![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mullahan ei oo mitään muuta ymmärrystä näihin nostojuttuihin, kuin se mitä pikkupoikana katellu ja välistä vieläkin tulee kateltua kaikenlaisia koneita töissänsä. Mut mieleen on jäänyt teinivuosilta yks tapaus jossa olis kans voinu tulla vahinkoa.
Silloisen asuintalon katolle oli tulossa iso ilmanvaihtomööpeli kiinteistössä olevan pankin tarpeisiin, ja sitä tuli nostamaan jonkinmoinen autonosturi. Asvalttipiha kaupunkialueella. Äijät viritteli vehekset valmiiksi ja rupesivat nostoa valmistelemaan niin kohta huomattiin että yksi jaloista on painunut asvalttiin, sillai nätisti se tassu uponnut vain oman muotonsa mukaan. Homma seis. Auto toisaalle, eli tässä tapauksessa tais käydä niin että nostivat sit tien puolelta. Myöhemmin se painunut kohta avattiin ja siellä oli semmoinen iso onkalo, pelkkä asvalttikuori vaan jäljellä isolta alueelta. Oli vaan semmosessa kohdassa että esim. roska-auto ei siitä ajanut. Siihen auenneeseen monttuun tais mennä vähintään yksi autollinen hiekka/soraa mitä sinne nyt kipattiinkaan. Hallin betonkilattiakin voi olla petollinen. Tuolla isolla kentällä ekassa virman hallissa oli yhestä kohtaa sorat häipynyt lattian alta, muistaakseni lattia painu siitä kohtaa pikkasen ja sit tuli laatan reunaa ratkeama tjsp. Tästä koitui vähän few ongelms kun koneita piti tunkkailla hallissa, jostain syystä sitä lattian korjausta vitkuteltiin iät ja ajat. Pikakorjaus oli, tyyliin +20mm teräslevyt sille alueelle. Varmaan jotkut 2 x 4m2 levyt, melkoiset latat. Mut niiden päällä kehta kyllä tunkkailla. (eli koko kone ilmaan, semmoisilla kolmijalkaisilla hyditunkeilla) Tommoset tunkit vaatii aika tukevan alustan ettei kaadu koko pa*ka, ei tarvi kuin vähän epätahtiin nostella kolmella tommosella niin jo rupeaa joku tunkeista keulimaan. Ja jos lipeää niin tulee kalliiksi...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 29.04.2016 08:21 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ oikeissa töissä | MuumiPappa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.02.2010 18:34 |
Mihin olet ollut/olet koukussa? | Skorpioni | Chit-Chat | 14 | 09.03.2008 22:41 |
Töissä on mahtavaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 24 | 10.04.2005 21:29 |
Töissä väiteltyä ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.09.2004 16:18 |
Uudenvuoden yö töissä | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.01.2004 10:17 |