Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2016, 10:20
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

No ei pakota olemaan asemalla mutta pakottaa hoitamaan päivystysvelvollisuuden.

Tolppa/taksiasema on kaupungin keskustassa. Yövuoro 19-07. Kotiin asemalta vaikka 7,5 km. Ajaisitko itse joka kyydin jälkeen kotiisi odottamaan seuraavaa kyytiä/tilausta vai odottaisitko suosiolla asemalla josta oletetusti on lyhyt siirtymä kyytien välillä. Aemalla mahd. jopa nukkua sängyllä, katsoa tv:tä, netti, wc tms olot jotka mahdollistavat luppoajan mielekkään sietämisen.

Yleensä tämä on asutuskeskuksissa hoidettu siten että on olemassa asema jossa taksinkuljettavat voivat olla valmiina lähtöön jolloin toiminta nopeutuu asiakkaan eduksi. Samoin autot hakeutuvat automaattisesti es. juna/lento/linja-autoasemille kun sinne tulee juna/kone/bussi josta on mahdollisuus saada seuraava kyyti tai saapuvat noutamaan ennakolta sovittua kyytiä.

Kyllä se vain työn mielekkään hoitamisen kannalta menee siten että työssä olevat autot ovat asemalla/asemilla/tolpilla kun eivät ole keikalla. Toiminta nimenomaan perustuu siihen ettei tyhjänä tarvitsisi ajaa kuin minimaalinen määrä kilometrejä, taksa kun juoksee vain kun on asiakas kyydissä/auto varattuna asiakkaan käyttöön.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.05.2016, 11:42
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Nämä on niitä juttuja joita on hankala yleistää ja vielä hankalampi toteuttaa jos ne on laissa määrätty. Tai ainakin vittumaisempaa.

Ite asun tällä hetkellä entisen( )taksiaseman vieressä joten vastaus on kyllä ajaisin kotiin joka keikan jälkeen.
Niin ja ko.asema on entinen syystä että juuri se päivystys ei kiinnostanu ketään ???? ja pari muutakin juttua päälle. No ny se tolppa on semmosessa paikassa että sinne ei asiakkaat tule häiriköimään eikä tarvi sohvalla loikoilla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.05.2016, 14:00
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nämä on niitä juttuja joita on hankala yleistää ja vielä hankalampi toteuttaa jos ne on laissa määrätty. Tai ainakin vittumaisempaa.

Ite asun tällä hetkellä entisen( )taksiaseman vieressä joten vastaus on kyllä ajaisin kotiin joka keikan jälkeen.
Niin ja ko.asema on entinen syystä että juuri se päivystys ei kiinnostanu ketään ???? ja pari muutakin juttua päälle. No ny se tolppa on semmosessa paikassa että sinne ei asiakkaat tule häiriköimään eikä tarvi sohvalla loikoilla...
No juu, katsoin paikkakunnan ja taksien tarjonnan ja en ihmettele että asia on järjestetty taksien osalta kuten nyt näyttäisi olevan.
Pienillä paikkakunnilla sitä ajoa viikolla arki-illalla/yöllä kovinkaan paljoa (tyyliin baariin/baarista kotiin) jolloin päivystyksen voi hoitaa lehti-ilmoituksilla/netissä
Itse jos siellä operoisin niin tekisin kuten siellä nyt on tapana, on laillinen ja hyväksytty tapa toimia.

Näissä on aina paikkakuntakohtaisia toimintatapoja ja sitten on paikkakuntakohtaisia erikoisuuksia kuten asemalla jossa toinen autoistani on... 2 taksiasemaa, välimatkaa 300m ja niistä hoidetaan sitten päivyystys. Jotain kinaa joskus 30 vuotta ennen dinosauruksia ja ei vain sovi egot saman katon alle... vieläkään. Elä edes kysy onko tuo kuinka naurettavaa vai säälittävää, minä en tuohon osaa vastata enkä aio edes yrittää . Samaa työvuorolistaa kuitenkin tahkotaan ja ihan hirveää kyttäystä mitä toinen tekee, minä en koko soppaan työnnä käsiäni, hoidan vain omat vuoroni ja ajot mitä on...

Onko alassa kehitettävää?
Varmasti on, kuten on joka paikassa ja joka asiassa.

