Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.05.2016, 18:37
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Tarkoitit varmaan jakareiden akselinpuoleiseen päähän rungon puoleisessa päässä toimineet hyvin, liikkuvuus parani huomattavasti flexijointeilla.
Väittäisin että sun autossa parani koska tukivarsi piteni.

Tukivarren suuntaiseksi käännetty rangen alkuperäinen korvake hyvän uretaanipuslan kanssa kestää vuosia ja koko akselin joustoliikettä rajoittaa panhard ja ristijoustoa akselinpuoleiset puslat. Näin ainakin etuakselilla ja taka-akselille ei jakarituenta sovi senkään vertaa


Suzukin rungon kanssa on ilmeisesti useaan kertaan todettu, että kaikkien lisättyjen osien kiinnityspisteet pitää vahvistaa että pysyy kiinni. Ja tuon A.I:n uniballisysteemin kanssa varmistaisin että jos/kun nivel pettää niin tukivarsi ei mene silmästä läpi.

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.05.2016, 19:21
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Väittäisin että sun autossa parani koska tukivarsi piteni.

Tukivarren suuntaiseksi käännetty rangen alkuperäinen korvake hyvän uretaanipuslan kanssa kestää vuosia ja koko akselin joustoliikettä rajoittaa panhard ja ristijoustoa akselinpuoleiset puslat. Näin ainakin etuakselilla ja taka-akselille ei jakarituenta sovi senkään vertaa


Suzukin rungon kanssa on ilmeisesti useaan kertaan todettu, että kaikkien lisättyjen osien kiinnityspisteet pitää vahvistaa että pysyy kiinni. Ja tuon A.I:n uniballisysteemin kanssa varmistaisin että jos/kun nivel pettää niin tukivarsi ei mene silmästä läpi.
Nuo ovat lehtijousen kiinnikkeissä kiinni joten luulisi jo sen puolesta kestävän, toki paikat vielä vahvistetaan, kuvassahan nuo on vasta hepattu kiinni.
Molemmin puolin uniballia on helvetinmoinen korilaatta joka estää läpi tulemisen mikäli silmä pettää.
Ja nämä uniballit ovat juuri noita traktorin vetopään unibaleja.
(katsotaan miten kauan kestää, tosissaan ei toistaiseksi vielä ajeta.

Veikkaan että joustot paranee reilusti mutta ei liikaa. Liika joustokaan ei ole hyväksi kun alkaa kaatuilemaan..
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 07.05.2016 19:23
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.05.2016, 19:32
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Väittäisin että sun autossa parani koska tukivarsi piteni.

Tukivarren suuntaiseksi käännetty rangen alkuperäinen korvake hyvän uretaanipuslan kanssa kestää vuosia ja koko akselin joustoliikettä rajoittaa panhard ja ristijoustoa akselinpuoleiset puslat. Näin ainakin etuakselilla ja taka-akselille ei jakarituenta sovi senkään vertaa


Suzukin rungon kanssa on ilmeisesti useaan kertaan todettu, että kaikkien lisättyjen osien kiinnityspisteet pitää vahvistaa että pysyy kiinni. Ja tuon A.I:n uniballisysteemin kanssa varmistaisin että jos/kun nivel pettää niin tukivarsi ei mene silmästä läpi.
Kyllähän tuo tukivarsien piteneminen rauhoitti auton ei toivottua käytöstä huomattavasti. Mielestäni tuo alkuperäinen rungonpuoleinen pusla pyrkii estämään tukivarren kiertymistä, ainakin minun tapauksessa, mutta johtuu osittain myös ton auton keveydestä. No jokatapauksessa ristiriipunnassa joustot paranivat selkeästi, vaikka jousitukselle ei varsinaisesti mitään tehtykään, samoin auto nousi pari senttiä. Mutta päätavoite on saavutettu ja rungon alapuoleiset korvakkeet on poistuneet, ja voin surutta liutella kiveltä kivelle
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.05.2016, 21:04
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

ai ai A.I...
miksi sinne täytyy tunkee sitä halvinta kuraa mitä markkinoilta saa?
monesti todettu että ne traktorin päät on ihan paskoja...
ei varmaan tämänkään projektin budjettiin olis mitään vaikuttanut vaikka olis laittanu kunnon uniballit...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.05.2016, 21:26
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa78 Näytä viesti
ai ai A.I...
miksi sinne täytyy tunkee sitä halvinta kuraa mitä markkinoilta saa?
monesti todettu että ne traktorin päät on ihan paskoja...
ei varmaan tämänkään projektin budjettiin olis mitään vaikuttanut vaikka olis laittanu kunnon uniballit...
Mitään tietämättä ajattelin että kyllä kai nuo nyt kestää kun popon tekeleessäkin oli tuollaiset..
Vielä kun ottaa huomioon laitoksen painon ja silmien alkuperäisen käyttötarkoituksen..
noh. vaihdetaan kaikki sitten kun ensimmäinen alkaa hajota.

Panhardit tehdään samalla tavalla kuin LJ:ssä joten siinä tuskin mitään ihmeellistä voi väärin tehdä?
jousitus ja iskunvaimennus vielä epäselvä.
Jousi erilleen tai coilover -tyylinen ratkaisu)
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 08.05.2016 20:09
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.05.2016, 21:39
jonjus:n Avatar
jonjus jonjus ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.08.12
Sijainti: Lahti,Finland
Viestit: 667
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A.I Näytä viesti
Mitään tietämättä ajattelin että kyllä kai nuo nyt kestää kun popon tekeleessäkin oli tuollaiset..
Vielä kun ottaa huomioon laitoksen painon ja silmien alkuperäisen käyttötarkoituksen..
noh. vaihdetaan sitten kun alkavat hajota.

Panhardit tehdään kun LJ:ssä joten siinä tuskin mitään ihmeellistä voi väärin tehdä?
jousitus ja iskunvaimennus vielä epäselvä.
(erillisjousitettu tai coilover tyylinen ratkaisu)
eihän noi foxin ilmatikutkaan paljoa maksa 230 dollaria kpl sais helposti pehmeen ja hyvän alustan tai sit jotkut öky kalliit coiloverit
__________________
YouTube
PäHäMa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sussuki nimeltä Brutus A.I Maasturiprojektit 23 24.08.2015 20:55
Myyty Sussuki 410 vaikka kisoihin....JA TÄMÄ ON MYYTY artsi777 O/M/V Ajoneuvot 8 13.08.2014 20:15
Myydään / Vaihdetaan sussuki 410 öffröad Weske O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2012 07:23
Ostetaan Vitaran penkit (x90) Ipe64 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.08.2009 13:04


Sivu luotu: 10:09 (GMT +2).