Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 17.04.2016, 09:39
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Perusasetus

Kyllä olen vaihtanut työpaikkoja eri paikkakunnille. Viime kesänä kävin kevitsassa pari kuukautta ja myös toisella paikkakunnalla olin pari kuukautta. Molempiin paikkoihin olisi ollut jatkoa jos vaan olisin kerennyt olla. Mutta kun koti hommatkin pitää tehdä ja kun verotus kasvaisi liian isoksi ei kannata koko vuotta puurtaa. Niin ja oli ne oikeita palkka töitä noin 5 tonnia jäi kuussa käteen.

Viimeksi muokannut fordson : 17.04.2016 09:42
Vastaa lainaten
Vanha 17.04.2016, 11:11
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Kyllä olen vaihtanut työpaikkoja eri paikkakunnille. Viime kesänä kävin kevitsassa pari kuukautta ja myös toisella paikkakunnalla olin pari kuukautta. Molempiin paikkoihin olisi ollut jatkoa jos vaan olisin kerennyt olla. Mutta kun koti hommatkin pitää tehdä ja kun verotus kasvaisi liian isoksi ei kannata koko vuotta puurtaa. Niin ja oli ne oikeita palkka töitä noin 5 tonnia jäi kuussa käteen.

Ei paha, mikä ala?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vanha 17.04.2016, 11:17
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Perusasetus

Raksa hommia ja kone asennusta. Apuna olin italialaisille työporukoille,tilasin niille tavaraa ja hommasin syömistä niille. Ja kerroin et meillä Suomessa ei oo promillerajoja ��
Vastaa lainaten
Vanha 17.04.2016, 11:51
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Perusasetus

En mä tiiä kui te suolaatte, mut jos mulle tarjottas ees sellasta harjottelupaikkaa 9€/pvä nii olisin ihan tyytyväinen niihinki killinkeihin jossei 12h päivää pitäs painaa. Vakitöitähän oon yrittäny hakea ja jonku kymmentä hakemusta oon laittanutkin tässä 9kk aikana ilman että haastatteluunkaan oisin päässy. Jotenki kaupan kassa ei tuntus sopivalta enkä tiiä pääsisinkökään sinne, mutta tuntus et kohta alan niihinki hakemaan. Ja jos jostaki tuntuu että se pleikkarin peluu on mahtavaa hommaa niin voin ilomielin vaihtaa osia. Joku sano et toista tonnia työtön saa, kertokaa mulle mistä niin voin sit lopettaa työnhakemiset
Vastaa lainaten
Vanha 17.04.2016, 12:15
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
En mä tiiä kui te suolaatte, mut jos mulle tarjottas ees sellasta harjottelupaikkaa 9€/pvä nii olisin ihan tyytyväinen niihinki killinkeihin jossei 12h päivää pitäs painaa. Vakitöitähän oon yrittäny hakea ja jonku kymmentä hakemusta oon laittanutkin tässä 9kk aikana ilman että haastatteluunkaan oisin päässy. Jotenki kaupan kassa ei tuntus sopivalta enkä tiiä pääsisinkökään sinne, mutta tuntus et kohta alan niihinki hakemaan. Ja jos jostaki tuntuu että se pleikkarin peluu on mahtavaa hommaa niin voin ilomielin vaihtaa osia. Joku sano et toista tonnia työtön saa, kertokaa mulle mistä niin voin sit lopettaa työnhakemiset
Oon kuullut huhua!

Sellainen laskenta malli on olemassa jonka takia tutun piti luopua moottoripyörästään, et ihmisellä pitää jäädä käteen 1600e kuussa kaikkine mahdollisine tukineen
Mutta siihen pitää olla omaisuudeton ja kaupungin tai kunnan osoitetussa kämpässä
Eli jos sulla on varaa omaan vuokra-asuntoon niin sossu tuet pienenee ja jos sulla on omaisuutta esim. auto niin taas pienenee jne jne, eli kaikkein "kurjimmin" elävät saa ton maagisen pari tonnia kuussa

Ne joilla on jotain esim. 200e auto ja vuokrakämppä sekä pesukone ei saa muuta kuin työkkäri korvauksen
Kaveri kirosi kun sossulla maksatti pesukoneen ja papruihin kirjattiin omaisuutta, niin sano kämpän menneen alta kunnei ollut varaa maksaa vuokraa ja syödä

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vanha 17.04.2016, 12:54
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Perusasetus

Entiijjä nykymeiningistä, mutta joskus oli välttämättömien menojen(vuokra, sähkö, vesi..) jälkeen joku tietty markkamäärä, mikä piti jäädä ruokaan ym. turhuuteen.

Onko nykyään laskentamalli muuttunut? siis että tietty summa taataan, josta itse maksellaan elämisen kaikki kulut? Onko tämä sitä kansalaispalkkaa?
Vastaa lainaten
Vanha 17.04.2016, 16:24
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
Joku sano et toista tonnia työtön saa, kertokaa mulle mistä niin voin sit lopettaa työnhakemiset
minähän tän sanoin mutta oma kohtasta kokemusta ei ole. itse olen saanu vaan kaks vuotta opintotukea ja armeejassa päivärahaa vuoden.

mutta jos nyky teini asuu kaupungin vuokrakämpässä (500-650€kk)
siihen jos lisätään ruoka, vesi, sähkö, auton vakkuutus ja vero niin ei kaukana tonnista mene kuukausittainen raha. tämmösiä työttömiä on kajaanissa varmasti tusinassa 13

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
foffia suomessa junnu78 Tapahtumat 47 05.04.2016 08:20
Saako suomessa? lantikka Tekniikka & Jutustelu 17 29.03.2011 15:40
Defenderit suomessa... mauno Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2007 07:42
Kardaanipajaa Suomessa? CJ7 Tekniikka & Jutustelu 10 20.04.2006 07:39
Tullimaksu Suomessa? Tekniikka & Jutustelu 2 13.02.2006 13:24

Sivu luotu: 18:38 (GMT +2).