Onko järkevää muuttaa kertaheitolla/romuttaa toimivaksi todettu järjestelmä joka jo nyt olemassa olevana palvelee sujuvasti,

- Valtiota kuljetusjärjestäjänä(eduskunta, valtion virastot jne jne )
- Kaupunkeja ja Kuntia kuljetusjärjestäjänä(koulut, päiväkodit, sairaalat,VPL/SHL kuljetukset yms.
- palvelee yrityksiä ja yhteisöjä kuljetuksissa (henkilö- ja pakettikuljetukset)
- palvelee Kela:an kuljetuksissa (mm. pyörätuoli ja paarikuljetukset, sairaskuljetukset)
- palvelee yksityistä sektoria kuljetuksissa nopeasti ja tehokkaasti.
Kaiki tämä 24/7 ennakkoon tiedossa olevilla hinnoilla, kotimaisen yrittäjyyden tekemänä verot tähän maahan maksaen.

Mitäs tilalle jos tämä pistetään romukoppaan pelkästään jokun MaaS:n liikennekaaren digiälykännyappsivouhotuksen myötä. Kovasti peräänkuulutetaan miten ihmelaite se digitalisaatio on, viime yönäkin se toi ihan kaikki 12 € kun tuli tasan 1 valopilkkukeikka että eipä tullut jättipottia vaikka oliki niin digiä että...

Ainahan sitä tulee tökkäyksiä alalla kuin alalla..
Vituttaa sekin kun olet perjantaina kaupassa ja jonoa kassalla takaseinään saakka mutta ei siinä huuto auta että heti lisää kassoja.
Vituttaa sekin kun joutuu ajamaan jonossa maantiellä, eikä huuto auta että pitää olla jokaiselle oma maantie vapailla nopeuksilla.
Vituttaa sekin kun joutuu jonottamaan puhelimessa ja kuunnella ylihintaan jotain kasaritikkaripoppia joka kiinnostaa musiikkina kuin kilo paskaa
Se se vasta vituttaa kun joutuu pankissa jonottamaan, mutta eipä siinäkään huuto auta.

Sekin hieman harmittaa kun asiakkaille ei tunnu menevän jakeluun sellainen yllättävä tieto että viikonloppuisin valomerkin jälkeen asiakkaita on yleensä ruuhkaksi asti ja jonoa syntyy eikä voi olla joka paikassa yhtä aikaa. Joskus seassa on ylläreitä jotka lähtevät baarista 15 min. *Ennen* valomerkkiä jolloin auton normaalisti saa noin 2-5 min. kuluessa ja on jo kotona kun muut vasta tajuavat alkaa tilata taksia ja ovat jonossa.. voi voi...

Jos nyt oikeasti pitäisi keksiä uutta ruutia niin älykännyllä suoramaksu taksissa taksamittarin summan perusteella olisi kätevä vrt. UBER:n (yöks...) käyttämä reittimaksusovellus. Taksamittarin perusteella (ei reittiin perustuen) sen vuoksi että mikäli maksua pitäisi jakaa osiin niin sen voisi tehdä maksuna joko puhelimen kautta tai perinteisesti mikäli asiakas näin haluaa. Näin myös huomioitaisiin mahdollinen odotustaksa.
Taksin hinta/maksun osuus vain puhelinlaskuun josta teleoperaattori sen siirtäisi taksiyrittäjän tilille (tietty tästä[kin] menisi joku perkeleen provisio.....)

Mutta mennään nyt näillä ja toistan tylsästi itseäni..
Minä olen huolissani asiakkaiden puolesta vapauttamista vastaan.

p.s. , kysyt kuitenkin...
VPL = vammaispalvelulaki, siihen perustuen asiakkailla on oikeus saada kuljetuspalvelua. Tyyliin olet vaikka kaatunut polkupyörällä ja menettänyt liikuntakykysi ja istut pyörätuolissa, saat oikeuden päästä asiointi ja virkistysmatkoille(rajoitettu määrä/kk). Nämä hoidetaan taksien voimin.
SHL = sosiaalihuoltolaki. Mummu minimieläkkeellä mökissään, SHL lakiin perustuen on oikeus saada asiointimatkoja (rajoitettu määrä/kk), toinen ääripää sittten on se aivonsa juonut deeku jolla myös oikeus päästä Alkoon hakemaan tutinapullo krapulaan, saman lain alla...
Jos jokin asia tuntuu mystiseltä niin kannattaa ottaa oppia pikkulapsilta... ne vain kysyvät että miksi.
Ja siihen ei tarvita älykännyä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2016, 23:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No niin Leidiis and Henkselmans! Liikennekaari on täällä ja jänis, yllättävää kyllä olikin jänis...

