "nappiavainta" tai vaikka luottokorttilukijaa jos jaksaa nakerrella
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 23:30 (GMT +2).