Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.04.2016, 18:31
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Sen verran offtopikkia jatkan, että tossa eräs päivä duunissa suoritin säätötoimenpiteitä 5 akseliseen Scaniaan, sallittu kokonaismassa 42 tonnia. Teliveto, ja ensimmäinen, toinen sekä viides ohjaavia.
Meillä on neliakselinen teliveto Scania 37t kokonaismassalla, etummainen ja takimmainen ohjaavia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2016, 21:12
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jotain hienompaa värähtelyfysiikkaa joka ei meinaa sopia ainakaan mun lanttuun. Voi olla köykäsemmissä aisa rajannut alle 5000 kiloonkin. Mistä se kärry tietää missä se vetokuula on kiinni, eikä oo mitään väliä onko kyseessä rauta- vai ilmajousinen veturi. Mut jostain se sen tietää ja aisa kait vaarassa murtua jos painavampi eli "kiinteämpi" vetopiste.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Faijavainaa joskus sanoi, ettei kaikki asiat ole selitettävissä, tämä lie yksi niistä, mutta pykälä on hieno !
Tätä joskus miettinyt ja on siinä joku järki. Tuota en kyllä tiedä, miten tuo yksinkertainen kaava on johdettu.

Mutta jos esimerkin kautta miettii. Otetaanpa vaikka kärryn kanssa saman painoinoinen vetoauto. Kummatkin 3,5 tonnia vaikka. Jos nyt sitten ajaessa kärryn pyörä putoaa vaikka routamonttuun, niin tuntuuhan se vetoautossa. Kärry kun yhtäkkiä "jarruttaa", niin aisaa vetävä liikemäärä on sen 3,5 tonnin vetoauton massan ja nopeuden kerroin ja se aiheuttaa sitten sen voiman. Otetaan sitten se 32 tonnin vetoauto ja kärrylle sama jarrutus. Eipä tunnu vetoautossa, kun se vetävä liikemäärä on se liki kymmenkertainen. Eli se vetää täysin "tunteettomasti" sen kärryn sen montun yli ja aisaan kohdistuu silloin huomattavasti suurempi veto. Näin sen olen pohtinut ja toivottavasti selostuskin onnistui.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2016, 22:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Vetoauton massa.


Joo, tää kuulostaa järken käyvältä.
Mitä isompi vetoauton massa niin sitä vahvempaa pitää vissiin kärryn vetoaisankin olla?

t. Ismo Ämmä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tätä joskus miettinyt ja on siinä joku järki. Tuota en kyllä tiedä, miten tuo yksinkertainen kaava on johdettu.

Mutta jos esimerkin kautta miettii. Otetaanpa vaikka kärryn kanssa saman painoinoinen vetoauto. Kummatkin 3,5 tonnia vaikka. Jos nyt sitten ajaessa kärryn pyörä putoaa vaikka routamonttuun, niin tuntuuhan se vetoautossa. Kärry kun yhtäkkiä "jarruttaa", niin aisaa vetävä liikemäärä on sen 3,5 tonnin vetoauton massan ja nopeuden kerroin ja se aiheuttaa sitten sen voiman. Otetaan sitten se 32 tonnin vetoauto ja kärrylle sama jarrutus. Eipä tunnu vetoautossa, kun se vetävä liikemäärä on se liki kymmenkertainen. Eli se vetää täysin "tunteettomasti" sen kärryn sen montun yli ja aisaan kohdistuu silloin huomattavasti suurempi veto. Näin sen olen pohtinut ja toivottavasti selostuskin onnistui.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.05.2016, 17:31
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Alleajosuojat ?


Mitenkäs näissä kärryissä tuo allejosuojaus toteutetaan?
Mistäs löytyy mitat ja määräykset?
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2018, 20:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Onko uusia uutisia tältä rintamalta?

Mielessä on rakentaa joko traileri , tai koneen kuljetus lava tuohon Agadokseen.

Tarvis olisi saada 3 tonnin kantavuus.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2018, 00:30
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Onko uusia uutisia tältä rintamalta?

Mielessä on rakentaa joko traileri , tai koneen kuljetus lava tuohon Agadokseen.

Tarvis olisi saada 3 tonnin kantavuus.
Käsittääkseni akselit, aisa ja vetopää pitää olla tehdastekoisia, loput saa tehdä itse. Ei tosin ole tähän laittaa linkkiä tms. mustaa valkoisella, joten ihan varma en ole.
Mutta nuo edellämainitut jo painaa lähes 300kg ja kun suurin sallittu kokonaismassa on 3500kg, niin kantavuudeksi ei oikein millään saa 3000 kiloa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2018, 04:22
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Syksyllä oli katsastusmiehen kanssa puhetta asiasta ei nähnyt mitään ongelmaa. Ainut oli nää vetopää aisa ja akselit. Oma saunaprojekti on vielä suunnittelupöydällä niin ei ole päässyt kokeilemaan katsastusta omavalmisteella,2001 ei ainakaan ollut mitään ongelmaa kun 2700kg kärri tehtiin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.03.2018, 08:47
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Käsittääkseni akselit, aisa ja vetopää pitää olla tehdastekoisia, loput saa tehdä itse. Ei tosin ole tähän laittaa linkkiä tms. mustaa valkoisella, joten ihan varma en ole.
Mutta nuo edellämainitut jo painaa lähes 300kg ja kun suurin sallittu kokonaismassa on 3500kg, niin kantavuudeksi ei oikein millään saa 3000 kiloa.
Noo. Saahan sille aisallekkin ja nykyään jopa pitää laittaa hieman kuormaa, eli se helpottaa pikkasen.

Hiivatti kun en löydä sitä trafin ohjetta mistään missä oli nuo aisavariaatiot ym. Eli jos aisa menee akselirakenteen yli, se ei ole aisaa vaan runkorakennetta ja sen taas saa tehdä itse. Vai oliko tämä asia muuttunnaa?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trailerin vuokrausta???? k81 Chit-Chat 8 22.03.2008 11:28
O: Trailerin akselit LRV8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.09.2007 13:11
Peräkärryn/trailerin takavalot? offipete Tekniikka & Jutustelu 16 10.03.2006 13:40
O Trailerin paperit O/M/V Muut 0 23.02.2006 12:00
OT O:Trailerin / teliperäkärryn piirrustukset tttreg O/M/V Muut 0 07.08.2005 20:57


Sivu luotu: 17:40 (GMT +2).