Vaan tästä ja kommettia olkaa hyvä...Itse en osaa ihan heti tyrmätäkkään ennenkuin luen tuon kymmeneen kertaan ja koitan ymmärtää edes jotakin ihan itse...

http://www.lvm.fi/documents/20181/87...6-76f36753e47c
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.09.2016, 05:44
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No niin Leidiis and Henkselmans! Liikennekaari on täällä ja jänis, yllättävää kyllä olikin jänis...

Vaan tästä ja kommettia olkaa hyvä...Itse en osaa ihan heti tyrmätäkkään ennenkuin luen tuon kymmeneen kertaan ja koitan ymmärtää edes jotakin ihan itse...

http://www.lvm.fi/documents/20181/87...6-76f36753e47c
Sun olis tarttenu laittaa se teksti tähän, kun ne on näemmä jo ittekkin hoksanneet tajuamattomuutensa.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.09.2016, 06:53
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Sen verran kritiikkiä että jos kerran luvat tulee kuin Manutsaulle iltapössis niin miksi traktoreilta ei sitä enää vaadita? Tässä olisi ollut helppo kohta yhtenäistää säännökset niin että kilpailu on tasapuolista eikä niin että tietyömaat rahoittaa kaupan alan halpuutus hömppää...eli kun lupaa ei tarvi niin ei ole väliä onko verot pystyssä tai palkat yms.hoidossa. No tämähän vaan alentaa kustannusrakennetta...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.09.2016, 08:55
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Tuota tuota.. ihan vain nopeasti kysyn että kumpaa osiota nyt tarkastelet tässä liikennekaaressa, tavaraliikennettä vai henkilöliikennettä.

Tavarapuolesta ei ole kokemusta mutta henkilöliikennepuolelta sen verran että se puoli menee hulinaksi ja pahasti, siellä on sitten sekaisin taksit joissa käy kortti, käteinen ynnä muut, siellä on pikkupakut jotka ajavat "paketteja" ja taksiliikennettä, pikkukuorma-autoja jotka ajavat em. tavalla kaikkea ja sillei... tokikin siten että yrittäjä määrää itse hinnan eli basaarihuutokauppaa tolpalla kuka nahkansa myy halvimmalla. Päivällä voi olla että saat oikean taksin jossa voit maksaa kortilla ja saat kuitin ja illalla sitten saat.. jotain.. ja käteisellä.. ilman kuittia...

Homma alkaa 1.7.2018 (sattumoisin sunnuntai) joten veikkaan että sen oikean taksin saanti voi olla hankalaa koska tuona päivänä poistuu ajovuorovelvoitteet, päivystysvelvoitteet ynn' muut nyt taksialaa säätelevät lait ja asetukset. Voi olla että lauantai-illan "purkuliikenne" takkuaa jos(kun) taksit lähtevät kotiin 00.01 sununtain viettoon koska uusi laki sen mahdollistaa.

Olen tätä sanonut kun tämä liikennekaari alkoi hahmottua ja sanon vastakin...
Kannattaa varoa mitä toivoo ettei saa mitä pyyttää....

Jo nyt eläkeläiset täällä ovat aidosti huolissaan kuinka käy taksipalveluiden.
Nyt voi alkaa kumoamaan oletettuja väitteitä...

p.s.
1.7.2018 tarkoittaa sitä että taksiyrittäjä päättää itse milloin auto on ajossa, mitä kyyti maksaa ja mikä käy maksutavaksi ja tähän on asiakkaan tyytyminen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2016, 17:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Mihin lie hävinny... liekkö bernerskä poistanu koko roskan...

E. No täsä jotain...

http://www.lvm.fi/documents/20181/88...7-c3e960946ab2

http://www.lvm.fi/documents/20181/88...2-a18423b7c2a6

Miten lie vesittyy lopullisessa käsittelyssä mutta minusta varovainen jees. Ihan jo siksi että tällä hetkellä jos käyn siivoamassa esim.metsurin tai moton jäljiltä risuja niin kuljetus tyssää tien laitaan ja siitä eteenpäin se on joko hakettajan hommaa tai sitten vaatii liikenne luvan. Ja tuon mukaan vaikka se olisi edelleen sitä niin ei tarvi käydä sitä hemmetin kurssia saadakseen ajaa muutaman kuorman risuja vuodessa.
Eli selkeyttää monta hommaa. Jatketaan tutkimista...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 21.09.2016 18:05
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:59 (GMT +2).