Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2016, 19:11
ETL ETL ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.02.16
Sijainti: Loimaa
Viestit: 51
Perusasetus

SJ410 kääntöpallo


Ruoste on syövyttänyt jonkin verran. Voiko tuon pallo-osan maalata kauttaaltaan paksulla kerroksella että pinta tasoittuu ja ei vuoda vai onko jotain muuta keinoa?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20160424_184025_resized.jpg‎
Views:	251
Size:	109,4 Kt
ID:	70036  

Viimeksi muokannut ETL : 24.04.2016 19:14
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2016, 19:34
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

No voihan tuon pinnan aina koittaa saada paremmaks. Ekana käsittelisin jollain fosforihapolla esim, että sais kaikki huokoset puhtaaks, ja sit vaikka jotain plastic paddingia perään ja hiois tasaseks, jonka jälkee maali päälle. Mutta eihän tuota mitenkään varsinaisen tiiviiksi saa, kun ei sitä ole sellaiseksi tarkoitettu edes. Se suojaa vaan ettei mene mitään pölyä ja paskaa sisään, mutta vesi sinne pääsee joka tapauksessa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2016, 00:38
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ETL Näytä viesti
Ruoste on syövyttänyt jonkin verran. Voiko tuon pallo-osan maalata kauttaaltaan paksulla kerroksella että pinta tasoittuu ja ei vuoda vai onko jotain muuta keinoa?
Korjasin vastaavat pallopinnat v 2002 hiekkapuhaltamalla ne, kittaamalla lasikuitukitillä ja maalaamalla ne, nyt noin 12500 km myöhemmin ne näyttävät tuolta:

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2016, 11:41
Jakki1X Jakki1X ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.04.16
Sijainti: Joensuu
Viestit: 3
Perusasetus

Mikä meni pieleen samurain kytkimen kanssa


Palstan haun ja googlen avulla värkkäsin täyden koneremontin Samuraihin, oikaisut, hionnat ja laakerit koneistamolla. Kaikki meni hienosti ja kone käy kauniisti.

Joku kuitenkin meni pieleen uuden kytkimen kanssa, jonkun kilometrin ajamisen jälkeen koko paineasetelma hyppäsi pois paikoiltaan ja rouhi laatikosta kytkinakselin ympäriltä tunneliakin 5mm mennessään. Levyt oli oikeinpäin, Vauhtipyörä ehjä, painelaakeri oli kohdillaan.

Laatikko nyt irti, kytkinakselilla klappia hieman. Ei tuota nyt kovin helppo väärin ole laittaa, onnistuinko kuitenkin? Vai oliko motonetin westlake liian ohut paketti tms...

Kannattaako lodju laittaa takasin laakereita vaihtamatta pienestä klapista huolimatta, haittaako se puuttuva 5mm putken päästä? Ajossa ei mitään huomattavia ulinoita ole aiemmin ollut ja hyvin toiminut.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2016, 11:46
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Siis niinku häh ?? Paineasetelma hyppäs pois paikoiltaan???? Pultit poikki vai miten helvetis se on voinu irrota
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2016, 12:00
Jakki1X Jakki1X ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.04.16
Sijainti: Joensuu
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Siis niinku häh ?? Paineasetelma hyppäs pois paikoiltaan???? Pultit poikki vai miten helvetis se on voinu irrota
Vastasit juuri mikä vikana. Kunnon aloittelijan moka ilmeisesti. Vanha kytkin ei ollut mitenkään kiinni, tipahti suoraan asetelmineen maahan kun irrotin koneen pois. Asiaa sen kummemmin sitten miettimättä ajattelin, että se tässä mallissa pysyy uusikin samalla tavalla.case closed ja hän menee häpeämään auton alle. onneksi sentään koneremppa onnistu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2016, 12:05
Jakki1X Jakki1X ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.04.16
Sijainti: Joensuu
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jakki1X Näytä viesti
Vastasit juuri mikä vikana. Kunnon aloittelijan moka ilmeisesti. Vanha kytkin ei ollut mitenkään kiinni, tipahti suoraan asetelmineen maahan kun irrotin koneen pois. Asiaa sen kummemmin sitten miettimättä ajattelin, että se tässä mallissa pysyy uusikin samalla tavalla.case closed ja hän menee häpeämään auton alle. onneksi sentään koneremppa onnistu
Motti on nyt kaunis kuitenkin, tässä muutama kuva tuloksesta
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0060 1.jpg‎
Views:	351
Size:	100,1 Kt
ID:	70077   Click image for larger version

Name:	IMG-20160424-WA0001.jpg‎
Views:	319
Size:	99,1 Kt
ID:	70078  
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 09:50 (GMT +2).