Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2016, 07:46
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Auttaiskohan jos tuo sun halkasurauta olisi hieman terävämpi? Aika kovan voiman tarvitsee nyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.04.2016, 08:51
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Mites jos laitat terän tuohon sylkyn varteen ja halkaisu jalkaa nostamalla?
...tietämättä yhtään miten noissa sylkyissä tehot menee lasku vs nosto....

Tai sitten terä myös puun alapuolelle niin sais leukaefektiä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.04.2016, 16:30
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Mites jos laitat terän tuohon sylkyn varteen ja halkaisu jalkaa nostamalla?
...tietämättä yhtään miten noissa sylkyissä tehot menee lasku vs nosto....

Tai sitten terä myös puun alapuolelle niin sais leukaefektiä...

En tiiä pitääkö paikaansa, mutta kuullut, et ois melkosen heikko se sylinterin yläpää eikä kestä rasitetta

Eli ei ole normaali männänvarsi joka on suunniteltu kaksitoimiseksi
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2016, 19:51
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Nyt kyl voi sanoo että onneksi sie ostit tämän mannin..

Miun käyttötarkoitukset ei ois ollu ihan noin mielikuvitteelisia
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2016, 22:01
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Nyt ei ole mitään loistavia uusia käyttötarkoituksia tullut tuolle pilkkimallille, mutta suunnitelmia tietty.

Tänään vein sitten tuon maastomallin toiveikkaana katsastukseen, kun alkaa kesän karavaanarireissu taas lähestyä.



Ensimmäinen hylky sille kuitenkin tuli minun aikana.

Taka-akselilla jäi jarrusta kuormaprosentista puuttumaan yksi prosenttiyksikkö. 35 enempää ei saanut sitten millään keinolla.

Arvoista päätellen kenkien pito ei vaan riittänyt. Kuvassa edellisvuoden kirkkaasti läpimennyt vasemmalla ja oikealla tämänpäiväinen.



Ei se auttanut sitten kuin näihin hommiin ruveta.



Tämmöiseltä näytti purettuna.





Vähän oli jarruhihnojen pinnat kiiltävät ja pölyä tietty.

Liuottimen ja pesun jälkeen näytti jo paremmalta.



Hioin sitten vielä ja jarrukliinerillä putsasin ja kerran vielä kuumavesipesurillakin. Ehkä nyt pitää paremmin. Toinen puoli vielä ja jos ensi viikolla sitten uusi yritys, kun taas kerkiää.

Useampi kuukausi ollut väliä, kun tällä yhtään ajanut ja nyt taas muistin, että on se vaan hauska ajella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2016, 22:18
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Yhen prosenttiyksikön voipi vielä saahakkin ihan putsailemalla ja pinnat karhentamalla, mut uusissa jarruhihnoissa on menny matskut sellasiksi, et kun alkaa tehot loppumaan, niin ei auta muu kuin vaihtaa uudet hihnat. Joskus saattaa olla jarruhihnat todella hyvän näköset ja likimain täysillä pinnoilla, mutta kun ei dynossa riitä tehot niin ei vaan riitä. Sitten ku on niitannu uudet hihnat, niin tehoja on ollu vaikka muille jakaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2016, 06:26
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Yhen prosenttiyksikön voipi vielä saahakkin ihan putsailemalla ja pinnat karhentamalla, mut uusissa jarruhihnoissa on menny matskut sellasiksi, et kun alkaa tehot loppumaan, niin ei auta muu kuin vaihtaa uudet hihnat. Joskus saattaa olla jarruhihnat todella hyvän näköset ja likimain täysillä pinnoilla, mutta kun ei dynossa riitä tehot niin ei vaan riitä. Sitten ku on niitannu uudet hihnat, niin tehoja on ollu vaikka muille jakaa.
Kuivuiskohan ne?


Mites kun ei ole tullut kokeiltua, mutta jos stefa vuotaa ja rasvaa kengät niin ne kuulemma alkaa pitämään liikaa puhdistuksen jälkeen

Niin auttaiskohan nyky kenkiin vaikka vettä letkulla tai sit saaviin uppeluksiin, et saisivat imasta itteensä kosteutta
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.06.2016, 09:48
Pergolaattori Pergolaattori ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.02.15
Sijainti: Hamina
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti

Tänään vein sitten tuon maastomallin toiveikkaana katsastukseen,

Ensimmäinen hylky sille kuitenkin tuli minun aikana.

Taka-akselilla jäi jarrusta kuormaprosentista puuttumaan yksi prosenttiyksikkö. 35 enempää ei saanut sitten millään keinolla.



Useampi kuukausi ollut väliä, kun tällä yhtään ajanut ja nyt taas muistin, että on se vaan hauska ajella.
Oma katsastuskokemus:

Katsastusmies: Tämmöinen erikoisempi. Olikos tässä jatkuva neliveto?
Pergolaattori: Siinä mielessä kai joo ettei vetoa saa määrättyä pelkälle etu- tai taka-akselille eikä akseleita saa erikseen vapautettua. (Epämääräistä mutinaa)
Katsastusmies: No tätä ei sitten ajetakaan jarrudynamometriin.

Täytynee tällä kertaa koestaa jarrut niin näkee missä kunnossa ne oikeasti on. Ellei katsastusmies sitten tarjoa oma-aloitteisesti uudelleen ohituskaistaa..



-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.06.2016, 22:48
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pergolaattori Näytä viesti
Oma katsastuskokemus:

Katsastusmies: Tämmöinen erikoisempi. Olikos tässä jatkuva neliveto?
Pergolaattori: Siinä mielessä kai joo ettei vetoa saa määrättyä pelkälle etu- tai taka-akselille eikä akseleita saa erikseen vapautettua. (Epämääräistä mutinaa)
Katsastusmies: No tätä ei sitten ajetakaan jarrudynamometriin.

Täytynee tällä kertaa koestaa jarrut niin näkee missä kunnossa ne oikeasti on. Ellei katsastusmies sitten tarjoa oma-aloitteisesti uudelleen ohituskaistaa..



-
Noin se on ihan hyvä ratkaisu. Tämä kuva tuolla jossain ekoilla sivuilla, mutta tuommoinen jakis on rakenteeltaan:



En mä nyt ihan varma ole, kuinka hyvää se tekee, kun toinen akseli on lukossa ja toista pyöritetään. Voi tietty olla, että ei mitään haittaakaan. Ei nyt jaksa rattaiden pyörimistä niin tarkkaan pohtia.

Tämmöinen tulos tänään.



Meni siis kirkkaasti (tai ainakin tuo kuorma% nousi 35 -> 40) läpi, mutta ei ekalla ajolla ja vaati käsijarrulla jarrujen lämmittämistä ja varmaan kitkapintojen uudelleensovitusta. Lyhyt matka kun oli leimalle, niin ei varmaan jarrutukset riittänyt matkalla, vaikka niitä koitinkin viljellä. Vähän häiritsee tuo kasvanut pyörien välinen ero, mutta kai se siitä tasoittuu käytön myötä, varsinkin, kun kopperon tuossa lähiaikoina laitan kuormaksi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.07.2016, 02:06
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Taka-akselilla jäi jarrusta kuormaprosentista puuttumaan yksi prosenttiyksikkö. 35 enempää ei saanut sitten millään keinolla.




Liuottimen ja pesun jälkeen näytti jo paremmalta.



Noista jarruista sen verran, jotta kun olet laittanut isommat pyörät niin jarrujen teho heikkenee "jonkin verran" vipuvarren kasvaessa. Se vie muutaman prosentin...

Sitten noi jarrut itsessään ovat jo pienimuotoinen katastrofi, kun ovat kiilalla toimivat (ihan ok, kun huoltaa!!!), mutta ongelmakohta on jarrusylinterin ja kiilamekanismin välissä oleva putki, jossa on muovinen ohjanmäntä. Putki tunnetusti ruostuu ja se nappaa kiinni siihen muovimäntään ja vika alkaa ilmentyä juuri jarrujen heikkenemisellä (kun mäntä ei pääse liikkumaan)!!!

Joten otappa sylinterit irti sekä putket auki ja putsaa ruosteet NYT pois, niin ei tarvitse ostaa uusia kelloja.

Sitten ensivuoden katsastusta varten voit parantaa jarrujen toimintaa "hieman" kun säädät jarrut ennen leimaa ja laitat lavalle painoa (nyt takajarrut 50% etujarruista) jotta saat noille renkaille enemmän pitoakin...
Säätöruvit on noiden peltisuojien alla olevat "rattaat", ja molemmille kengille on omat säädöt, joten saa todella herkäksi takajarrut tarvittaessa.

Pintaa noissa näyttää olevan ja suojakumit ehjät niin pitäisi toimia monta vuotta vielä noilla ajoilla kun hihnaakin piisaa!!!

Lisäksi vielä vinkki:
- jos joskus joudut uusimaan hihnat, osta BERAL merkkiset kaupunkiliikenne bussin hihna. Ne ei vingu, kun ovat tarpeeksi pehmeää kitkamateriaalia. Orginaalit on melko kovaa ja helposti vinkumaan alkavaa hihnaa

PS Nätti peli!!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 30.07.2016 02:09
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.02.2017, 22:03
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tälle ei nyt oikeen mitään ole tapahtunut, vaikka työlistalla oiskin hommia.. Tänään kävin kuitenkin kopperoa lämmittelemässä. Auton ja kopperon akut latasin Ctek-laturilla joku aika sitten ja kaikille neljälle lopulta vihreää näytti. Tänään nyt ei ensin kuitenkaan edes inahtanut startti ensi alkuun... Ehkä ne akut nyt sitten tosiaan huonona... Kopperon akut ehkä vielä käyttökunnossa.. Tai sitten nekin uusiksi laitettava. Tuntuu kalliilta..

Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 08:41 (GMT +2).