![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
se on ihan et mitä siihen autoon hakee, kustannustehokkain yhistelmä tukivarsiin on Rough Countryn "mutkavarret" alas ja sit säädettävät flexjointilliset ylös. tosin niillä ei saa niin hervotonta eloa sinne akseliin, mitä hoocee offari kaipaa, mut ei se nyt kovin jäykkäkään niillä ole ja tuolla yhistelmällä säästää sitten sen, ettei niistä flexjointeista korkkaa lukitukset, kun 33" renkulalla venyttelee sillai miedosti.. sit ku haluaa, et rupiaa varret elämään sillai kivasti, ni vaihtaa alapäätkin säädettäviin flexjointteihin, ni tasan kyllä varret elää, mut sitten VOI OLLA mahollista et lisääntyy remont. tietty hirviä rahamies hommaa suoraan longarm kitin ja nauttii hervottomista joustoista ja lisääntyneestä ajomukavuudesta, mut itellä ainaki jääny viel longarmit kauppaan ko en oo nähny et tarttis viellä lisää joustoja
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mitähän ton vm-dieselin kans tekis. Irrottaisko yhden kannen ja vaihtaisi uuteen? Meni puolitoista vuotta sitten ne keinun vaarnat poikki. Samalla tutkisi miks ne meni poikki. Vai vaihtaisko koko motin johonkin muuhun? Mutta mihin? Halpa ja hyvä tietenkin.
__________________
-MMC- |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Onko pakko olla diesel- kone? Jos on, niin (kohtalaisen hyviä) vaihtoehtoja on muutamia, riippuen toki auton vuosimallista että kelpaa päästöjen puolesta..
Jos taas bensakin kelpaa, niin hommaa joku sopiva luovuttaja- auto mistä kuutoskone + laatikko + johtosarja + muu tarvittava. Eihän sekään ihan helppoa tai halpaa ole, vaikka toki ajokuntoisiakin XJ:tä saa lähes puoli-ilmaiseksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kyl mä tykkään dieselistä. 2000 mallinen auto.
__________________
-MMC- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Siinä tapauksessa helpot vaihtoehdot on jo hieman vähissä, jos et laita uutta samanlaista tai korjaa nykyistä. Alkaa olla monessa tuon ikäluokan sopivankokoisessa dieselissäkin jo elektroniikkaa, ja pitäisi vielä parittaa Jeepin älyyn että mittaristo yms. toimii oikein.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
on viellä tuon ikäsissä dieseleissä aika vajaat ne älyt joka automerkissä.. toisekseen savuarvot on samat leimalla viel 2000 kun olivat 1990 autoonkin, eli käytännössä voit laittaa jonkun ihan rehdin OIKEAN diesel koneen, ilman älyä/sähköhomoilua. en tiedä miten noissa jeepeissä menee sitten korin sähköt ECM kanssa naimisiin, muuten kun, että ajonesto on "väylässä".. jotenkin persetuntumalta uskaltasin väittää, et korin sähköt ei juur juttele mitään järkevää sinne ecuun päin, eli omansa voi poistaa samalla kun tekniikkakin lentää romulle. sillon jälelle jää suurimittasia sähkötöitä sen verran, että saat jeepin mittarit, joista taitaa suurin osa olla vastusmittareita pelaamaan sen valitsemas koneen kanssa, eli pauttiarallaa, jos ei osu anturin ohmit kohilleen, se etityttää käypäsellä vastusalueella olevien antureiden vaihdon +nopeusmittarin "kalibroinnin". mie jos oisin dieselöimässä XJ:tä laittasin jonkuu mersun 3l TD padan sinne ja sitten sopivasti kutittelis, et ehtii ohite
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mittarit on CAN-väylässä 97->, ei oikein onnistu suoraan kytkee...
__________________
Killing time is not murder |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |